10 din cele mai dăunătoare alimente pentru diabetici – dr. Ekberg

Diabetul este una din cele mai pretențioase boli în ceea ce privește alimentația.

Un diabetic nu poate mânca orice. Chiar dacă știe în principiu de ce să se ferească, există alimente dăunătoare pe care trebuie să le evite cu orice preț.

10 din cele mai dăunătoare alimente pentru diabetici

10 din cele mai dăunătoare alimente pentru diabetici: Dr. Sten Ekberg

4 cauze ale diabetului și rezistenței la insulină

Diabetul zaharat de tip 2 și rezistența la insulină sunt cauzate de o suprasolicitare a ficatului, care duce la steatoza hepatică.

O altă cauză este consumul cronic de glucoză, care crește zahărul din sânge.

A treia cauză este inflamația, care poate fi provocată de un consum excesiv de Omega-6.

A patra cauză este stresul, care mărește nivelul de cortizol și în consecință glicemia și insulina.

10 alimente dăunătoare pentru diabetici

Dr. Sten Ekberg a realizat un top 10 al celor mai nocive alimente pentru diabetici.

Acesta susține că majoritatea oamenilor se îndreaptă spre pre-diabet sau diabet.

Vestea bună este că excluderea alimentelor la care face referire poate ajuta la prevenirea sau chiar eliminarea prediabetului sau diabetului.

Nr. 10 – FRUCTELE

Fructele în sine nu sunt dăunătoare. Însă dacă cineva are prediabet sau diabet, trebuie să limiteze consumul lor.

Cele mai sigure alegeri sunt fructele de pădure. Au multe fibre și nutrienți și puțin zahăr.

Pe următoarele locuri sunt fructele obișnuite, precum cireșele, merele sau portocalele.

Fructele tropicale – bananele, ananasul, mango, sunt mai dulci.

Urmează fructele la conservă, precum compoturile. Pe lângă faptul că sunt procesate, vin într-un sirop foarte dulce.

Iar dacă au coaja îndepărtată, conțin foarte puține fibre.

Cele mai dăunătoare sunt sucurile de fructe. Acestea sunt practic „zahăr suspendat în apă”.

Nu au deloc fibre, ceea ce face zahărul din ele să fie imediat absorbit în corp.

Dr. Ekberg spune că toate fructele de mai sus pot fi consumate fără probleme de persoanele care nu au rezistență la insulină.

Însă pentru cei care au deja diabet de tip 2 sau rezistență la insulină, chiar și cea mai mică doză de zahăr va fi greu de tolerat.

Aceștia pot consuma doar fructe de pădure.

Citește și – Ghimbirul are efecte promițătoare în diabet

Nr. 9 – AMIDONUL

Amidonul se transformă în glucoză 100%.

Orice produs făcut din grâu sau porumb (pâine, paste, covrigei, biscuiți) este descompus în câteva minute în molecule individuale de glucoză.

În scurt timp, aceste produse vor crește zahărul din sânge.

Același lucru se petrece și în cazul orezului, leguminoaselor și cartofilor.

Dr. Ekberg subliniază că o persoană sensibilă la insulină poate consuma multă glucoză, cantități mari de cartofi și orez. Trebuie să evite în schimb fructoza din alcool și din zahăr.

Un diabetic trebuie să evite toate categoriile menționate mai sus.

Nr. 8 – ALIMENTELE DEGRESATE

În această categorie nu intră alimentele cu puține grăsimi, precum legumele.

Dr. Ekberg se referă aici la alimentele care au avut grăsime și acum nu mai au.

Este important să știm că produsele degresate au fie mai mult amidon, fie mai mult zahăr sau aditivi.

Aceste ingrediente au fost introduse în locul grăsimilor cu scopul de a le face mai plăcute la gust.

Câteva exemple sunt:

Iaurturile degresate. Un păhărel de iaurt poate fi comparat cu o cutie de Coca-Cola.

Cerealele. Fiind sărace în grăsimi în mod natural, li se adaugă zahăr pentru a le face mai gustoase.

Cerealele pentru copii pot avea 50% zahăr.

Maioneza degresată sau maioneza vegetală. Pentru a compensa lipsa grăsimilor, producătorii aduagă diverși aditivi, precum sirop de porumb bogat în glucoză, ulei de soia, amidon de porumb modificat, apă, coloranți, potențatori de gust.

Nr. 7 – SOSURILE și DRESSING-URILE

Aceste produse sunt promovate ca fiind „sărace în grăsimi”, „sărace în gluten”, etc.

Chiar dacă nu au un conținut mare de grăsimi, sosurile pot conține zahăr până la 15-30%.

Muștarul are miere, iar mierea are mai multă fructoză (57%) decât zahărul (50%).

Sosul pentru barbecue (grătar) poate conține până la 50% zahăr.

Alte sosuri conțin sirop de porumb bogat în fructoză. Acesta are 55% fructoză și 45% glucoză.

Persoanele sănătoase pot consuma 1-2 lingurițe de miere pe zi. Însă diabeticii nu. Pentru aceștia, mierea este cea mai rea dintre toți îndulcitorii.

Dr. Ekberg recomandă sosurile preparate în casă, sau dressing-urile simple din ulei de măsline, oțet sau suc de lămâie.

Nr. 6 – BATOANELE PROTEICE

Unele mărci de batoane proteice sunt bune, altele nu.

Unele conțin nuci și alte ingrediente sănătoase și sunt îndulcite cu îndulcitori sănătoși.

Altele conțin mult zahăr. Până la 30-40% din caloriile lor provin din zahăr.

Atenție la denumirea sub care se ascunde zahărul. Citiți eticheta.

Nu vă lăsați păcăliți de siropul de agave, sucul de struguri, malțul de orz, sucul de sfeclă deshidratat sau siropul de orez. Toți acești îndulcitori cresc nivelul zahărului din sânge.

Nr. 5 – PRĂJITURILE și BISCUIȚII

Aceste categorii de produse sunt realizate în mare parte din făină albă, zahăr, uleiuri procesate sau grăsimi hidrogenate bogate în Omega-6.

Dacă un produs conține doar grăsime, el va sătura repede și va menține zahărul la un nivel stabil. Nu va declanșa insulina.

Dar dacă acel produs conține și zahăr, va produce insulină și va „înfunda” ficatul.

Corpul nu va putea arde grăsimea eficient, pentru că zahărul se va transforma la rândul lui în grăsime.

De aceea, o dietă bogată în zahăr înseamnă o dietă bogată în grăsimi.

Nr. 4 – DULCIURILE și BOMBOANELE

Un dulce acceptabil este ciocolata neagră, atâta timp cât aceasta conține minim 70% cacao.

De preferat o concentrație de 85%.

Câteva pătrățele nu vor dăuna.

Ciocolata cu lapte are prea mult zahăr.

Există și mărcile de ciocolată neagră cu diverse arome. Acestea folosesc eritriol sau stevia ca îndulcitori.

Eritriolul este unul din cei mai buni îndulcitori. Acesta se absoarbe rapid în proporție de 95% și nu perturbă mult tractul digestiv.

La persoanele sensibile poate cauza balonare.

Dulciurile au în general un conținut de 50-100% zahăr. În plus, vin la pachet cu multe E-uri, culori și arome artificiale.

Citește și – Patru deserturi de casă pentru diabetici

Nr. 3 – ALCOOLUL

Nu în mod întâmplător abuzul de alcool este asociat cu boli de ficat.

Băuturile alcoolice îngreunează funcția ficatului.

Doza face otrava.

O cantitate mică, din când în când, nu dăunează. Cea mai bună alegere este lichiorul distilat. În această categorie intră whiskey, vodka, burbon, ginul, coniacul, romul.

Acestea conțin în medie 16 g de alcool, însă nu au fructoză, nici glucoză.

Dr. Ekberg recomandă de asemenea vinul alb uscat. Acesta are aceeași cantitate de alcool și doar 1-2 g de zahăr.

Pe locul următor este berea, cu aceeași concentrație de alcool. Chiar dacă nu are deloc zahăr, berea are carbohidrați.

Aceștia se transformă în glucoză.

O bere poate avea în jur de 10 grame de glucoză.

Nu va afecta ficatul direct, dar va produce insulină.

În nici un caz nu sunt recomandate băuturile mixte. Acestea conțin mult zahăr, în jur de 30-40 de grame într-o singură porție.

Nr. 2 – SIROPUL DE AGAVE

Chiar dacă este promovat ca un îndulcitor sănătos, siropul de agave nu este deloc indicat diabeticilor.

Este aproape complet făcut din zahăr.  Conține fructoză în proporție de 75-90%.

Este în esență cel mai „calitativ” sirop de porumb bogat în fructoză.

Dacă sunteți sănătos din punct de vedere metabolic, 1-2 lingurițe pe zi nu vă vor vătăma.

Însă pentru un diabetic, siropul de agave este ca o otravă pentru ficat, spune medicul.

Nr. 1 – BĂUTURILE DULCI

Zahărul lichid este cel mai periculos dintre toate. Din categoria aceasta fac parte băuturile răcoritoare, băuturile sportive și băuturile energizante.

Aceste băuturi sunt bogate în zahăr sau în sirop de porumb bogat în fructoză.

Inclusiv sucurile naturale din fructe sunt alcătuite din apă și fructoză.

Problema cu aceste produse este că stimulează și mai mult apetitul de dulce.

Fructoza nu suprimă grelina – hormonul foamei. Creierul nu primește informația că am mâncat ceva.

Cu alte cuvinte, ficatul este îngreunat din punct de vedere metabolic, fără ca creierul să fie informat despre aceasta.

Fiind dulci, sucurile au un mecanism similar drogurilor. Bem din ce în ce mai mult, fără să ne săturăm și fără să putem să ne oprim.

Citește și – Ceapa este un antidiabetic eficient – 140 g pe zi scad semnificativ glicemia

Sursă articol: Dr. Sten Ekberg, Top 10 worts foods for diabetes: https://www.youtube.com/watch?v=hOD7WDix20k&ab_channel=Dr.StenEkberg

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.