Sărățele cu susan de post (fără gluten)

Recomandăm aceste sărățele cu susan persoanelor care suferă de boala celiacă sau intoleranță la gluten.

Nu conțin făină de grâu. Se fac din fulgi de ovăz măcinați.

Saratele cu susan de post fara gluten)

Imagine sugestiva: Saratele cu susan de post – fara gluten: Stockking

Asigurați-vă că ovăzul pe care îl cumpărați este bio și nu a fost ambalat într-o fabrică în care se procesează cereale cu gluten. De regulă scrie pe pungă „fără gluten”.

Aceste sărățele nu au brânză în compoziție, nici ou. Se fac din ingrediente vegetale.

Din acest punct de vedere sunt potrivite pentru zilele de post, dar și pentru cei care au un regim vegan sau vegetarian.

Sărățele cu susan – rețetă

Ingrediente

• 120 g de fulgi de ovăz măcinați
• 60 ml de lapte vegetal neîndulcit
• 30 ml de ulei
• 15 g de semințe de susan negru
• ¼ linguriță de sare

Mod de preparare

Puneți făina de ovăz, sarea și semințele de susan într-un bol. Amestecați, apoi turnați ingredientele lichide: laptele și uleiul.

Amestecați bine, pentru omogenizare. Compoziția pe care o veți obține este lichidă și nu poate fi modelată cu mâinile.

Autoarea rețetei a folosit un poș pentru a face sărățele lungi și subțiri. Le-a turnat direct în tavă, pe foaie de copt, la o distanță mică una de alta.

După ce ați umplut tava, dați-o în cuptorul preîncălzit la 180 de grade Celsius.

Fiindcă aluatul este foarte moale și simplu, sărățelele nu trebuie să stea mult în cuptor. Se coc în circa 12-15 minute. Fiți cu ochii pe ele să nu le ardeți.

Sărățelele sunt gata când au devenit ușor rumene. Sunt crocante și ideale pentru ronțăit. După ce se răcesc se usucă și mai tare. Păstrați-le la temperatura camerei, într-un bol descoperit.

Semințele de susan negru le dau un aspect inedit, dar și o aromă deosebită.

Note și sugestii

Dacă nu aveți susan negru, puteți folosi semințe de susan alb, sau semințe de mac.

Autoarea rețetei a folosit și 40 g de zahăr brut. Dacă vreți să încercați și varianta dulce, puneți zahăr.

Rețete similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte rețete de sărățele sau crackers fără gluten:

Sărățele” din semințe – rețetă dietetică, de post
Crackers cu semințe (biscuiți crocanți), fără făină – înlocuitor pentru pâine
Biscuiți uscați fără gluten (de post)
Biscuiți pentru diabetici din semințe de in – doar 3 ingrediente!

Sursă articol: Sunlight Kitchen, Sesame sticks cookies gluten free: https://www.youtube.com/watch?v=OQIg7Fjgpvk&ab_channel=SunlightKitchen

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[bws_google_captcha]