Trei somnifere naturale fără efect secundar – dr. Maria Pop

Somnul este vital pentru organism. Acest lucru îl arată efectul pe care îl are asupra copiilor aflați în creștere.

Nu doar relaxează. Somnul hrănește și reface corpul. Mărește capacitatea de adaptare la factorii de stres.

Somnifere naturale - dr. Maria Pop

Somnifere naturale – dr. Maria Pop: Marco Verch Professional Photographer

Susține funcțiile creierului, precum concentrarea, atenția și memoria.

Privarea de somn – fie din cauza programului prelungit, fie a stresului – dă multe tulburări.

Nu trebuie să așteptăm să ajungem la insomnie.

Primul lucru pe care trebuie să îl facem în această direcție este să ne corectăm stilul de viață.

Și totuși, sunt numeroase persoane care întâmpină dificultăți în a adormi sau a dormi.

Unii dorm doar 1-3 ore pe noapte. Alții au un somn fragmentat și se trezesc des.

Cauze posibile ale insomniei

Insomnia este întâlnită la persoanele anxioase sau depresive. Ea apare și la cei care consumă multă cafea, mult alcool sau multe medicamente.

Apare în nevroză, boli cardiovasculare, ateroscleroză cerebrală, tumori cerebrale și boli care provoacă dureri.

Doctorul Maria Pop, specialist în terapia cu plante, spune că prima abordare a insomniei trebuie să fie cea naturală.

Înainte de a apela la somniferele de sinteză, trebuie să încercăm cu plante.

Plante românești cu efect sedativ și calmant

În momentul în care începem să avem tulburări de somn, trebuie să căutăm cauza, iar apoi să mergem pe variantele oferite de fitoterapia românească.

Avem multe plante medicinale din flora spontană cu efect sedativ sau calmant.

Hameiul, măghiranul, odoleanul, salcia, sulfina și teiul sunt doar câteva exemple.

Trei somnifere naturale, fără efecte secundare

Dr. Maria Pop numește trei plante principale utile în insomnie.

Este vorba despre tei, valeriană și sunătoare. Acestea pot fi utilizate pe post de somnifer, deoarece nu provoacă efecte secundare.

Vezi și – Acest ceai poate înlocui somniferele chimice – Maria Treben

Sunătoarea (Hypericum perforatum)

Sunătoarea are mai multe denumiri populare. Este cunoscută în popor sub numele de „pojarnița”, „iarba Sfântului Ioan” sau „sângele Domnului”.

Se evidențiază prin doi compuși principali: hipericină și hiperforină.

Aceste substanțe sunt răspunzătoare pentru proprietățile sale farmacologice.

Efectele calmante asupra sistemului nervos se datorează hiperforinei.

Ea stimulează aminoacidul GABA (acid gamma amino-butiric), care influențează neurotransmițătorii asociați cu o stare de relaxare și calm.

Totodată, afectează și acei neurotransmițători cu acțiune excitabilă, care duc la insomnie.

Hiperforina induce o stare de calm.

„Reduce tonusul muscular, pentru a se putea instala mai repede somnul”.

Sunătoarea asigură un somn odihnitor, asigurând o durată mai lungă și o profunzime mai bună.

Este o plantă valoroasă pentru reglarea psiho-emoțională.

Studiile au arătat că previne și combate depresia. Înlătură teama, tensiunea nervoasă și panica.

Cealaltă substanță, hipericina, are efect antiviral, antibiotic și digestiv.

Sunătoarea nu ajută doar somnul, ci și digestia. Stimulează bila și favorizează eliminarea ei.

De aceea este recomandată și în tulburările digestive apărute pe fond nervos.

Ceaiul de sunătoare va fi mult mai eficient împotriva insomniei dacă adăugăm și 1 linguriță de tinctură de sunătoare, spune dr. Maria Pop.

Valeriana (Valeriana officinalis)

La noi se mai spune și „odolean”. Valeriana acționează asupra sistemului nervos central.

Poate fi folosită ca somnifer noaptea, dar și ca un calmant în timpul zilei.

Ajută la reducerea stărilor de nervozitate, tensiune și emotivitate crescută.

Calmează diferite tipuri de spasme, precum cele digestive și cardiace.

Nu afectează capacitatea de a șofa.

O cură cu valeriană nu trebuie să depășească 2 săptămâni.

„Nu este recomandată pe timp îndelungat, ci numai alternativ”.

Dacă tulburările de somn persistă, după tratamentul cu valeriană se poate face o cură cu tei sau talpa gâștei.

Teiul (Tilia platyphyllos, Tilia tomentosa)

Sunt două specii de tei care pot fi folosite în fitoterapie. Este vorba despre teiul medicinal și teiul argintiu.

Cel medicinal poate fi recunoscut printr-un smoc de perișori de culoare roșie pe dosul frunzei.

Teiul argintiu are frunze cu aspect argintiu. Ambele specii au potențial terapeutic.

Spre deosebire de alte plante sedative, teiul este mult mai blând.

Cu toate acestea, nu trebuie exagerat nici în acest caz.

Poate fi folosit până la o lună.

La fel ca valeriana, poate fi consumat și noaptea și ziua.

Este un bun calmant pentru persoanele afectate de stres sau tensiune apărută pe fond nervos.

„Dacă suntem foarte stresați, un ceai de tei te readuce la forma normală”.

Favorizează diureza și transpirația. În acest mod, contribuie la eliminarea excesului de apă din țesuturi.

Vezi șiBăile cu flori de tei – cel mai bun somnifer după o zi stresantă

Atenționări

Ceaiurile calmante sunt medicinale.

De aceea, în general, ele se administrează doar ocazional. Sau în cure, atunci când ne confruntăm cu insomnii.

Vezi șiRugăcunile de seară – cel mai bun somnifer  natural, care ne ajută să trecem somnul nopții în pace

Surse articol:

1. Doctorul Naturii, Teiul, valeriana și sunătoare, somnifere fără efecte secundare, TL Plus Maramureș: https://www.youtube.com/watch?v=wsqVTla-lwA&ab_channel=TLPlusMaramures
2. Ștefan Mocanu, Dumitru Răducanu, Insomnie, Plantele Medicinale – tezaur natural în terapeutică, Editura Militară, București, 1986, p. 226

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.