La ce să fiți atenți când cumpărați mezeluri – dr. Mihaela Bilic

Nu desconsiderați mezeleurile, apreciați-le! Este îndemnul nutriționistului Mihaela Bilic.

Nu le evitați, dar nici nu faceți exces, recomandă celebrul medic în diabet, nutriție și boli metabolice.

La ce să fiți atenți când cumpărați mezeluri – dr. Mihaela Bilic

La ce să fiți atenți când cumpărați mezeluri – dr. Mihaela Bilic

Mezelurile nu sunt cu totul de lepădat. Ele sunt produse concentrate de carne.

„Se concentrează în ele proteinele, se concentrează grăsimea, se concentrează gustul”.

Fără îndoială, mezelurile satisfac plăcerea gustului.

Cine poate refuza un sandviș cu șuncă sau o pizza cu salam?

La modul ideal, mezelurile trebuie consumate în cantități mici și ocazional.

Care este porția corectă de mezeluri

Cu toate că sunt surse importante de proteine, au un conținut bogat în sare și grăsimi saturate.

Mezelurile nu trebuie incluse în aceeași categorie cu carnea proaspătă.

Există anumite restricții de care trebuie să ținem cont.

Dr. Bilic spune că porția corectă de mezeluri este 50 de grame.

La ce să fim atenți când cumpărăm mezeluri

Calitatea contează chiar mai mult decât cantitatea, deoarece trebuie să știm ce ingerăm.

De aceea, când alegem un salam sau o șuncă, trebuie să acordăm prioritate produselor celor mai bune.

Un salam de calitate va costa în mod sigur mai mult.

Însă cel mai sigur mod de a evalua un astfel de preparat este să ne uităm ce scrie pe etichetă.

Citește și: Cum să alegem corect carnea și produsele din carne – sfaturi bune de la nutriționistul Mihaela Bilic

Cu cât  mai multe ingrediente, cu atât mai rău

Dr. Bilic a analizat câteva produse din magazine.

A constatat că deși au o culoare și un aspect asemănător, compoziția lor este destul de diferită.

Sănătatea este într-o etichetă curată

O scurtă privire pe lista de ingrediente ne poate spune dacă produsul respectiv este de calitate sau nu.

„Calitatea se vede în multitudinea ingredientelor. Cu cât sunt mai multe, cu atât e mai rău”.

Ingrediente multe poate însemna un număr mare de aditivi și conservanți.

Dr. Bilic ne sfătuiește să fim atenți în mod deosebit la două ingrediente: antioxidanții și nitrații de sodiu.

Ascorbatul de sodiu este un antioxidant folosit în industria mezeleurilor. Acesta împiedică oxidarea și păstrează culoarea roz a preparatelor.

Nitritul de sodiu este în mod obligatoriu folosit la produsele din carne procesată.

Asigură siguranța produsului prin faptul că împiedică alterarea cărnii.

„Prezența acestor două substanțe nu vreau să vă sperie. E ceva normal, nu e nimic nesănătos acolo”.

Procentul de carne

Un produs de calitate se vede și din procentul de carne pe care îl conține.

Pe o șuncă ce conține 80-80% carne cu siguranță merită să dai bani.

Apă, amidon, coloranți

Dacă pe lista de ingrediente apare apa, cel mai probabil acel produs este „diluat” și nu merită cumpărat.

Un ingredient de care trebuie să ne ferim este amidonul, mai ales cel modificat.

Dacă o șuncă are amidon sau proteină din carne, înseamnă că producătorul a apelat la aceste substanțe pentru a o face mai consistentă.

„Deci nu mai e un produs doar cu carne, am pus și făină la un loc”.

Atenție la E-urile nesănătoase, precum stabilizatorii și coloranții artificiali.

Aceștia din urmă nu au ce căuta într-un produs de calitate.

Citește șiE-uri periculoase din alimente pe care trebuie să le eviți – farmacistul Ovidiu Bojor

Cel mai bun salam

La capitolul salamuri, dr. Mihaela Bilic consideră salamul uscat a fi cel mai gustos, cum este cel de Sibiu.

Un produs etalon, spune nutriționistul, este salamul de Sibiu.

„Este un produs savuros, crud-uscat”.

Conține carne, slănină, sare, condimente, antioxidanți și nitrat de sodiu.

Salam uscat

Salam uscat

Un alt salam uscat, cu aspect similar, poate avea și alte „adaosuri nefirești”.

Câteva exemple în acest sens sunt: proteina vegetală din soia, agenți de îngroșare, zaharuri, potențiatori de aromă, emulsifianți.

„Dragii mei producători din industria alimentară, de ce să îngroșăm carnea cu gumă de xantan și eu știu ce alte gume?”

Evitați produsele care au monogultamat de sodiu, căci acest compus crește considerabil apetitul pentru produse similare.

Despre crenvuști

Între mezelurile preferate, dar foarte incriminate, sunt crenvuștii.

Dr. Bilic consideră crenvuști adevărați cei făcuți din carne de porc sau de vită, iar nu de pui.

Crenvuștii din pui nu sunt nici mai dietetici, nici mai calitativi, spune medicul.

Aceștia pot conține apă, proteine din lapte, agenți de îngroșare (ex. fibre vegetale).

În concluzie, reținem că mezelurile sunt produse concentrate, sățioase.

Și dacă nu ne este îngăduit excesul, mai bine să primeze calitatea.

„Mâncați puțin și bun. Dați banii pe produse care să fie făcute din carne și atât. Fără soia, fără fibre, fără coloranți. De ce să avem 10 ingrediente pe o etichetă care ar presupune că se referă la un produs din cane?”

Citește șiCum să reduci consumul de grăsimi saturate în 14 pași

Sursă articol: Dr. Mihaela Bilic, Anchetă pe etichetă: Mezelurile: https://www.facebook.com/mihaela.bilic/videos/991423571415985/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.