ALERGATUL, oricât de puțin, scade riscul de DECES cu 27%

Sedentarismul și dieta nesănătoasă sunt numărate astăzi printre factorii principali de risc pentru o multitudine de boli.

La capitolul „sport” lucrurile stau atât de rău, încât experții au ajuns să spună că și cea mai mică formă de mișcare fizică are pondere în păstrarea sănătății și revenirea bolilor.

Alergarile scad riscul de deces: americaninno.com

De pildă, alergatul sau jogging-ul, oricât de puțin, poate reduce riscul de deces cu 27%.

Nu este o descoperire nouă. Se știa că acest tip de mișcare fizică este asociat cu un nivel mai bun de sănătate. Întrebarea este: cât de mult trebuie să alergăm pentru a ne îmbunătăți speranța de viață?

Mai bine mai puțin decât deloc

O recenzie recentă a demonstrat că nu contează „cantitatea”. Acest tip de activitate fizică reduce riscul de deces din orice cauză, indiferent de durata sau intensitatea mișcărilor.

Alergatul face parte din categoria exercițiilor aerobice, care a fost asociată cu numeroase beneficii, atât pentru trup, cât și pentru creier.

Un studiu din 2018 a arătat că jogging-ul ajută la protejarea sănătății creierului, în timp ce studii mai vechi l-au asociat cu încetinirea procesului de îmbătrânire.

Citește și 1 MINUT de mers pe jos ne poate PRELUNGI VIAȚA cu 1-2 minute

Jogging-ul reduce riscul de deces din toate cauzele

Un grup de cercetători de la Universitatea Victoria din Melbourne, Universitatea din Sidney și alte instituții academice din Australia au încercat să descopere legătura dintre alergat și reducerea riscului de deces din cauza bolilor cardiovasculare și a cancerului.

În acest scop, au analizat datele din literatura curentă (lucrări, conferințe, teze de doctorat). Rezultatele recenziei lor au fost publicate în British Journal of Sports Medicine.

Cei 232.149 de participanți au fost urmăriți pe o perioadă de 5.5-35 de ani. 25.951 dintre participanți au murit pe parcursul studiului.

Datele au arătat că jogging-ul, inclusiv cel de scurtă durată, a fost asociat cu:

– un risc cu 27% mai mic de deces din orice cauză

– un risc cu 30% mai mic de deces din cauza bolilor cardiovasculare

– un risc cu 23% mai mic de deces din cauza cancerului

Aceste rezultate s-au aplicat și la cei care au alergat doar o dată pe săptămână sau chiar mai rar de atât.

Participanții care au alergat la o viteză relativ mai mare (sub 9.7 km pe oră sau sub 50 de minute pe zi) au experimentat aceleași beneficii.

Organizația Mondială a Sănătății recomandă adulților 150 de minute de activitate moderat-intensă sau 75 de minute de activitate fizică viguroasă pe săptămână.

Această recenzie arată că jogging-ul este o activitate fizică pe care o putem desfășura în mai puține minute, având beneficii la fel de mari.

Ce beneficii are alergatul?

Autorii au concluzionat că dacă populația generală s-ar implica mai mult în jogging, indiferent de durată, s-ar obține îmbunătățiri semnificative la nivelul sănătății și longevității.

Better Health Channel scrie că jogging-ul are următoarele beneficii:

– întărește musculatura corpului

– îmbunătățește tonusul cardiovascular

– ajută la arderea unei cantități mai mari de calorii

– contribuie la menținerea greutății corporale

Înainte de a începe un program de jogging:

• Faceți un control medical, mai ales dacă aveți peste 40 de ani, sunteți supraponderal, sunteți sedentar în cea mai mare parte a timpului sau suferiți de o boală cronică

• Începeți prin alergări ușoare, de câte 30 de minute per sesiune

• Încălziți-vă înainte de a începe să alergați

• Beți cât mai multă apă înainte, în timpul și după jogging

• Faceți un repaus de 2 zile pentru a vă recupera

• Stabiliți-vă din timp ruta pe care veți alerga

• Evitați benzile de alergat care se află în apropierea străzilor populate

• Evitați alergatul pe călduri mari

• Purtați haine lejere și încălțăminte adecvată

Surse:

1. Maria Cohut, Isabel Godfrey New, Running, no matter how little, is linked to 27% lower death risk, Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/326912.php#1

2. Better Health Channel, Running and jogging – health benefits: https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/running-and-jogging-health-benefits

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.