Lipsa de magneziu – una din cele mai subestimate probleme de sănătate

Magneziul se află pe locul al patrulea între cele mai abundente minerale din corp. Este cofactor pentru sute de enzime.

Are implicații în numeroase căi fiziologice, inclusiv producția de energie, sinteza proteinelor și acidului nucleic, transportul ionilor și semnalizarea celulară.

Lipsa de magneziu: Freepik – www.freepik.com

În ciuda importanței majore a acestui mineral pentru buna funcționare a organismului, dr. Will Cole – unul din cei mai renumiți medici din lume – spune că 90% din populația globală are lipsă de magneziu. Iar această problemă este prea mult trecută cu vederea de medicina convențională.

Împreună cu potasiul și calciul, magneziul susține funcția sistemului imunitar, funcția nervilor și a mușchilor.

De altfel, magneziul are proprietăți chimice similare calciului. Ambele minerale au un rol esențial în formarea oaselor. De aceea, orice perturbă metabolismul calciului poate avea un impact negativ asupra nivelului de magneziu.

Citește și: ARGILA bogată în MAGNEZIU – leac pentru OBOSEALĂ și STRES – dr. Antonela Marika

Dacă magneziul scade mult sub limită, pot să apară probleme la nivel neurologic și cardiac. Persoanele cu lipsă de magneziu sau calciu pot suferi spasme musculare și bătăi neregulate ale inimii.

Simptome ale lipsei de magneziu

Există cel puțin două simptome specifice lipsei de magneziu:

1. Spasmele musculare și crampele la picioare

Dr. Cole consideră că băile cu sare amară (săruri Epsom) pot ajuta la remedierea acestei probleme. Acest tip de sare este foarte bogată în minerale, mai ales în magneziu și sulfat.

Pe lângă faptul că ajută la relaxarea mușchilor, o baie cu sare amară îndepărtează stresul și curăță corpul de toxice. Ceea este și mai important este că magneziul din sare pătrunde în fluxul sanguin prin piele și poate corecta deficitul.

Citește și: Rolul MAGNEZIULUI în tulburările NEUROLOGICE (studii)

2. Migrenele și durerile de cap

Nu multă lume asociază durerile de cap cu lipsa de magneziu, însă dr. Cole susține că acest mineral este responsabil cu relaxarea vaselor de sânge care devin tensionate în timpul unei migrene.

Din ce cauză scade nivelul de magneziu

O persoană poate ajunge la niveluri scăzute de magneziu din mai multe motive. O cauză potențială a deficitului de magneziu este tratamentul cu diuretice. Aceste medicamente duc la eliminarea unor electroliți importanți din corp prin urnă, precum potasiul și magneziul.

Diureticele sunt asociate nu doar cu hipokalemie (scăderea potasiului din sânge), ci și cu hipotmagneziemie.

Cumpără de aici:

[wcepe_products ids= ‘3504, 5194, 11070, 9106′ button=’Cumpără aici’]

Alte medicamente care pot bloca absorbția magneziului în stomac sunt inhibitorii pompei de protoni – prescriși persoanelor care au aciditate gastrică excesivă, amfotericina, cisplatina, ciclosporina și

Și prin diareea cronică se pot pierde cantități mari de magneziu.

O altă cauză posibilă a scăderii concentrației de magneziu din corp este abuzul de alcool. Băuturile alcoolice afectează temporar funcția tuburilor renale, iar acest lucru duce la eliminarea magneziului prin urină.

Citește și: ALIMENTE care ne asigură cel mai bun aport de MAGNEZIU

Persoanele vârstnice, persoanele cu diabet zaharat, tulburări renale sau gastrointestinale sunt mai predispuse la deficit de magneziu.
Alte cauze ale lipsei de magneziu:

– arsuri pe supprafețe mari ale corpului

– urinare excesivă (ex. în diabetul necontrolat sau după insuficiența renală acută)

– tulburări ale tuburilor renale

– sindromul de malabsorbție (ex. boala celiacă, boala intestinală inflamatorie)

– pancreatită

– transpirații excesive

Administrate în doze mari (142 mg/zi), suplimentele cu zinc pot interacționa cu absorbția magneziului. Și aportul crescut de fibre poate reduce utilizarea magneziului de către corp.

Un studiu pe adolescenți a arătat că un aport redus de proteine (sub 30 g pe zi) afectează absorbția magneziului.

Surse:

1. Medlineplus, Magnesium deficiency: https://medlineplus.gov/ency/article/000315.htm

2. Oregon State University, Magnesium: https://lpi.oregonstate.edu/mic/minerals/magnesium

3. Cleveland Clinic, Health Essentials, Feeling Fatigued? Could It Be Magnesium Deficiency? https://health.clevelandclinic.org/feeling-fatigued-could-it-be-magnesium-deficiency-and-if-so-what-to-do-about-it/

4. P&T Community, Leading Doctor Says Magnesium Deficiencies Are One Of The Most Overlooked Problems In Conventional Medicine: https://www.ptcommunity.com/wire/leading-doctor-says-magnesium-deficiencies-are-one-most-overlooked-problems-conventional

5. Christopher Labos, Magnesium: The Often Forgotten Mineral, Mc Gill: https://www.mcgill.ca/oss/article/health/magnesium

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.