Pătrunjelul împiedică oxidarea și depunerea colesterolului pe artere

Biologul și cercetătorul român Eugen Giurgiu menționează în una din cărțile sale de plante medicinale beneficiile pătrunjelului asupra vaselor de sânge.

Această plantă are capacitatea de a preveni bolile cardiovasculare.

Patrunjelul impiedica oxidarea si depunerea colesterolului pe artere

Patrunjelul impiedica oxidarea si depunerea colesterolului pe artere: Brgfx / Mrsiraphol – freepik.com

Pătrunjelul protejează sistemul cardiovascular 

Pătrunjelul este bogat în vitaminele A, C și K. Are efect antioxidant, antiinflamator și anticoagulant.

Cumarina pe care o conține previne bolile de inimă.

Datorită efectului vasodilatator, este util în problemele circulatorii.

Pentru prevenirea apariției cheagurilor de sânge, pătrunjelul trebuie consumat zilnic.

Un studiu pe animale, apărut în 2017 în jurnalul academic „BioMed Research International”, a arătat că extractele de pătrunjel și de carob au efecte protectoare împotriva hiperlipidemiei.

Extractul metanolic de pătrunjel s-a dovedit mai eficient în scăderea nivelului de colesterol mărit.

Pentru a avea efect profilactic sau terapeutic, pătrunjelul trebuie consumat în cantități mari. Nu ca zarzavat în ciorbe, nu ca ornament sau garnitură.

O rețetă care permite să mâncăm mult pătrunjel la o masă este salata de pătrunjel.

Aceasta ar trebui introdusă în dietă cel puțin 3 zile pe săptămână.

Citește și – Pătrunjelul merită ridicat la rangul de plantă medicinală de mare valoare

Cum se prepară salata de pătrunjel

Arabii prepară o salată de pătrunjel foarte populară, cunoscută sub numele de „Tabbuli”.

Ingrediente

  • 2 legături de pătrunjel verde
  • 1 cățel de usturoi
  • ¼ lămâie
  • 1 lingură de ulei de măsline
  • sare, după gust

Mod de preparare

Pătrunjelul se spală, se toacă mărunt și stropește apoi cu zeamă poraspătă de lămâie.

Se adaugă usturoiul zdrobit, sarea și uleiul.

În salata de pătrunjel se mai poate adăuga ceapă verde sau uscată, ardei gras, roșii, semințe de susan, semințe de dovleac mărunțite, bulgur fier sau cuș-cuș fiert.

Salata de pătrunjel poate fi consumată pe durată îndelungată, fără probleme.

Citește și – În Franța bolnavilor de COVID li se dă salată de pătrunjel – dr. Mihaela Bilic

Ce beneficii are salata de pătrunjel

O cură de 2 săptămâni cu salată de pătrunjel verde ajută la întărirea imunității și a organismului. Cura se poate prelungi până la 3 luni.

Biologul Eugen Giurgiu susține că în pătrunjel se găsesc 4 compuși care împiedică oxidarea colesterolului rău (LDL) și depunerea acestuia pe artere.

Mai pe înțelesul tuturor, pătrunjelul are capacitatea de a preveni arteroscleroza.

Autorul recomandă tuturor persoanelor care au trecut de vârsta de 34 de ani să mănânce mai mult pătrunjel.

Mai cu seamă cei care au o dietă bogată în carne, grăsimi și prăjeli trebuie să urmeze acest sfat.

Arteroscleroza este o afecțiune care apare în urma depunerii de  grăsimi, colesterol și alte substanțe în pereții arterelor, sub forma unor plăci.

În mod normal, arterele sănătoase sunt flexibile. Însă din cauza plăcilor, arterele se îngroașă și își pierd elasticitatea.

Arterele sunt vase de sânge prin care oxigenul și nutrienții sunt transportate în organism.

Placa arterială se poate sparge, provocând formarea unui cheag de sânge. Deși cel mai vizată este inima, ateroscleroza poate afecta arterele din orice zonă a corpului.

Precauții

Din cauza conținutului bogat în vitamina K, pătrunjelul nu trebuie consumat brusc în cantități mari de către cei care iau warfarină sau alte medicamente care subțiază sângele.

Citește și – Sucul de pătrunjel – un miracol pentru sănătatea noastră! (preparare și administrare)

Surse articol:

1. Mayo Clinic, Arteriosclerosis/Atherosclerosis: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/arteriosclerosis-atherosclerosis/symptoms-causes/syc-20350569
2. Eugen Giurgiu, Pătrunjelul, Cele mai folosite 17 plante pentru vindecare, Editura Meteor Press, 2019, pp. 150-160
3. Haddad A. El Rabey, Madeha N. Al-Seeni, and Habibah B. Al-Ghamdi, Comparison between the Hypolipidemic Activity of Parsley and Carob in Hypercholesterolemic Male Rats, Biomed Res Int. 2017; 2017: 3098745: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5637854/
4. Megan Ware, Natalie Olsen, Why is Parsley so Healthy, Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/284490

 

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.