5 supe care te pot ajuta să slăbești

Supele sunt de regulă servite la primul fel, însă persoanele care țin cură de slăbire le consumă de obicei ca fel unic, ca înlocuitor pentru alte mâncăruri, sau ca gustare.

Nutriționistul Mihaela Bilic consideră supele cea mai reușită mâncare inventată vreodată, deoarece are un conținut nutrițional foarte divers, este bogată în apă și satură fără să adauge calorii nedorite.

Supe care te ajuta sa slabesti: Azerbaijan_stockers – www.freepik.com

Dacă o persoană servește o supă înainte de masă, va consuma cu 100 de calorii mai puțin la întreaga masă.

Citește și: De la ciorbă încoace nu s-a inventat nimic mai hrănitor, bun pentru detoxifiere și slăbit – dr. Mihaela Bilic

O supă poate fi preparată practic din orice fel de ingrediente. Nu doar supele de legume te pot ajuta să slăbești, ci și cele cu carne.

Top 5 supe pentru slăbit

Descoperă în lista de mai jos cele mai bune supe pentru dietele de slăbire.

1. Supă de varză

Această supă este renumită pentru efectele ei benefice asupra greutății corporale. Este utilizată ca metodă de slăbire rapidă.

Citește și: Dieta de slăbit cu supă de varză – rețetă și instrucțiuni

Se poate prepara fie cu varză albă, fie cu varză roșie, simplă, sau în asociere cu diverse legume: roșii, ardei gras, ceapă, morcovi etc. Nu uitați să puneți și ardei iute, care stimulează și mai mult arderea grăsimilor!

2. Supă de roșii

Roșiile nu trebuie să lipsească din nici o dietă de slăbit. Sunt sărace în calorii și carbohidrați. 100 g de roșii conțin doar 18 calorii. De aceea sunt ideale pentru pierderea în greutate.

În plus, sunt bogate în apă și fibre, care se digeră lent și dau sațietate, dar și în antioxidanți (licopen) – care revitalizează metabolismul.

Fibrele ajută de asemenea digestia, facilitând eliminarea scaunelor. O digestie proastă poate îngreuna procesul de scădere în greutate.

Datorită faptului că stimulează producția de carnitină (aminoacid), roșiile ajută corpul să ardă mai multe grăsimi.

Citește și: Dietă de slăbit cu roșii – 2 versiuni și meniuri

Supele de roșii capătă o savoare deosebită dacă sunt aromatizate cu busuioc.

3. Supele limpezi

Supele limpezi sunt indicate nu numai în regimul persoanelor convalescente, ci și în dieta celor care vor să slăbească. Legumele se fierb la un loc mult timp (de obicei întregi), până când apa se infuzează complet cu aromele și nutrienții legumelor.

După aceea, legumele se scot, iar supa rămâne limpede. Se pot adăuga rondele de ceapă verde, feliuțe de ciuperci, pătrunjel, mărar, sau alte verdețuri.

Supele limpezi sunt foarte sărace în calorii, dar extrem de nutritive.

4. Supă de pui

Supele de pui sunt un medicament natural pentru răceală și gripă. Sunt hrănitoare și deosebit de gustoase. Conțin multe proteine și puține calorii.

Există de altfel diete în care se consumă doar supă de pui pe parcursul zilei. Acest fel de mâncare împiedică crizele de foame și pofta de preparate nesănătoase, și menține metabolismul ocupat cu arderea caloriilor.

Citește și: Supa de dovlecei ne poate ajuta să slăbim

5. Supă de morcov și pătrunjel

Morcovii sunt o sursă foarte bună de fibre, care pot ajuta la controlul greutății corporale. Aceste substanțe cresc senzația de sațietate și ajută la reglarea tranzitului intestinal.

Datorită faptului că se digeră mai greu, stomacul este plin mai mult timp, astfel încât este puțin probabil să mai simți nevoia de a mânca alimente (care îngrașă).

100 g de morcovi conțin 41 de calorii. Îi putem asocia cu diverse legume și verdețuri.

Citește și:

Cu 2 ciorbe  pe zi poți slăbi 30 de kilograme în 6 luni – nutriționistul Mihaela Bilic

Supele trebuie să fie preparate în casă. Trebuie să fie sărace în calorii (fără lactate grase sau grăsimi) și în sare (sodiul stimulează reținerea apei în corp).

Supele-cremă sunt mai bogate în calorii, dar nu trebuie excluse complet, deoarece sunt totodată foarte hrănitoare și sățioase. Calculați numărul de calorii consumate într-o zi și echilibrați mesele mai calorice cu cele mai puțin calorice.

Surse:

1. Sushmita Sengupta, Tomatoes For Weight Loss: 5 Reasons Why You Must Include, Food NDTV: https://food.ndtv.com/food-drinks/tomatoes-for-weight-loss-5-reasons-why-you-must-include-tomatoes-in-your-weight-loss-plan-1871793

2. Nithila AP Yadav, 9 Delicious Soups For Weight Loss, Style Craze: https://www.stylecraze.com/articles/easy-soups-for-weight-loss/

3. Joe Sharg, How to Lose Weight Fast on Chicken Soup Diet, LIve Strong: https://www.livestrong.com/article/425518-how-to-lose-weight-fast-on-chicken-soup-diet/

4. NDTV, Carrot Soup For Weight Loss: Why Should You Include This Delicious Soup In Your Winter Diet: https://www.ndtv.com/food/carrot-soup-for-weight-loss-why-should-you-include-this-delicious-soup-in-your-winter-diet-1950442

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.