Ceaiul din mere uscate alungă virozele

Articol documentat

Numeroase studii au arătat că dietele bogate în fructe și legume pot ajuta la prevenirea bolilor. În ceea ce privește merele, consumul acestora a fost asociat cu un risc mai mic de cancere, boli cardiovasculare, diabet și astm.

Persoanele care mănâncă un măr pe zi folosesc mai puține medicamente eliberate pe prescripție medicală, potrivit unui studiu publicat în 2015 în jurnalul „JAMA Internal Medicine”.

https://www.freepik.com/free-photo/side-view-dried-apple-slices-white-background_8788072.htm#page=1&query=dried%20apple&position=13

Ceaiul din mere uscate alunga virozele iernii: Stockking – Freepik.com

Merele ne pot proteja de multe boli 

Merele se află pe locul 2 în topul celor mai consumate fructe, după banane. Au demonstrat o activitate antioxidantă puternică și pot fi considerate alimente funcționale (ale căror beneficii merg dincolo de sfera nutrițională).

Conțin quercetină, catechine, flavonoli, antoxianide, floridzină și acid clorogenic.

Cercetările de laborator au arătat că merele inhibă înmulțirea celulelor canceroase, scad colesterolul și reduc oxidarea lipidelor. Pot fi utile în :

  • astm
  • disfuncții pulmonare
  • boli cardiovasculare
  • Alzheimer
  • îmbătrânirea prematură
  • controlul greutății
  • diabet

Citește și – Merele ar trebui prescrise ca medicamente pentru scăderea colesterolului (studii)

Un studiu publicat în anul 2016 în „British Journal of Nutrition” a asociat un consum crescut de mere cu un risc mai mic de mortalitate din cauza cancerului și a bolilor cardiovasculare la femei. Studiul a durat 15 ani și a fost efectuat pe femei cu vârsta peste 70 de ani.

Un alt articol, apărut în 2016 în jurnalul academic „Public Health Nutrition”, sugerează că merele pot reduce riscul de cancer în diferite regiuni din corp.

Merele uscate – o sursă de energie și sănătate în timpul iernii

Citește și – Merele – medicamente zilnice pentru numeroase afecțiuni

Deși merele pot fi găsite acum pe tot parcursul anului în magazine, este important să mâncăm mere de sezon. Știm cu toții zicala – „Un măr pe zi ține medicul departe!” Pe cât se poate în stare proaspătă.

Dacă aveți o cantitate mare de mere în gospodărie și nu știți ce să faceți cu ele, le puteți tăia felii sau cubulețe și lăsa la uscat.

Din bucățile de mere uscate puteți prepara apoi ceaiuri sau compoturi gustoase și sănătoase.

Merele uscate mai sunt cunoscute sub numele de „poame”. La fel ca alte fructe uscate, au efecte energizante și tonifiante, însă mai puține calorii.

Sunt bogate în vitamine, fibre și minerale. Combat anemia, susțin digestia și ajută la menținerea sațietății.

Ceai din mere uscate împotriva virozelor

Ingrediente

  • 1 mână de mere uscate
  • 250 ml de apă

Mod de preparare

Merele uscate se pun la fiert cu apa și se lasă să dea câteva clocote. Se adaugă, după gust, puțină scorțișoară măcinată.

Ceaiul obținut se mai lasă la infuzat câteva minute, după care poate fi consumat. Dacă îl vreți mai dulce și mai energizant, adăugați și 1 linguriță de miere de albine.

Este un remediu util împotriva virozelor de iarnă. În plus, este reconfortant, fortifiant și vitaminizant. Susține sănătatea inimii datorită conținutului ridicat în potasiu.

Citește și – “Chipsuri” de MERE la cuptor – o gustare sănătoasă

Surse articol:

1. Mariana Borloveanu, Decoct combinat de poame împotriva virozelor, Leacuri & Rețete Mănăstirești, Nr. 13, 10 decembrie 2016 – 10 februarie 2017, Editura Lumea Credinței, București, pp. 48-49
2. Tae Kyung Hyun and Keum-Il Jang, Apple as a source of dietary phytonutrients: an update on the potential health benefits of apple, EXCLI J. 2016; 15: 565–569: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5225682/
3. Jeanelle Boyer, Rui Hai Liu, Nutr J. 2004 May 12;3:5. doi: 10.1186/1475-2891-3-5: Apple phytochemicals and their health benefits: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15140261/
4. Roberto Fabiani, Liliana Minelli, Patrizia Rosignoli, Apple intake and cancer risk: a systematic review and meta-analysis of observational studies, Public Health Nutr. 2016 Oct;19(14):2603-17: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27000627/
5. Jonathan M Hodgson, Richard L Prince, Richard J Woodman, Catherine P Bondonno, Kerry L Ivey, Nicola Bondonno, Eric B Rimm, Natalie C Ward, Kevin D Croft, Joshua R Lewis, Apple intake is inversely associated with all-cause and disease-specific mortality in elderly women, Br J Nutr. 2016 Mar 14;115(5):860-7: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26787402/
6. Matthew A. Davis, Julie P.W. Bynum, and Brenda E. Sirovich, Association Between Apple Consumption and Physician Visits. Appealing the Conventional Wisdom That an Apple a Day Keeps the Doctor Away, JAMA Intern Med. Author manuscript; available in PMC 2015 May 5: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4420713/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.