Urzicile topesc grăsimea corporală și ajută la șlefuirea siluetei

Bazat pe studii științifice

Urzicile sunt renumite pentru capacitatea lor de a curăța sângele de toxine. Au totodată efecte tonice, revigorante și energizante.

Un beneficiu supliment, pe care puțini îl cunosc, este că ajută la șlefuirea siluetei.

Urzicile topesc grasimea corporala si ajuta la slefuirea siluetei

Urzicile topesc grasimea corporala si ajuta la slefuirea siluetei

Un studiu apărut în anul 2020 în jurnalul „Nutrients” a arătat că urzica acționează împotriva grăsimii corporale și combate rezistența la insulină.  

Cercetarea a fost una preliminară și a fost realizată pe șoareci cu prediabet.

Urzica – armă puternică împotriva îngrășării

Cercetătorii de la Universitatea din Maryland au descoperit că urzica este o armă puternică împotriva obezității induse de o dietă hipercalorică.

Un studiu anterior efectuat pe animale arătase că extractul de urzică îmbunătățește metabolismul zahărului din sânge.

Acest beneficiu a determinat-o pe autoarea studiului de față, dr. Diane N. Obanda, să cerceteze efectele urzicilor asupra greutății corporale.

Dr. Obanda a preconizat că planta ar putea preveni creșterea ponderală la șoarecii hrăniți cu o dietă bogată în grăsimi.

Urzicile previn acumularea de grăsime corporală

Ipoteza a fost imediat pusă la test. Cei 36 de șoareci incluși în studiu au fost împărțiți în 4 grupuri:

  • grupul 1 a avut o dietă săracă în grăsimi timp de 12 săptămâni;
  • grupul 2 a avut o dietă bogată în grăsimi timp de 12 săptămâni;
  • grupul 3 a avut o dietă bogată în grăsimi și a primit în plus frunze de urzică, timp de 12 săptămâni;
  • grupul 4 a avut o dietă bogată în grăsimi timp de 6 săptămâni, după care a primit urzici timp de 6 săptămâni.

Rezultatele nu au înșelat așteptările cercetătorilor.

Șoarecii care au avut o dietă săracă în grăsimi au pierdut semnificativ în greutate și au avut o acumulare mai mică de grăsime, comparativ cu animalele care au o dietă grasă.

La al treilea grup, care a primit urzici, creșterea ponderală și acumularea de grăsime a fost mult mai mică. Chiar dacă șoarecii au mâncat multe grasimi.

Al patrulea grup, luarea în greutate și depunerea grăsimii corporale au încetinit după includerea urzicilor în dietă.

Urzicile accelerează arderea grăsimii corporale

Dr. Obanda și colegii ei au concluzionat că urzicile consumate ca atare influențează pozitiv metabolismul.

Mai exact, activează un hormon numit FIAF (factorul adipocitar indus de post). Acest hormon accelerează procesul de transformare a grăsimilor în energie.

Cu alte cuvinte, intensifică arderea grăsimii corporale.

Mai mult decât atât, împiedică absorbția unei cantități excesive de grăsime în organele vitale.

Șoarecii au o anatomie, fiziologie și genetică similară oamenilor. De aceea rezultatele acestui studiu ar putea fi aplicate și la oameni.

Este însă nevoie de studii umane pentru confirmarea acestei ipoteze.

Cura de slăbire cu urzici 

Cantitatea de extract de urzici necesară pentru a obține beneficiile menționate mai sus echivalează cu circa 100 de grame de urzici pe zi.

Altfel spus, un bol cu supă de urzici își va face treaba foarte bine, punând în mișcare depozitele de grăsime din corp.

Cura de slăbire cu urzici nu este greu de ținut, mai ales pentru că aceste plante sunt delicioase în mâncăruri.

Le putem consuma sub formă de salată, supe, tocănițe, paste tartinabile, piureuri și așa mai departe.

O formă și mai rapidă este ceaiul de urzică.

Urzicile taie pofta de mâncare. În plus, au efect diuretic, prin care ajută la eliminarea excesului de apă din corp.

Retenția de lichide este de multe ori răspunzătoare pentru acumularea de kilograme.

  • Salată de urzici. Urzicile se spală bine, se storc și se toacă mărunt. Se masează cu puțină sare și se pun într-un bol. Se pot adăuga și frunzele altor verdețuri depurative, precum spanac, leurdă, stevie, măcriș, salată verde, păpădie sau rucola. Se amestecă apoi o lingură de ulei de măsline cu 2-3 linguri de suc de lămâie. Sosul obținut se toarnă peste salată și se amestecă. Această salată se va consuma de 3 ori pe zi, înaintea meselor.
  • Piure de urzici. Urzicile spălate se opăresc în apă și sare. Se scurg de apă, se storc și se toacă mărunt. Se pun într-o crăticioară. Se adaugă puțină zeamă din care au fiert. Se amestecă puțină făină cu apă și se adaugă în mâncărică. Se amestecă și se lasă să fiarbă câteva minute, până se îngroașă. În acest piure se poate pune ceapă și usturoi sau hrean. Va fi mult mai gustos. Se servește înaintea fiecărei mese principale câte o porție.
  • Ceai de urzică. Se pun 2 linguri de urzici verzi într-o cană. Se toarnă peste ele 250 ml de apă clocotită. Se acoperă și se lasă 20 de minute la infuzat. Unii autori recomandă infuzarea urzicilor minim 4 ore. Infuzia rezultată va fi mult mai bogată în nutrienți. Se bea până la 1 litru de ceai de urzici pe zi.

Alte rețete cu urzici

Urzici bătute cu usturoi – rețetă din bucătăria bunicii

Supă de primăvară cu urzici

Cura cu suc de urzici pentru orice fel de dureri – de spate, de umăr, de genunchi, de coloană

Urzica nu este utilă doar în obezitate. Vitaminizează și înviorează organismul. 

Urzicile sunt la fel de hrănitoare precum grâul sau orzul, potrivit studiilor recente.

Conțin proteine, fibre, vitamine, minerale și antioxidanți (carotenoide). Combat anemia și oboseala.

Favorizează eliminarea calculilor. Are efect benefic în reumatism și gută, retenție de apă, menstruații abundente și diabet.

Citește și – Urzicile hrănesc, fortifică, vindecă și regenerează organismul ca nici o altă plantă

Precauții și contraindicații

Urzicile pot interacționa cu unele medicamente, precum:

– anticoagulante, antiplachetare (pentru subțierea sângelui), warafarină, aspirină etc., medicamente pentru hipertensiune arterială, inhibitori ACE, beta-blocante, blocante ale canalelor de calciu, diuretice, medicamente pentru diabet,  antiinflamatoare nesteroidiene.

Aceleași precauții se impun și în cazul femeilor însărcinate.

Surse articol:

1. Fan, S.; Raychaudhuri, S.; Kraus, O.; Shahinozzaman, M.; Lofti, L.; Obanda, D.N. Urtica dioica Whole Vegetable as a Functional Food Targeting Fat Accumulation and Insulin Resistance-a Preliminary Study in a Mouse Pre-Diabetic Model. Nutrients 2020, 12, 1059. https://doi.org/10.3390/nu12041059
2. Edward Lane, Lose weight more easily with a bowl of nettle soup, Men’s Health: https://www.menshealth.com/uk/nutrition/food-drink/a34685756/lose-weight-nettle-soup/
3. Lauren Cahn, This one herb can block fat, new study says, Eat This Not That: https://www.eatthis.com/this-one-herb-can-block-fat/
4. Iulia Vald, Urzicile și kilogramele în plus, Formula As: http://arhiva.formula-as.ro/2015/1159/clubul-dietelor-de-slabit-46/urzicile-si-kilogramele-in-plus-18982
5. Tasty Craze, Lose weight with nettle: https://tastycraze.com/n6-31123-Lose_weight_with_nettle</
6. Dumitru Răducanu, Ștefan Mocanu, Urzica, Plantele medicinale – tezaur natural în terapeutică, Editura Militară, București, 1986, p. 178

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.