Ceaiul de tămâie – un leac mai puțin cunoscut

La noi, tămâia se folosește cu precădere în cultul religios, la cădirea bisericii, icoanelor și credincioșilor în timpul slujbelor.

În alte culturi, tămâia este întrebuințată în scop terapeutic.

Ceaiul de tamaie

Ceaiul de tamaie: Formulate Health

Tămâia – proprietăți și beneficii

Tămâia la care facem referire în acest articol este tămâia indiană. Aceasta este rășina provenită de la arborele de tămâie „Boswellia”.

Studiile au arătat că tămâia este antiinflamatoare, antioxidantă, anticancerigenă și imunomodulatoare.

Iată câteva din beneficiile sale majore:

  • stimulează funcțiile creierului
  • reduce durerile și inflamațiile articulare 
  • calmează simptomele colonului iritabil
  • reduce iritația și inflamația tractului urinar
  • îmbunătățește fertilitatea la femei și bărbați

Citește șiCe beneficii are tămâia indiană și în ce boli este utilă

Ceaiul de tămâie – un leac mai puțin cunoscut

Un mod eficient și simplu de a folosi tămâia este sub formă de infuzie sau macerat.

Cercetările au arătat că extractul apos de tămâie are următoarele beneficii:

  • reduce colesterolul
  • protejează ficatul și rinichii
  • scade inflamația
  • reduce trauma după un accident vascular cerebral
  • combate diabetul
  • are proprietăți antioxidante
  • îmbunătățește capacitatea de învățare și memorare
  • protejează neuronii
  • ajută în Alzheimer și demență
  • are efecte antibacteriene
  • are efecte analgezice

Citește și Tratament cu tămâie și ulei de măsline pentru pietre la rinichi sau bilă – rețeta Părintelui Casian

Specii de tămâie din care se poate face ceai

Speciile de arbori de tămâie care au tămâie cu compuși solubili în apă sunt:

  • Boswellia serrata
  • Boswellia carterii
  • Boswellia dalzielii
  • Boswellia papyrifera

Doar aceste soiuri de tămâie pot fi folosite la prepararea de ceaiuri sau macerate.

Majoritatea studiilor sunt efectuate pe specia de Boswellia serrata. Arborele care produce această tămâie crește în India. De aceea, acest tip de tămâie se mai numește „tămâie indiană”.

La noi se găsește sub formă de capsule, în magazinele naturiste.

Citește șiUleiul de tămâie ajută la prevenirea și tratarea mai multor tipuri de cancer (+ moduri de utilizare)

Cum se face ceaiul de tămâie

Unii infuzează tămâia în apă clocotită, alții o lasă să stea o noapte în apă rece.

Ambele variante sunt bune.

Apa de tămâie este un leac cu vechime în cultura indiană.

Se pune 1 linguriță de boabe de tămâie într-un pahar (250 ml) cu apă la temperatura camerei.

Dacă boabele sunt mari, acestea trebuie zdrobite sau mărunțite înainte.

Se acoperă paharul și se lasă peste noapte.

Se poate folosi și apă clocotită.

A doua zi se bea licoarea, care trebuie să aibă o culoare albicioasă, sau să fie tulbure.

Tămâia conține rășină solubilă în lichid și creează o emulsie când este pusă în apă.

Acesta este un semn că acizii boswelici și alți compuși cu valoare terapeutică din tămâie s-au extras în apă.

Doza maximă indicată este de 1-2 căni pe zi.

Boabele de tămâie folosite prima dată mai pot fi utilizate odată.

Citește șiMirosul de tămâie risipește stările de neliniște, anxietate și depresie (studiu)

Indicații terapeutice

Iată câteva din afecțiunile în care s-a dovedit benefică:

  • tuse, răceală, congestie
  • astm bronșic, bronșită
  • artrită
  • artrită reumatoidă
  • osteoartrită
  • colită ulcerativă
  • boala Crohn
  • diabet
  • boli autoimune
  • tulburări de memorie
  • boli neurodegenerative (disfuncții cognitive, Parkinson, scleroză multiplă, ischemie cerebrală)

Precauții și contraindicații

Se impune moderație la consumul de tămâie. Nu depășiți 1-2 ceaiuri pe zi.

Dacă apar tulburări digestive, întrerupeți administrarea.

Surse articol:

1. Dan Riegler, The Many Benefits of Frankincense Tea, Apothecary’s Garden: https://apothecarysgarden.com/2015/11/12/how-to-make-a-tincture-of-frankincense-or-myrrh-4-variations-and-a-tea/
2. Arezoo Rajabian, HamidReza Sadeghnia, Sahar Fanoudi, and Azar Hosseini, Genus Boswellia as a new candidate for neurodegenerative disorders, Iran J Basic Med Sci. 2020 Mar; 23(3): 277–286: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7229515/
3. H P T Ammon, Modulation of the immune system by Boswellia serrata extracts and boswellic acids, Phytomedicine. 2010 Sep;17(11):862-7: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20696559/
4. I Gupta, V Gupta, A Parihar, S Gupta, R Lüdtke, H Safayhi, H P Ammon, Effects of Boswellia serrata gum resin in patients with bronchial asthma: results of a double-blind, placebo-controlled, 6-week clinical study, Eur J Med Res. 1998 Nov 17;3(11):511-4: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9810030/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.