Ceapa verde ajută în bolile infecto-alergice

Primăvara este anotimpul înnoirii și primenirii. În această perioadă, oamenii fac curat nu doar în casă și în curte, ci și în organism.

Mai mult ca în oricare alt sezon avem la dispoziție un adevărat arsenal de alimente și plante medicinale care ajută la detoxifierea corpului.

Ceapa verde ajuta in bolile infecto-alergice

Ceapa verde ajuta in bolile infecto-alergice: Guy Montag

Urzicile, păpădia, spanacul, măcrișul, leurda, ștevia, ceapa verde – acestea sunt doar câteva exemple în acest sens.

Toate au proprietăți depurative și revigorante.

Oprindu-ne puțin la ceapa verde, aceasta are un gust mai blând decât ceapa uscată, ceea ce o face dezirabilă în salatele de verdețuri sau legume.

Citește și – Ceapa verde ține boala departe – proprietăți și remedii

Ceapa verde – conținut și proprietăți 

Săracă în calorii, proteine și grăsimi, ceapa verde oferă alți nutrienți importanți, precum vitamina K, vitamina C, vitamina A și fier.

Studiile au arătat că ceapa verde este antioxidantă și antiinflamatoare.

Frunzele verzi conțin mai mulți antioxidanți și fibre decât bulbul.

Asemenea prazului, ceapa de primăvară conține compuși bogați în sulf (mai puțini decât usturoiul).

Dintre ei, alicina este cea mai valoroasă. Aceasta a demonstrat proprietăți antibacteriene, antivirale și antifungice.

Citește și – Ceapa verde protejează plămânii și căile respiratorii, datorită efectului antibiotic și antiviral

În ce afecțiuni este utilă ceapa verde

Ceapa verde reduce producția de colesterol, inhibă masa de țesut adipos, acumularea de grăsime și concentrațiile de lipide.

Scade tensiunea arterială și inhibă agregarea plachetară.

Fiind o sursă bună de carotenoide (vitamina A, luteină, zeaxantină), ceapa verde poate preveni boli oculare precum degenerescența maculară și cataracta.

Vitamina A are un rol important în menținerea acuității vizuale. Consumul insuficient de această vitamină poate afecta îndeosebi vederea de noapte.

Ceapa verde susține și sănătatea oaselor, prin conținutul de vitamina C și vitamina K.

Prima ajută la sinteza colagenului și implicit păstrează rezistența oaselor. A doua facilitează utilizarea calciului și menținerea densității osoase, scăzând riscul de osteoporoză.

Antioxidanții din ceapa verde ar putea fi utili în obezitate și alte boli asociate, precum hipertensiune arterială sau diabet.

O cură cu ceapă verde primăvara ne poate întări sistemul imunitar, crescându-ne rezistența la bolile infecțioase și alergice.

Un beneficiu valoros al acestei legume este că prin detoxifierea corpului și mărirea diurezei, ea reglează secreția de cortizon.

Ceapa verde – protector natural contra alergiilor

Cei care se confruntă cu alergii pot încerca să mănânce mai multă ceapă verde. 4-5 fire pe zi pot oferi mai multă protecție împotriva factorilor alergeni din mediu, precum praf, polen, vopsele sau alte substanțe toxice.

Includerea cepei verzi în dieta zilnică poate ameliora simptomele de alergii respiratorii sau cutanate (erupții).

Ceaiul de ceapă verde ar putea fi util împotriva cancerului de colon sau colorectal.

Citește și – Ceapa verde inhibă creșterea tumorilor cancerigene (studii)

Studiile au arătat că extractul fierbinte de ceapă verde împiedică înmulțirea celulelor canceroase și induce apoptoza (moartea programată a celulelor).

Toate legumele din familia Allium (ceapa, usturoiul, prazul) scad riscul de boli canceroase: cancer pulmonar, gastric, colorectal, endometrial, de prostată sau mielom.

Sugestii de consum

Pentru a beneficia de potențialul nutritiv și curativ maxim al cepei verzi, este indicat să o consumăm în stare proaspătă.

Cei care nu pot tolera cruditățile o pot găti în diverse moduri.

De pildă, o rețetă inedită este ceapa verde rumenită în cuptor. Se taie pe lungime, se masează cu ulei de măsline și se coace până când devine aurie.

Sau o puteți căli într-un amestec de ulei de măsline, usturoi și coajă de lămâie.

Precauții și contraindicații

Ceapa verde trebuie evitată de persoanele care suferă de sindromul colonului iritabil.

Consumați-o cu moderație dacă luați anticoagulante sau medicamente care subțiază sângele.

Surse articol:

1. Palanisamy Arulselvan, Chih-Chun Wen, Chun-Wen Lan, Yung-Hsiang Chen, Wen-Chi Wei, and Ning-Sun Yang, Dietary Administration of Scallion Extract Effectively Inhibits Colorectal Tumor Growth: Cellular and Molecular Mechanisms in Mice, PLoS One. 2012; 7(9): e44658: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3443092/
2. Nutrition and You, Scallions Nutrition Facts: https://www.nutrition-and-you.com/scallions.html
3. Sylvie Tremblay, Are Green Onions Healthy? Livestrong: https://www.livestrong.com/article/354600-are-green-onions-healthy/
4. Mariana Borloveanu, Ceapa verde, Leacuri și Rețete Mănăstirești, Vol. 2, Editura Lumea Credinței, București, 2019, p. 60
5. Laura Dolson, Barbie Cervoni, Green onion nutrition facts and health benefits, Very Well Fit: https://www.verywellfit.com/green-onions-and-scallions-calories-and-carbs-2241792

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.