Uimitoarele beneficii ale condimentelor Curry

Curry este amestecul faimos de condimente pe care îl folosesc asiaticii pentru asezonarea mâncărurilor.

Mulți îl asociază cu țările orientale și cred că este un ingredient specific culturii lor.

Uimitoarele beneficii ale condimentelor Curry

Uimitoarele beneficii ale condimentelor Curry

De unde provine Curry?

Puțini știu că este o invenție britanică, dar care seamănă cu „garam masala”, un amestec de condimente tradițional în nordul Indiei.

Acesta a fost de altfel și scopul pentru care a fost creat: acela de a evoca specificul bucătăriei indiene.

Surpriza este că pudra Curry nici măcar nu este folosită la curry indian – o mâncare făcută din carne și/sau legume în sos, servită pe un pat de orez.

Pulberea Curry este un amestec de asezonare occidental, folosit la mâncărurile pe care occidentalii cred sunt autentice în bucătăria indiană.

Lăsând la o parte originea și specificul acestui ingredient, este mult mai important să menționăm beneficiile sale.

Dat fiind multitudinea de mirodenii conținute, ne putem lesne imagina cât de valoros este pentru sănătatea noastră.

Citește și – Curry cu năut – rețetă de Jamie Oliver

Ce conține Curry?

În amestecul Curry se găsesc următoarele mirodenii:

  • turmeric
  • ghimbir
  • chimen
  • semințe de muștar
  • coriandru
  • chimion
  • piper
  • usturoi

La această listă se pot adăuga și alte condimente locale.

De pildă, se pot adăuga: busuioc, scorțișoară, nucșoară, anason, cardamom, cuișoare, mentă, dafin, boia de ardei.

Oricine își poate prepara propriul amestec Curry în casă, în funcție de mirodeniile care îi plac cel mai mult.

Amestecul originar de Curry diferă astăzi de la o țară la alta. Fiecare a adaptat rețeta în funcție de condimentele specifice bucătăriei lor.

Curry este la origine foarte picant. Însă există și versiuni mai blânde, pentru cei care au probleme cu stomacul.

Ce beneficii are Curry?

Fiecare din condimentele care alcătuiesc Curry are potențialul său de a combate bolile.

Simpla lor adăugare în mâncărurile zilnice poate face o mare diferență în privința statusului sănătății.

Beneficiile pudrei Curry variază de la stimularea digestiei, arderea grăsimii corporale, scăderea inflamației și până la îmbunătățirea cogniției, creșterea capacității antioxidante a organismului și a imunității.

Turmericul conține curcumină, o substanță antioxidantă, antiinflamatoare și antiartritică. Conține de asemenea fier, mangan și vitamina B6.

Pentru a mări rata de absorbție a curcuminei, turmericul trebuie consumat cu piper.

Piperul conține piperină, un compus care crește enorm de mult gradul de asimilare a curcuminei. Piperul este de asemenea bogat în cupru și mangan, doi antioxidanți puternici.

Ghimbirul conține gingeroli, care au efecte antiinflamatoare și anti-Helicobacter pylori.

Citește și – Chimionul distruge bacteria Helicobacter pylori

Bun pentru inflamații și dureri articulare

Turmericul și ghimbirul s-au dovedit eficiente în reducerea durerilor asociate cu artrita și inflamațiile.

Consumate cu regularitate, pot ameliora durerile articulare și musculare.

Este important ca pudra Curry să se adauge la finalul procesului de preparare, pentru ca mirodeniile să își păstreze proprietățile.

Condimente

Condimente

Stimulează digestia

Condimentele au în general un efect încălzitor asupra circulației, digestiei și corpului.

Anasonul, piperul negru, cardamomul, ghimbirul sunt doar câteva exemple de mirodenii care ușurează disconfortul digestiv.

Curry poate preveni constipația și crampele abdominale.

Ghimbirul reduce răul de mișcare, senzația de greață și vărsăturile.

Piperul negru mărește motilitatea intestinală și ajută la secretarea enzimelor gastrice care stimulează digestia.

Cuișoarele reduc flatulența. În plus, împrospătează respirația și previn infecțiile.

Citește și – Piperul negru, regele condimentelor – beneficii inimaginabile, confirmate științific

Ajută la arderea grăsimilor

Piperul stimulează funcția metabolismului și optimizează descompunerea celulelor adipoase din depozitetele de grăsime.

Prin acest mecanism ajută la scăderea în greutate.

Crește imunitatea

În pudra Curry se găsesc vitamina A și C, care susțin funcția sistemului imunitar.

Acestea apără corpul de virusuri și bacterii.

Vitamina A protejează membranele mucoase care sunt expuse direct la factorii externi: ochilor, nasului, gurii, gâtului, plămânilor și stomacului.

Curry furnizează de asemenea piridoxină (Vitamina B6). Aceasta menține sănătatea organelor limfatice ale sistemului imunitar, precum amigdalele, splina sau nodulii limfatici.

Bun pentru sănătatea creierului

Din nou menționăm turmericul. Acesta este de altfel cel mai important și abundent ingredient din curry.

Studiile au arătat că acesta poate reduce riscul de alte boli neurodegenerative, precum Alzheimer.

Curcumina împiedică proteinele beta-amiloid să se lege și să formeze plăci care se acumulează între celulele nervoase.

Acesta este procesul care se află la baza pierderii memoriei la bolnavii de Alzheimer.

Combate cancerul

Curry, dar mai ales turmericul, are o activitate antioxidantă ridicată.

Cercertările arată că un consum regulat de curry poate preveni cancerul de prostată, cancerul de sân și cancerul de piele.

Studii aflate în desfășurare sugerează că turmericul ar putea stopa progresia celulelor tumorale.

Nu este suficient să mâncăm curry sau turmeric pentru a ne feri de cancer. Este necesar de asemenea să avem un stil de viață și alimentar sănătos.

Întârzie semnele îmbătrânirii

Datorită conținutului bogat în antioxidanți, curry poate preveni ridurile.

Curcumina protejează pielea de daunele poluanților aerieni.

Potasiul reglează lichidele din corp și reduce aspectul de față umflată (pufoasă) și picioare umflate.

Condimentele nu trebuie aplicate extern, direct pe piele, deoarece pot provoca iritații.

Citește și – Condimente pe care le putem folosi ca medicamente – James A. Duke

Precauții și contraindicații

Unele persoane pot avea reacții adverse la curry. De pildă, acest amestec de condimente poate deranja stomacul.

Alte efecte adverse asociate ar putea fi:

  • reflux de acid cu arsuri stomacale
  • regurgitarea acidului stomacal
  • iritație, arsură sau durere în gât
  • ulcerații bucale
  • gust acru sau metalic în gură
  • perturbări ale somnului de noapte
  • greață sau vărsături
  • mâncărimi, dermatite, eczeme

Evitați condimentele dacă aveți gastrită sau hemoroizi, deoarece acestea pot agrava simptomele.

Surse articol:

1. Bethany Moncel, Curry Powder, The Spruce Eats: https://www.thespruceeats.com/curry-powder-1328534
2. Marius Lixandru, Properties and Benefits of Curry, Nature Word: https://www.natureword.com/properties-and-benefits-of-curry/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.