De ce ar trebui să dormi cu șosete noaptea

Sunt multe lucruri care ne ajută să dormim mai bine. Unul din ele este căldura picioarelor.

Mai precis, dormitul cu șosete. Știința confirmă acest lucru.

De ce ar trebui sa dormi cu sosete noaptea

De ce ar trebui sa dormi cu sosete noaptea

Unele persoane pur și simplu nu pot adormi din cauza picioarelor reci. De aceea sunt nevoite să se culce cu șosete în picioare.

Șosetele te ajută să adormi mai repede

Încălzirea picioarelor provoacă dilatarea vaselor de sânge. Iar vasodilatarea reglează temperatura corpului și semnalează creierul că este ora de culcare.

Acest principiu este regăsit și în medicina tradițională chineză.

Picioarele reci pot obstrucționa fluxul sangvin din corp.

Încălzirea picioarelor acționează ca un fel de somnifer, adică ne pregătește pentru somn.

Citește și – Trei somnifere naturale fără efect secundar – dr. Maria Pop

Un studiu publicat în jurnalul „Nature” susține că picioarele calde ajută la instalarea mai rapidă a somnului.

Gradul de dilatare a vaselor de sânge la nivelul pielii picioarelor și mâinilor este un factor determinant pentru inițierea somnului.

Cei care își pun șosete adorm cu circa 15 minute mai devreme decât în mod obișnuit.

Dr. Michelle Drerup spune că mecanismul prin care picioarele calde ne ajută să adormim mai repede este contraintuitiv.

În realitate, lărgirea vaselor sangvine la nivelul picioarelor și mâinilor duce la răcorirea corpului.

Creșterea circulației la nivelul picioarelor provoacă scăderea temperaturii corporale. De aceea putem dormi mai bine.

Din păcate, nu toată lumea poate să doarmă cu șosete. Unii găsesc acest lucru extrem de inconfortabil.

Faceți o baie fierbinte la picioare. Faceți metanii în timpul rugăciunilor de seară. Sau faceți un masaj cu un unguent stimulent.

Citește și – Băile calde cu 90 de minute înainte de culcare îmbunătățesc calitatea somnului (studiu)

Surse articol:

1. Brittany Gibson, If you don’t sleep with socks on, here’s why you should start tonight, The Healthy: https://www.thehealthy.com/sleep/wearing-socks-to-bed/
2. Kräuchi, K., Cajochen, C., Werth, E. et al. Warm feet promote the rapid onset of sleep. Nature 401, 36–37 (1999). https://doi.org/10.1038/43366
3. Health Cleveland Clinic, Can wearing socks to bed help you sleep better? https://health.clevelandclinic.org/sleeping-with-socks-on/
4. Stephen Gill, Deborah Weatherspoon, Is sleeping with socks on good for you? Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/321125

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.