5 legume cu puțini carbohidrați, bune pentru diabetici

Toate legumele sunt sănătoase. Cu cât mai multe includem în dietă, cu atât mai mari sunt beneficiile.

Diabeticii au însă restricție la anumite legume. Aceștia trebuie să evite în special legumele care conțin amidon.

5 legume cu putini carbohidrati, bune pentru diabetici

5 legume cu putini carbohidrati, bune pentru diabetici

O dietă fără legume nu poate fi considerată o dietă sănătoasă sau completă. Legumele sunt deosebit de importante pentru organismul nostru deoarece furnizează antioxidanți, vitamine, fibre și minerale.

Legumele ajută la controlul diabetului și complicațiilor

Studiile au arătat că dietele bogate în legume îi poate ajuta pe cei cu surplus ponderal să slăbească. Universitatea de la Harvard notează că 85% din persoanele care au diabet de tip 2 sunt obeze.

Din fericire, alimentația poate modifica diverși factori de risc implicați în apariția diabetului sau a complicațiilor acestei boli.

Asociația Americană a Diabetului susține că dieta diabeticilor trebuie axată pe alimente integrale și alimente sărace în carbohidrați.

Legumele au prioritate, deoarece nu au multe calorii și nu îngrașă, nici nu cresc foarte mult zahărul din sânge.

Ce legume nu pot consuma diabeticii?

Cu toate acestea, chiar și la acest capitol trebuie făcută o selecție. Diabeticii trebuie să evite în general legumele amidonoase, precum porumbul și cartofii. Acestea au mulți carbohidrați și afectează direct zahărul din sânge.

Nu trebuie să le excludă complet din meniu, ci să le consume în porții mici și ocazional.

Unele legume amidonoase precum mazărea sau cartofii dulci sunt în orice caz mai sănătoase decât carbohidrații rafinați, precum pastele, produsele de patiserie sau orezul. Aceste legume au un conținut mai mare de fibre, potasiu și vitamine.

Ce trebuie să conțină farfuria ideală pentru diabetici

Nutriționistul Nicole Rubenstein îi sfătuiește pe diabetici să umple un sfert din farfurie cu proteine slabe, un sfert cu legume amidonoase sau legume integrale și jumătate din farfurie cu legume non-amidonoase.

Legumele care nu au amidon furnzează fibre care mențin zahărul din sânge sub control.

„Fibrele solubile în special pot ajuta la scăderea nivelurilor de zahăr din sânge după masă. Unele legume și leguminoase (fasole) și alte alimente vegetale sunt pline de fibre solubile”.

Fibrele dau sațietate și de aceea este indicat să începeți masa cu o porție generoasă de legume.

Pentru a evita problemele digestive, includeți fibrele treptat în dietă, nu toate odată. De asemenea este indicat să beți mai multă apă pe parcursul zilei.

Nutriționistul Jordana Turkel recomandă diversitatea în ceea ce privește legumele. O regulă de bază pentru pacienții săi este aceea de a include în salată legume în cel puțin trei culori diferite.

Antioxidanții pe care legumele colorate îi conțin pot preveni sau încetini progresia diabetului și apariția complicațiilor.

5 legume sărace în carbohidrați, bune pentru diabetici

Citește și – Alimente care creează diabet sau duc boala în remisie

Spanacul

Această verdeață este deosebit de gustoasă în salate, în omlete, în ciorbe și în alte mâncăruri făcute în casă.

30 de grame de spanac crud au doar 1 g de carbohidrați. Spanacul conțin în schimb antioxidanți prețioși, precum vitamina A (94% din necesarul zilnic), luteină, quercetină, zeaxantină, kaempferol.

Ideal ar fi să consumați spanacul crud, în salate. O altă idee bună este să îl includeți în omlete, deoarece ouăle vor aduce un aport valoros de vitamina B12.

Roșiile

Tomatele sunt o altă legumă „prietenoasă” cu diabetul. O roșie medie are 5 g de carbohidrați.

Conține vitamina C și licopen – doi antioxidanți puternici. Sunt la fel de savuroase și crude și gătite. De fapt, studiile au descoperit că prepararea termică sporește conținutul de licopen din roșii.

Așadar, nu vă dați în lături de a folosi sau consuma mai des sucul de roșii, ketchup-ul, pasta de tomate sau bulionul.

Broccoli

O legumă ideală pentru garnituri, broccoli are sub 5 g de carbohidrați per 90 grame. La fel ca roșiile, este o sursă bună de vitamina C. Conține fibre, fier și glucozinolați.

Un studiu pe animale, apărut în 2021 în jurnalul „Nutrition”, a arătat că broccoli scade glucoza a jeun, insulina, indicele de rezistență la insulină (HOMA-IR) și trigliceridele.

Citește și – Broccoli scade glicemia, insulina și trigliceridele

Cel mai sănătos mod de a găti broccoli este la aburi sau călit în ulei de măsline sau ulei de cocos.

Varza

Rudă apropiată cu broccoli, varza are același conținut redus de carbohidrați. Este o legumă ieftină, accesibilă, o sursă naturală de vitamina C și vitamina K.

O puteți consuma sub formă de salată, călită sau murată.

Conopida

O altă legumă cruciferă de inclus în dieta diabeticilor este conopida.

70 de grame de conopidă au 5 g de carbohidrați. Această cantitate acoperă 57% din doza zilnică recomandată de vitamina C și 15% din necesarul zilnic de acid folic.

O puteți mărunți în robot și căli cu puțină ceapă și turmeric. Veți obține un înlocuitor dietetic pentru orez. Sau o puteți coace în cuptor și pasa cu blenderul pentru a obține un piure. 

Citește și – Piure de conopidă pentru diabetici

Sursă articol: Sheryl Huggins Salomon, Lynn Grieger, 7 Low-carb veggies for a diabetes-friendly diet, Everyday Health: https://www.everydayhealth.com/type-2-diabetes/diet/low-carb-veggies-for-diabetic-diets/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.