BROCCOLI – prietenul celor care vor să SLĂBEASCĂ

Articol scris de Ana-Maria Postolache

Toate legumele au beneficii pentru sănătate și ajută la menținerea greutății corporale datorită conținutului sărac în calorii și grăsimi, însă unele sunt mai eficiente ca altele în acest sens.

Broccoli este considerat de nutriționiști un aliment util pentru curele de slăbire. Pe lângă faptul că nu conține multe calorii, are un indice glicemic mic și un conținut bogat în fibre.

Broccoli ajuta la slabit

Un studiu apărut în Jurnalul PLOS Medicine a arătat că alimentele care au acest profil, precum broccoli, sunt asociate cu o scădere mai mare în greutate, comparativ cu alimentele care conțin puține fibre și au un indice glicemic ridicat.

Fibrele sunt importante pentru controlul greutății corporale, deoarece dau sațietate și reduc cantitatea de mâncare consumată la o masă. Un aliment cu o încărcătură glicemică redusă va menține zahărul din sânge la niveluri normale și va reduce nevoia de a mânca.

Studiul citat a fost realizat pe 133,468 de americani (femei și bărbați). Cercetătorii au evaluat efectele consumului anumitor fructe și legume asupra greutății corporale.

Broccoli are un avantaj față de alte legume în ceea ce privește utilitatea sa în programele de scădere în greutate. Conține un compus bogat în sulf, numit glucobrasicină. Prin tăiere sau mestecare, broccoli eliberează o enzimă numită mirozinază, care descompune glucobrasicina într-un alt compus, numit indole-3-carbinol (I3C).

Deși este cunoscut îndeosebi pentru proprietățile sale anticancerigene puternice, I3C a demonstrat și efecte anti-obezitate. Un studiu realizat pe șoareci obezi hrăniți cu o dietă grasă, apărut în jurnalul Nutrition, a arătat că acest compus a redus acumularea de grăsime și a scăzut greutatea corporală.

Un alt studiu, publicat în Journal of Nutritional Biochemistry, a obținut rezultate similare, arătând că I3C ar putea ajuta la prevenirea obezității și a tulburărilor metabolice.

I3C acționează prin reducerea inflamației și stimularea termogenezei (un proces metabolic prin care corpul arde mai multe calorii pentru a produce căldură).

Broccoli conține de asemenea o cantitate bună de vitamina C, mai mare decât cea prezentă în portocale sau kiwi. Un studiu realizat de Universitatea de Stat din Arizona a arătat că vitamina C mărește capacitatea corpului de a arde grăsimea.

Toate legumele crucifere (broccoli, conopida, ridichea), precum și verdețurile, sunt recomandate persoanelor care vor să slăbească.

Cumpără de aici:

Sursă: Articol preluat din: Heal with Food, „Why Broccoli is Good for Weight Loss”: https://www.healwithfood.org/weight-loss/broccoli.php

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.