1 MINUT de mers pe jos ne poate PRELUNGI VIAȚA cu 1-2 minute

Potrivit Colegiului American Sports Medicine, fiecare minut de mers pe jos ne poate prelungi viața. Dacă 1 minut de mers pe jos poate adăuga 1 minut în plus la viața noastră, 20-25 de minute pe săptămână ne-ar putea prelungi viața cu câțiva ani buni.

Efectele benefice ale mișcării fizice asupra întregului organism au fost demonstrate în numeroase studii. Mersul pe jos este cel mai simplu mod de a extrage aceste beneficii.

Mersul pe Jos – Beneficii

Acest tip de mișcare fizică nu ne costă nimic, decât puțin timp și voință. Centrele Pentru Controlul Bolilor spune că mersul pe jos este cel mai popular tip de activitate fizică aerobică.

Mișcarea fizică este cu atât mai importantă pentru persoanele vârstnice, pentru cele sedentare și pentru cei care lucrează într-un domeniu sau mediu care nu le permite să facă multă mișcare fizică (lucru la calculator, lucru în picioare multe ore).

Un lucru atât de simplu precum 20 de minute de mers pe jos zilnic ne poate ajuta să slăbim circa 3 kg pe an. Potrivit Livegstrong, mersul pe jos 1, 6 km ajută la arderea unei cantități semnificative de calorii, care poate fi calculată  înmulțind greutatea corporală cu 0,53. De pildă, o persoană cu o greutate de 54 de kg care merge pe jos 1,60 km va arde 63,6 calorii. Dacă în loc să meargă la pas va alerga, va arde 90 de calorii.

Dincolo de faptul că ajută la menținerea condiției fizice, mersul pe jos aduce îmbunătățiri importante asupra sănătății cardiovasculare.

Cercetătorii de la Universitatea de Stat din New York au descoperit că mersul pe jos moderat-intensiv îmbunătățește rapid factorii de risc cardiovascular: colesterolul, tensiunea arterială și greutatea corporală.

Beneficiile mersului pe jos merg până la nivel mental:

– reduce depresia (prin faptul că crește eliberarea de hormoni responsabili cu starea de bine: serotonină și endorfină – „hormonul fericirii”);
– îmbunătățește dispoziția
– crește creativitatea
– reduce mânia și supărarea

O plimbare zilnică poate riscul de bolii Alzheimer cu 50%. Mersul la pas domol, circa 4,8 km pe oră poate duce la:

– scăderea riscului de cancer
– reducerea declinului cognitiv (inclusiv demența)
– previne bolile de inimă
– îmbunătățește funcția articulațiilor
– întărește oasele
– scade riscul de diabet
– stimulează energia

Deși experții recomandă 30 de minute de pe mers pe zi (5 zile pe săptămână), chiar și 10 minute pe zi ne pot aduce beneficii importante.

Bibliografie:

University Health News – Mobility and Fitness, The Benefits of Walking: http://universityhealthnews.com/daily/mobility-fitness/the-benefits-of-walking/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

3 comentarii

  1. E prea puțin ,poate o ora

  2. Eu merg zilnic doua ore ..si toată ziua fac cam 15mii de pasi…🤷‍♀️

  3. Și noi care alergam 12 ore pe zi la lucru, vom fi veșnici?

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.