4 condimente care susțin flora intestinală și creează o barieră împotriva bolilor

O imunitate puternică începe cu o flora intestinală bogată. Diversitatea bacteriilor din intestin este esențială pentru o bună protecție împotriva bolilor.

S-ar putea ca microbiomul intestinal să dicteze starea generală de sănătate.

4 condimente care imbunatatesc flora intestinala si imunitatea

4 condimente care imbunatatesc flora intestinala si imunitatea

Intestinul – punctul de pornire a bolilor

Acest lucru este cunoscut încă din antichitate. Potrivit sistemelor medicale vechi, toate bolile încep în colon.

Cercetările recente înclină tot mai mult spre această ipoteză. O cale simplă de a ne îmbunătăți sănătatea intestinală și generală este să includem în dietă alimente hrănitoare.

Trebuie să punem accentul pe alimente prebiotice, care hrănesc bacteriile din intestin. Acestea au de regulă un conținut bogat în fibre.

Condimentele cresc producția de probiotice

Polifenolii sunt de asemenea importanți. Aceștia se găsesc în condimente.

Polifenolii sunt absorbiți în mare parte în partea inferioară a intestinului, unde interacționează cu microbiomul intestinal și modulează compoziția acestuia.

Un studiu publicat în 2021 în jurnalul „Scientific Reports” a arătat că un amestec de condimente modifică semnificativ compoziția florei bacteriene intestinale.

Practic, condimentele cresc nivelul unor microbi benefici (Bifidobacterium), mai ales la persoanele care nu consumă de regulă condimente.

Cu cât mai multe condimente adăugăm în mâncăruri, cu atât mai bine.

Citește și – Uimitoarele beneficii ale condimentelor Curry

În studiul de mai sus, participanții au consumat curry, un amestec indian de condimente care poate conține: coriandru, chimion, turmeric, ghimbir, muștar, piper, scorțișoară, cardamom, usturoi și chilli.

Cuișoarele

Cuișoarele sunt mirodenii cu proprietăți analgezice, antiinflamatoare, antioxidante, antiseptice, antispasmodice, antivirale, antifungice, antibacteriene și antidepresive.

Botanistul Todd Mansfield spune că această mirodenie ajută în majoritatea formelor de disbioză intestinală (dereglarea florei intestinale). Poate fi utilă în SIBO (suprapopularea bacteriană a intestinului subțire), infecțiile intestinului gros sau infecții cu bacterii, ciuperci sau paraziți.

Citește și – Condimentele – „medicamentele” din farfurie

Cuișoarele au activitate împotriva unui spectru larg de bacterii: Stafilococi, Bacillus, Enterococcus, Listeria, E. coli, Yersinia, Salmonella, Pseudomonas, Helicobacter, Campylobacter.

Sunt bogate în eugenol și alți compuși cu rol important în tratarea tulburărilor digestive. Studiile recente susțin că acestea protejează ficatul împotriva toxinelor.

Chimionul

Semințele de chimion stimulează producția de enzime digestive și secreția biliară. Acest lucru înseamnă că ajută corpul să digere mai bine alimentele grase sau grele.

Unele studii sugerează că acest condiment intensifică inclusiv secreția de enzime pancreatice, care la rândul lor susțin digestia.

Chimionul este recomandat în medicina tradițională contra diareii. Ajută la distrugerea bacteriilor dăunătoare care provoacă infecții. Ameliorează simptomele de intestin iritabil: crampe, spasme digestive, greață, balonare.

Chimionul contribuie de asemenea la scăderea glicemiei, fiind util în diabet.

Feniculul

Semințele de fenicul au de asemenea acțiune stimulatorie asupra sucurilor gastrice. Consumat după masă, ajută digestia.

Produc un efect calmant și răcoritor asupra tractului digestiv, datorită proprietăților carminative. Reduc gazele, spasmele și flatulența.

Feniculul este o sursă bună de fibre insolubile care cresc bolul alimentar și combat constipația. Au totodată un rol protector asupra colonului.

Citește și – Un mix de condimente care scade inflamația și tensiunea arterială la persoanele grăsime abdominală

Semințele de fenicul furnizează de asemenea antioxidanți, precum quercetina.

Contra tulburărilor intestinale puteți consuma ceai din semințe de fenicul sau lapte cu semințe de fenicul.

Turmericul

Este probabil cel mai puternic antiinflamator din clasa condimentelor. Turmericul susține sănătatea căilor inflamatorii intestinale și a mucoasei intestinale.

Pentru a crește absorbția curcuminei din turmeric este important să îl consumați cu puțin piper negru și o sursă de grăsime.

Surse articol:

1. Khine, W.W.T., Haldar, S., De Loi, S. et al.A single serving of mixed spices alters gut microflora composition: a dose–response randomised trial. Sci Rep 11, 11264 (2021). https://doi.org/10.1038/s41598-021-90453-7
2. Natalie Olsen, Kathryn Watson, Cumin benefits, Healthline: https://www.healthline.com/health/cumin-benefits#benefits
3. Todd Mansfield, Clove: herbal medicine for the gut, Byron Herbalist: https://www.byronherbalist.com.au/herbal-medicine/clove-herbal-medicine-for-the-gut/
4. Zoey Sky, Promote gut health with these 4 powerful spices, Herbs.News: https://www.herbs.news/2022-12-15-4-gut-health-supporting-spices-recipes.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.