Meiul crește fierul din sânge și hemoglobinei (studii)

Bazat pe studii științifice

Meiul este unul din cele mai sănătoase alimente din lume și totuși una din cele mai subestimate surse de hrană pentru om.

Este cultivat și folosit în general ca semințe pentru păsări. Însă bobițele sale pot furniza întregul de nutrienți necesar organismului nostru.

Meiul crește nivelul fierului și hemoglobinei (studii)

Meiul crește nivelul fierului și hemoglobinei (studii): evening_tao

Meiul – un depozit de nutrienți

Este mult superior grâului și orezului, fiind complet lipsit de gluten și mult mai bogat în proteine și substanțe nutritive.

200 de grame de mei crud acoperă necesarul de fibre, proteine, carbohidrați, vitamine din grupul B, triptofan, fosfor, calciu, magneziu, cupru, zinc și mangan.

Citește și – Motive importante să mâncați mei mai des!

Meiul nu este o simplă alternativă la cerealele obișnuite. Este un aliment care poate ajuta la prevenirea multor afecțiuni.

În ce afecțiuni este indicat consumul de mei

Fiind o sursă valoroasă de magneziu, ajută la digerarea amidonului și implicit la prevenirea sau controlul diabetului de tip 2.

Citește și – Beneficiile meiului în diabet

Același mineral din mei contribuie la scăderea riscului de boli cardiovasculare.

Potasiul ajută la reducerea tensiunii arteriale și protejarea sistemului cardiovascular.

Fibrele pe car ele conține favorizează eliminarea colesterolului LDL.

Consumul de alimente bogate în fibre sunt esențiale pentru sănătatea sistemului digestiv. Meiul poate preveni balonarea, excesul de gaze, crampele și constipația.

Mai mult decât atât, fibrele au un rol important în combaterea cancerului la sân. Femeile care consumă fibre în mod regulat – peste 30 mg pe zi, sunt mai protejate împotriva cancerului mamar.

Antioxidanții regăsiți în mei inhibă daunele radicalilor liberi și totodată curăță ficatul și rinichii de toxine.

Meiul poate reduce incidența astmului. Datorită conținutului bogat în calciu, susține creșterea și menținerea oaselor.

Meiul ajută la normalizarea hemoglobinei

O recenzie publicată în 2021 în jurnalul „Frontiers in Nutrition” a arătat că meiul reduce anemia prin deficitul de fier.

Citește și – Alimente care combat starea de anemie – dr. Iren Alexoi

O analiză pe 19 studii efectuate pe persoane anemice a concluzionat că meiul îmbunătățește nivelul fierului și crește valoarea hemoglobinei.

Creșterea a fost de 13,2%, comparativ cu 2,7% în cazul dietelor fără mei.

Îmbunătățirea valorii hemoglobinei a fost constatată între 21 de zile și 4 ani de consum regulat de mei, fie ca mâncare, fie ca băutură.

Șapte studii pe adolescenți cu anemie a arătat o creștere a hemoglobinei de la 10,8 la 12,2 g/dl.

Cu alte cuvinte, participanții au trecut de la anemie moderată la normalizare a hemoglobinei.

Alte patru studii umane au arătat că meiul crește până la 54,7% nivelul de feritină.

Îmbunătățește absorbția fierului

Două studii umane au demonstrat că meiul perlat a crescut considerabil biodisponibilitatea fierului.

Opt cercetări in vitro sugerează că metode precum fermentarea și germinarea meiului îmbunătățesc rata de absorbție a fierului.

În concluzie, această meta-analiză arată că un consum regulat de mei poate ameliora anemia feriprivă.

Meiul poate fi gătit și consumat la fel ca orezul. Poate fi adăugat și în supe sau ciorbe. Din semințele sale se pot face de asemenea terciuri sau budinci dulci.

Persoanele cu probleme tiroidiene sau glandulare trebuie să ceară sfatul medicului înainte să includă meiul în dietă.

Citește și – Budincă de mei cu legume, la cuptor

Surse articol:

1. Anitha Seetha, Kane-Potaka Joanna, Botha Rosemary, Givens D. Ian, Sulaiman Nur Liana Binti, Upadhyay Shweta, Vetriventhan Mani, Tsusaka Takuji W., Parasannanavar Devraj J., Longvah Thingnganing, Rajendran Ananthan, Subramaniam Kowsalya, Bhandari Raj Kumar, Millets Can Have a Major Impact on Improving Iron Status, Hemoglobin Level, and in Reducing Iron Deficiency Anemia–A Systematic Review and Meta-Analysis, Frontiers in Nutrition, Vol. 8, 2021, p. 712: https://www.frontiersin.org/article/10.3389/fnut.2021.725529
2. Malia Frey, Barbie Cervoni, Millet nutrition facts and health benefits, Very Well Fit: https://www.verywellfit.com/millet-nutrition-facts-and-health-benefits-5176213
3. My right buy, Did you know? Millet is world’s healthiest food: https://blog.myrightbuy.com/post/Did-you-know-Millet-is-Worlds-healthiest-food-

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.