Nutriționiștii dezvăluie cel mai rapid și sănătos mod de a găti fasolea verde

Prepararea legumelor la aburi este cea mai sănătoasă metodă de gătit. Întrucât acestea nu sunt scufundate în apă, își rețin toate substanțele nutritive și proprietățile intacte.

Aburii fac legumele extrem de moi și gustoase. În plus, își păstrează și culoarea intensă.

Păstăi la Aburi

Păstăi la Aburi

Păstăi la aburi – rețetă

Ingrediente

• 450 g de păstăi
• 2 căței de usturoi zdrobiți
• 3 linguri de ulei de măsline
• 2 lingurițe de suc de lămâie
• sare și alte condimente, după gust

Preparare

Dacă aveți în casă un aparat de gătit cu aburi, puneți puțină apă (de 5 cm) pe fundul vasului pentru aburi. Gătiți păstăile circa 5-10 de minute, sau până când ating textura care vă place (verificați cu o furculiță). Dacă rupeți păstăile bucăți, se vor înmuia și mai repede, î 3-6 minute.

Transferați păstăile într-un bol, și cât sunt calde, adăugați restul ingredientelor.

Dacă nu aveți în casă un aparat de gătit cu aburi, improvizați-vă propriul sistem din două vase: o cratiță mai joasă și o strecurătoare. Turnați apă în cratiță (3-5 cm) și așezați deasupra ei strecurătoarea. Aceasta nu trebuie să atingă fundul cratiței, pentru ca legumele să nu intre în apă.

Când apa clocotește, puneți păstăile în sită și acoperiți-o cu un capac potrivit. Lăsăți să fiarbă până când legumele se înmoaie.

Este important să lăsați usturoiul să stea 5 minute după ce îl tocați/zdrobiți, pentru a-și elibera aroma și compușii sulfurici activi cu proprietăți terapeutice (alicina).

Ingrediente opționale pentru această rețetă:

– 3 linguri de brânză de capră rasă
– 2 linguri de unt frecat cu mărar și sare
– 2 linguri de migdale sau nuci mărunțite
– 4-5 linguri de sos de soia
– ½ roșie tăiată bucăți
– ½ ardei gras tăiat bucăți
– 1 lingură de busuioc mărunțit

Informații nutriționale

Păstăile verzi conțin foarte multă vitamina K, mangan, vitamina C, fibre, vitamine B2 și B9 (acid folic). Sunt de asemenea bogate în cupru, vitamina B1, crom, magneziu, calciu, fosfor, potasiu, proteine, Omega-3, fier, vitamina B6 și vitamina E.

Studiile recente au arătat că păstăile sunt o sursă uimitoare de antioxidanți, în special carotenoide: luteină, zeaxantină și beta-caroten (asociați cu prevenirea bolilor oculare).

Un nutrient surprinzător regăsit în păstăi este siliciul, un mineral care susține sănătatea oaselor și a țesuturilor conjunctive.

Surse articol:
1. http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=recipe&dbid=321
2. http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=134
3. http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrientprofile&dbid=139

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Încercați cu încredere!

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.