Ceapa este un antidiabetic eficient – 140 g pe zi scad semnificativ glicemia

Articol documentat

Biologul român Eugen Giurgiu citează rezultatele a două studii realizate în India care au arătat că ceapa scade notabil nivelul glicemiei din sânge.

Cercetătorii au descoperit că un consum zilnic de ceapă poate preveni sau chiar trata diabetul. Ceapa trebuie servită crudă, în doze mari – 140 de grame pe zi.

Ceapa este un antidiabetic excelent

Ceapa este un antidiabetic excelent: Stockking-Freepik.com

Ce proprietăți are ceapa

Ceapa conține compuși (flavonoide și compuși bogați în sulf) cu proprietăți diverse:

  • antibiotice
  • antiseptice
  • analgezice
  • antiinflamatoare
  • antioxidante
  • hipoglicemiante
  • antidiabetice
  • hipolipidemice
  • antihipertensive
  • imunoprotectoare
  • antiplachetare, antitrombotice
  • antiastmatice
  • anticancerigene

Ceapa este totodată antitusivă, expectorantă, depurativă, diuretică, purgativă și antihelmintice.

Citește și – O ceapă pe zi ține doctorul departe?

Ceapa are efect antihiperglicemiant

Un studiu realizat de egipteni, apărut în 2005 în jurnalul „Food and Chemical Toxicology” a arătat că sucul de ceapă și usturoi au efecte antihiperglicemiante și antioxidante.

Ele pot ameliora daunele renale și hepatice cauzate de diabet.

Ajută la scăderea glicemiei, colesterolului și greutatății corporale

O meta-analiză publicată în anul 2009 în „Journal of Medicinal Food” a demonstrat eficiența consumului de ceapă în scăderea concentrației de glucoză din sânge la șobolanii diabetici.

Compușii din ceapă și extractul de ceapă au redus totodată greutatea corporală.

Un alt studiu a arătat că ceapa în combinație cu Metformin a scăzut puternic glucoza crescută din sânge și colesterolul total la șobolanii diabetici.

Ceapa este un aliment ușor accesibil și ieftin care poate fi extrem de benefic în dieta persoanelor cu hiperglicemie sau diabet.

Spre deosebire de medicamentele sintetice care produc efecte secundare, ceapa nu afectează nivelul glicemiei la persoanele sănătoase.

Cu alte cuvinte, dacă nu ai diabet, consumul crescut de ceapă nu îți va scădea zahărul din sânge.

Ceai de ceapă pentru scăderea glicemiei – rețetă

Dacă nu puteți mânca ceapă proaspătă multă, sau stomacul nu vă permite să consumați crudități, puteți bea ceai de ceapă.

Eugen Giurgiu recomandă o rețetă în acest sens:

Ingrediente

  • 1 ceapă medie
  • 250 ml de apă

Mod de preparare

Ceapa se taie mărunt și se pune la fiert împreună cu apa. Se lasă să clocotească 10 minute, apoi se strecoară.

Se pot bea câte 2-3 căni pe zi.

Efectul cepei asupra glicemiei este de lungă durată.

Ceaiul de ceapă este folosit în medicina tradițională și pentru tuse și dureri în gât.

Citește și – Tinctura de ceapă ajută în diabet și prostatită – dr. Ovidiu Bojor

Precauții și contraindicații

Este foarte important ca pe durata curei cu ceapă sau ceai de ceapă să se monitorizeze nivelul glicemiei.

Ceapa scade considerabil nivelul de zahăr din sânge.

La unele persoane scade tensiunea arterială și dă somnolență.

Persoanele care suferă de gastrită, colită de fermentație sau colon iritabil trebuie să consume ceapă cu precauție.

Consumată în cantități mari, ceapa poate duce la iritarea stomacului, poate da greață sau scaune moi.

Citește și – Alimente care pot completa tratamentul diabeticilor – dr. Ovidiu Bojor

Surse articol:

1. Eugen Giurgiu, Ceapa, Cele mai folosite 17 plante pentru vindecare, Editura Meteor Press, 2019, pp. 34-42
2. Joaheer D Teshika, Aumeeruddy M Zakariyyah, Toorabally Zaynab, Gokhan Zengin, Kannan Rr Rengasamy, Shunmugiah Karutha Pandian, Mahomoodally M Fawzi, Traditional and modern uses of onion bulb ( Allium cepa L.): a systematic review, Crit Rev Food Sci Nutr. 2019;59(sup1):S39-S70: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30040448/
3. M. El-Demerdasha, M.I. Yousefa, N.I. Abou El-Nagab, Biochemical study on the hypoglycemic effects of onion and garlic in alloxan-induced diabetic rats, Food and Chemical Toxicology, Volume 43, Issue 1, January 2005, Pages 57-63, Food and Chemical Toxicology: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0278691504002741?via%3Dihub
4. Gareth Griffiths, Laurence Trueman, Timothy Crowther, Brian Thomas, Brian Smith, Onions–a global benefit to health, Phytother Res. 2002 Nov;16(7):603-15: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12410539/
5. Sejeong Kook, Gun-Hee Kim, Kiheon Choi, The antidiabetic effect of onion and garlic in experimental diabetic rats: meta-analysis, J Med Food. 2009 Jun;12(3):552-60: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19627203/
6. The Endocrine Society. “Onion extract may improve high blood sugar and cholesterol.” ScienceDaily. ScienceDaily, 6 March 2015: www.sciencedaily.com/releases/2015/03/150306102513.htm

 

 

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.