Cum se pun corect murăturile ca să reziste și să fie benefice sănătății

Într-o emisiune despre beneficiile consumului de murături, fitoterapeutul Maria Pop oferă câteva sfaturi cu privire la prepararea lor corectă.

De ce este indicat să preparăm noi singuri murăturile?

Cum se pun corect muraturile ca sa reziste si sa fie benefice sanatatii

Cum se pun corect muraturile: Kari Sullivan

Murăturile făcute în casă sunt bogate în probiotice, enzime, vitamine și alte substanțe binefăcătoare.

Cele din comerț sunt pasteurizate sau sunt făcute cu oțet și zahăr.

„Murăturile sănătoase sunt vii, pentru că probioticele sunt microorganisme vii, iar murăturile preparate cu conservanți, cu zahăr, sunt bogate în substanțe moarte”.

Atunci când punem murături, trebuie să folosim legume proaspete, crescute în condiții naturale.

Citește și – Murăturile – probiotice ieftine din cămară

Ce fel de sare folosim și cât?

La fel de importantă este tehnica de preparare, care trebuie să fie bazată pe apă și sare.

Nu folosiți sare iodată. Iodul duce la înmuierea legumelor.

Cantitatea de sare este extrem de importantă pentru obținerea unor murături reușite.

Dr. Pop recomandă 1 lingură de sare neiodată la 1 litru de apă.

Dacă puneți prea puțină sare, există riscul ca murăturile să dezvolte bacterii dăunătoare.

Nici o cantitate prea mare de sare nu este bună, deoarece ea va inhiba atât bacteriile patogene, cât și cele benefice.

Cum trebuie să fie apa?

Apa de la robinet este dură și are un pH bazic, care va neutraliza acizii buni din murături.

Dr. Pop spune că la murături trebuie să folosim o apă alcalină.

Pentru a face apa alcalină trebuie să o fierbem un sfert de oră și apoi să o lăsăm la răcit.

Condimente

Adăugarea de condimente nu ajută doar la obținerea unor murături mai gustoase.

Muraturi

Muraturi: Stacy Spensley

Plantele aromatice au de asemenea rol de conservant, precum și beneficii pentru sănătate.

La murăturile tradiționale se folosesc de obicei hrean, piper, țelină, mărar, boabe de muștar, boabe de coriandru, boabe de ienibahar, usturoi etc.

Majoritatea mirodeniilor au proprietăți antibiotice și sporesc capacitatea murăturilor de a combate infecțiile.

„Hreanul dă tăria și limpezimea saramurii”.

Hreanul întărește murăturile, de aceea nu este indicat la varza murată.

Pentru ca murăturile să fie naturale și sănătoase, nu este indicat să folosiți conservanți sintetici.

Recipiente

Recipientele în care puneți murăturile trebuie să fie din sticlă sau din ceramică.

Evitați borcanele și bidoanele din plastic.

Citește și – Cum să pui murături asortate, din legume și fructe

Acest material conține toxine ce pot ajunge în produsul ingerat.

Sursă articol: Plus TV Maramureș, Doctorul Naturii – efectele benefice ale murăturilor asupra organismului: https://www.youtube.com/watch?v=YODQlNIePOI&ab_channel=TLPlusMaramures

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.