Băile calde cu 90 de minute înainte de culcare îmbunătățesc calitatea somnului (studiu)

O baie caldă seara, înainte de culcare, este cel mai bun remediu pentru liniștirea corpului și obținerea unui somn mai bun. Acest lucru a fost testat și confirmat de mulți dintre noi, inclusiv de oamenii de știință.

Cercetătorii au analizat mii de studii care au arătat o legătură între încălzirea pasivă a corpului cu apă (baia sau dușul cu apă caldă sau fierbinte) și îmbunătățirea calității somnului.

Baile calde inainte de culcare favorizeaza somnul

Oamenii de știință de la Cockrell School of Engineering au descoperit că îmbăierea corpului în apă de 40-42 de grade Celsius cu 1-2 ore înainte de culcare a îmbunătățit semnificativ calitatea somnului de noapte. Această metodă a fost recent publicată în jurnalul „Sleep Medicine Reviews”.

Cercetătorii au revizuit 5,322 de studii. Au extras informații pertinente privitoare la modul în care apa caldă afectează durata de timp necesară tranziției de la starea de veghe completă la somn, durata totală de somn, eficiența somnului (durata de timp petrecută în stare de somn) și calitatea somnului dintr-o apreciere subiectivă.

Rezultatele au arătat că o temperatură optimă de 40-42 de grade Celsius a îmbunătățit calitatea somnului. Programată cu 1-2 ore înainte de culcare, baia caldă a grăbit viteza de adormire cu circa 10 minute.

Legătura dintre temperatura corpului și somnul de noapte

Se știe deja că atât somnul, cât și temperatura de bază a corpului sunt reglate de un ceas circardian localizat în interiorul hipotalamusului din creier, care influențează somnul și trezirea.

Temperatura corpului, care este implicată în reglarea ciclului de somn/trezire, este mai mare în cursul după-amiezii/începutul serii decât în timpul somnului, când ea este la cele mai mici niveluri.

Temperatura medie a ciclului circadian a unei persoane este caracterizată de o reducere a temperaturii de bază a corpului cu o oră înainte de somn. Ea începe să crească, acționând ca un fel de semnal de trezire al unui ceas biologic cu alarmă.

Temperatura corpului este așadar un factor esențial în obținerea debutului rapid al somnului și a unui somn eficient.

De ce e bine să facem baie cu 90 de minute înainte de culcare

Cercetătorii au descoperit că momentul optim de îmbăiere pentru reducerea temperaturii de bază a corpului pentru îmbunătățirea calității somnului este cu 90 de minute înainte de culcare.

Băile și dușurile calde stimulează sistemul termoreglator al corpului, determinând o creștere a circulației sangvine din centrul interior al corpului către zonele periferice ale mâinilor și picioarelor, rezultând în scăderea căldurii corpului și a temperaturii.

Astfel, dacă baia este făcută la timpul corect din punct de vedere biologic, adică la 1-2 ore înainte de culcarea, ea poate ajuta procesul circadian natural, crescând șansele de a adormi mai rapid și de a experimenta un somn mai odihnitor.

Cumpără de aici:

[wcepe_products ids= ‘7070, 8585, 11033′ button=’Cumpără aici’]

Sursă: Science Daily, Take a bath 90 minutes before bedtime to get better sleep: https://www.sciencedaily.com/releases/2019/07/190719173554.htm

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.