Top 9 cele mai dăunătoare alimente din magazine – dr. Ekberg

Sunt multe lucruri periculoase în jurul nostru de care ne ferim din instinct.

S-ar putea spune că facem totul pentru a ne proteja sănătatea. Cu toate acestea, un lucru esențial îl trecem cu vedere.

Top 10 cele mai dăunătoare alimente din magazine

Top 10 cele mai dăunătoare alimente din magazine

Este vorba despre mâncarea nesănătoasă pe care o cumpărăm din magazine.

Top 9 cele mai nocive alimente din magazine

Dr. Sten Ekberg a alcătuit un clasament al celor mai nocive alimente pentru sănătatea noastră și a copiilor.

Cerealele rafinate

Pe primul loc se află cerealele procesate sau rafinate.

Pâinea albă este cel mai denaturat aliment de bază al omenirii.

Dr. Ekberg spune că grâul din care se fac astăzi produsele de panificație nu are nimic în comun cu grâul autentic, cel care a crescut de la început în mod natural pe pământ.

Metodele de cultivare, creștere și procesare a cerealelor au două scopuri principale: producție masivă și aspect atractiv al produselor.

Cerealele rafinate nu au ca scop furnizarea de nutrienți și hrănirea populației.

Produsele de panificație rafinate conțin doar amidon, la care producătorii adaugă zahăr, conservanți și unii aditivi.

Problemele de sănătate care apar în urma consumului de cereale procesate sunt puse pe seama glutenului.

Dr. Ekberg spune că produsele fără gluten au înlocuitori mult mai periculoși, precum amidonul (de porumb, de cartofi, de tapioca).

Acest amidon poate crește și mai mult nivelul de zahăr din sânge și răspunsul la insulină.

Cerealele pentru copii

În aceste produse, primul sau al doilea ingredient listat este zahărul sau siropul de porumb bogat în fructoză-glucoză.

Grâul și porumbul care se găsesc în cerealele pentru copii conțin amidon, apoi coloranți artificiali, arome artificiale, conservanți și multe alte E-uri.

Chiar și fără să citim eticheta, dacă doar ne uităm la aspectul lor, ne-am putea da seama că nu seamănă deloc cu o mâncare adevărată.

De regulă, aceste cereale sunt servite cu lapte degresat. Grăsimea din lapte, care a fost eliminată, era singurul ingredient sănătos.

Citește și – 10 din cele mai dăunătoare alimente pentru diabetici – dr. Ekberg

Sucurile de fructe

Sucurile de fructe nu sunt același lucru cu fructele integrale. De aceea nu sunt sănătoase.

Acestea sunt concentrate în zahăr.

Dacă ar fi să măncăm fructe întregi, cu siguranță am mânca unul sau două maxim odată.

Sucul însă, se prepară din 6-8 fructe.

Dacă am mânca fructul ca atare, zahărul din ele s-ar absorbi lent.

Sucul însă crește rapid nivelul de zahăr din sânge și riscul de apariție a rezistenței la insulină.

Zaharurile naturale sunt la fel de periculoase ca și sucurile din comerț. Conțin aceeași cantitate de 50% fructoză.

Sucurile din fructe nu sunt o problemă gravă dacă restul alimentației este bazată pe alimente integrale.

Dacă însă dieta este în general axată pe produse procesate, precum cereale, gogoși, biscuiți, pâine albă, sucurile vor agrava și mai mult problema, precum ficatul gras.

Sucurile pasteurizate sunt alterate și de aceea conținutul lor nutrițional este deteriorat.

Persoanele sănătoase din punct de vedere metabolic pot consuma ocazional sucuri de fructe proaspete, stoarse în casă.

Produsele degresate

Iaurtul, laptele, înghețata, dressing-urile și multe alte alimente degresate sunt periculoase.

Înlăturarea grăsimii înseamnă adăugarea altor ingrediente nedorite, precum zahăr și aditivi artificiali.

Lactatele degresate sunt un cocktail chimical.

De pildă, brânzeturile ar trebui să conțin 2-3 ingrediente, precum lapte, smântână, culturi bacteriene.

O listă de 10-15 ingrediente devine deja îngrijorătoare: lapte degresat, concentrat din proteină de lapte, ulei vegetal, maltodextrină, fosfat de sodiu, zer, amidon modificat de porumb, fosfat de sodiu etc.

Uleiurile vegetale

Acestea pot fi făcute din semințe, soia sau porumb.

Problema uleiurilor vegetale este că au un conținut mare de Omega-6. Spre deosebire de Omega-3, acizi grași Omega-6 sunt pro-inflamatori.

Când raportul dintre Omega-3 și Omega-6 este în favoarea acizilor Omega-6, există un risc crescut de inflamații.

Aceștia pot declanșa de asemenea rezistență la insulină.

Uleiurile vegetale sunt foarte procesate prin presiune puternică, temperaturi înalte și solvenți chimici.

Rezultatul este un produs bogat în rezidurii chimice. Grăsimile din aceste uleiuri sunt vătămate și râncede.

Gustul lor ar fi complet respingător dacă producătorii nu ar deodoriza și „curăța” aceste uleiuri.

Citește și – Atenție la produsele de post din magazine – pateurile conțin 15 aditivi alimentari!

Margarina

Margarina este mult mai nocivă decât uleiurile vegetale deoarece este supusă unui proces de solidificare, care se numește hidrogenare.

Margarina este un aliment modificat. Are o concentrație mare de grăsimi trans.

O linguriță de margarină conține 10% din grăsimile saturate ale întregului produs.

Evitați cu orice preț produsele hidrogenate sau parțial hidrogenate.

Untul, uleiul de cocos și uleiul de măsline sunt surse de grăsimi mult mai sănătoase.

Sucurile dietetice

Acestea sunt bombe de chimicale. Conțin sucraloză, acesulfam de potasiu, aspartam. Aceste substanțe sunt dezvoltate din pesticide, care pot avea efecte letale.

Gustările dulci

Acestea sunt folosite pe post de energizant. O gustare bogată în zahăr poate crește rapid energia. Însă la fel de repede ne va prăbuși.

Bombonele, fursecurile, prăjiturile dau dependență. Cresc rezistența la insulină și riscul de sindrom metabolic.

Inclusiv batoanele proteice trebuie evitate. Au foarte mult zahăr. În plus, pudra proteică pe care o conțin este foarte procesată.

De multe ori este vorba despre izolați din proteină de soia.

Băuturile răcoritoare

Cineva care bea un suc acidulat nici măcar nu se gândește că acesta este un produs alimentar.

Îl tratează ca pe ceva care îi potolește setea.

Băuturile răcoritoare, băuturile energizante, băuturile sportive, băuturile cofeinizate, ceaiurile îndulcite sunt bogate în zahăr.

Nu e nevoie să consumăm otrăvuri ca să ne îmbolnăvim. Alimentele enumerate mai sus sunt la fel de dăunătoare.

Organismul uman a fost creat să consume lucruri naturale. Industria alimentară a creat produse care arată mai mult a otrăvuri decât a alimente.

Nu numai că nu au un rol nutritiv, ci distrug organismul.

Evitați pe cât posibil să combinați produsele de mai sus. De pildă, o gogoașă cu un pahar de suc.

Acest meniu introduce în corp făină albă, uleiuri vegetale, grăsimi trans, mult zahăr și aditivi.

Acest cocktail chimic nu arată deloc a mâncare reală, sănătoasă.

Citește și – „Un locuitor din țările civilizate consumă cca. 4,5 kg de ADITIVI alimentari pe an” – dr. Pavel Chirilă

Sursă articol: Dr. Sten Ekberg, Top 10 most dangerous foods in the world: https://www.youtube.com/watch?v=A8GpeMRH9dY&ab_channel=Dr.StenEkberg

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.