Atenție la produsele de post din magazine – pateurile conțin 15 aditivi alimentari!

Postul are rolul de a ne face mai ușori din punct de vedere trupesc și sufletesc.

Are de asemenea o influență benefică asupra sănătății noastre.

Atenție la produsele de post din magazine - pateurile conțin 15 aditivi alimentari!

Atenție la produsele de post din magazine – pateurile conțin 15 aditivi alimentari!

Prin ușurarea procesleor digestive corpul își poate canaliza energia înspre alte sisteme, inclusiv înspre organele care au nevoie de vindecare.

Alimentația ne poate da sănătate sau ne poate îmbolnăvi

Este dovedit științific faptul că ceea ce mâncăn ne afectează sănătatea, în bine sau în rău.

Etiologia și patogeneza bolilor sunt influențate doar într-o mică măsură de genetică.

Fondul genetic are o contribuție de maxim 15% în dezvoltarea bolilor cardiace, metabolice, autoimune și oncologice, spune Elena Blănaru, biolog și consultat nutriționist.

Alimentația și substanțele din tutun au o rată de influență de 60% – un procent foarte mare.

Întorcându-ne la post, acesta poate fi constructiv sau dăunător pentru organism. Poate fi vindecător sau distructiv.

Postul cu produse din magazine este dăunător

Din păcate, cei care vor să țină post cad pradă produselor din magazine. Acestea abundă în aditivi, compuși chimici care în niciun caz nu ne fac bine.

Puțini sunt cei care mai gătesc astăzi în casă. Din lipsă de timp sau comoditate, oamenii preferă să cumpere produse ambalate sau mâncare semi-preparată.

Cu toții suntem tentați să mergem în magazin și să luăm produse care înlocuiesc carne și alte preparate animale.

Studiu APC pe aditivii din produsele de post

În urmă cu câțiva ani, Asociația Pentru Protecția Consumatorilor a realizat un studiu în care a dezvăluit cât de multe E-uri conțin produsele vegetale comerciale.

Nu este vorba doar de 5 sau 10 de aditivi.

La o masă bazată doar pe produse de post din magazine putem ingera până la 38 de E-uri!

Cele mai aditivate sunt pateurile de post și margarina.

Analiza APC România a identificat 15 aditivi în pateul vegetal și 6-8 aditivi în margarină. În pateuri se regăsește inclusiv mult-blamatul sirop de glucoză, care nu are ce căuta într-un astfel de produs.

Aditivi in pateurile de post

Aditivi in pateurile de post

Mulți vor spune că nu mănâncă margarină pe pâine. Însă ea este inclusă în numeroase produse de patiserie. Inclusiv femeile care pregătesc deserturi sau aluaturi în casă utilizează margarină. Ea dă aluaturilor mai multă frăgezime.

Inclusiv laptele vegetal poate fi dăunător dacă îl servim zilnic sau în mod regulat.

Un pahar cu lapte de soia poate avea până la 5 aditivi alimentari.

Poate fi ușor să ții post consumând alimentele pe care ni le propun lanțurile de magazine.

Însă un post sănătos necesită implicare, voință și timp.

Postul cu mâncare gătită în casă

Fiecare masă trebuie pregătită în casă. Nu doar, dar mai ales atunci când ținem post.

Biologul Elena Blenaru spune că în meniul nostru de post trebuie să se regăsească cerealele integrale, leguminoasele, legumele, fructele și oleaginoasele.

La baza alimentației de post trebuie să așezăm cerealele. Trebuie să ne asigurăm că acestea sunt integrale și nu rafinate.

La fel de benefice sunt oleaginoasele, care au grăsimi sănătoase – nuci, alune, migdale, semințe de tot felul.

În post – și nu numai – ar trebui să mâncăm legume la fiecare masă, proaspete sau gătite.

Numeroase studii au arătat că substanțele din legume ne pot apăra de boli grave, precum cancerul.

Varza, broccoli, conopida, sfecla, usturoiul și ceapa sunt pe primele locuri în această privință.

Din magazine putem cumpăra legume crude sau congelate. Sunt la fel de bune. Ne putem feri de cele la conservă deoarece au aditivi.

Legumele nu trebuie scăldate în ulei de floarea-soarelui, spune nutriționistul. Un exemplu în acest sens este zacusca, fiartă îndelung în mult ulei. Acest produs, considerat tradițional și natural, poate declanșa un răspuns inflamator în corp.

Fructele nu trebuie servite la fel de des precum legumele, deoarece au multă fructoză. Însă două fructe pe zi sunt benefice.

Aici contează din nou să fie proaspete sau congelate. Compoturile, sucurile, fructele conservate sunt îndulcite suplimentar și acest lucru nu este de dorit.

Cu cât mai variate în culoare sunt legumele și fructele, cu atât mai hrănitor va fi postul pe care îl ținem.

În loc de eugenii și biscuiți cu cremă putem consuma fructe uscate, precum stafide, curmale, smochine, caise sau prune uscate. Dar atenție, nu în exces, deoarece au o densitate enegetică foarte mare.

Produse de post făcute în casă

Pateurile de post din comerț pot fi înlocuite cu pateuri și paste tartinabile sănătoase, făcute din leguminoase.

Pe site-ul nostru puteți găsi numeroase rețete de pateuri de post din linte, năut, fasole, ciuperci etc.

Sunt ușor de preparat acasă. Acestea se fierb, apoi se pasează cu blenderul și se aromatizează cu diverse mirodenii și puțin ulei.

De asemenea puteți găsi și o rețetă de unt vegan sănătos.

Rețete de pateu de post

Pate de post, din linte verde și miez de nucă

Pateu de post, din legume coapte – hrănitor și sănătos!

Pateu de semințe de floarea-soarelui și migdale – rețetă de post fără ulei

Un pate ceva mai curat dintre sortimentele din comerț ar putea fi cel de la Sanovita, pe bază de linte sau bob. Este mai scump, dar mai calitativ.

De asemenea, putem face lapte vegetal la domiciliu cu ajutorul blenderului.

Putem folosi boabe de soia integrale, nucă de cocos, orez sau ovăz integral, mei, semințe, migdale crude, caju sau alte nuci.

Laptele obținut în casă va avea o concentrație maximă, comparativ cu cele din comerț, care au doar 5-7% din ingredientul principal.

Totodată, laptele va fi curat, fără mult zahăr și aditivi. Putem să îl îndulcim cu puțină miere sau aromatiza cu vanilie, scorțișoară etc.

Citește și – 6 alternative vegetale la laptele de vacă (+ moduri de preparare)

La capitolul „lactate” de post avem și tofu, care este foarte bogat în fier și proteine.

Acesta este mult mai sănătos decât o „brânză vegană” făcută din ulei de palmier sau alte grăsimi hidrogenate și amidon modificat, plus numeroase E-uri.

Tofu poate fi cumpărat direct din magazine. Optați pentru varianta natur. Sau poate fi făcut în casă, direct din boabe de soia.

Așadar, nimeni să nu spună că nu se poate posti frumos și sănătos. Trebuie doar să vrei și să ții la sănătatea ta!

Surse articol:

1. TRINITAS TV, Prețuiește sănătatea. Meniul sănătos al unei zile de post: https://www.youtube.com/watch?v=cEXzopRvGN8&ab_channel=TRINITASTV
2. TRINITAS TV, Ce produse alimentare să evităm în post: https://www.youtube.com/watch?v=XAKafdZ1bw0&ab_channel=TRINITASTV

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.