Top alimente care au aproape zero calorii!

Nu există alimente complet lipsite de calorii, cu excepția apei. Însă unele au o densitate calorică atât de mică încât impactul lor metabolic este nesemnificativ.

Lista alimentelor cu aproape zero calorii, care nu îngrașă, cuprinde 3 categorii principale: legume non-amidonoase, legume cu frunze verzi (verdețuri) și fructe de pădure.

Alimente cu aproape zero calorii

Alimente cu aproape zero calorii: Jcomp

Alimente cu un impact redus asupra zahărului din sânge

Impactul lor asupra aportului total de calorii este foarte mic. Cu alte cuvinte, putem mânca din aceste alimente cât de mult vrem, fără să ne îngrășăm.

Aceste alimente au și alte beneficii importante, pentru care merită să le consumăm zilnic sau regulat.

Citește și – Beți ceai verde și corpul vostru va arde mai multe calorii și grăsime abdominală

Primul beneficiu este că sunt bogate în vitamine, minerale, fibre, antioxidanți și fitonutrienți (flavonoide, fenoli).

Al doilea beneficiu este că au un efect de curățare a intestinului și ficatului. Al treilea beneficiu este că acționează ca un prebiotic, adică servesc ca hrană pentru bacteriile bune din intestin.

LEGUMELE CU FRUNZE VERZI

În această categorie pot fi incluse toate tipurile de lăptucă sau salată verde – salată romană, salată iceberg, rucola – spanacul, andivele, cicoarea roșie (radicchio), năsturelul, măcrișul, ștevia, leurda, busuiocul, pătrunjelul, mărarul, leușteanul.

Verdețurile conțin apă, zahăr și fibre. Zahărul din ele ajunge repede în sânge, însă apa și fibrele încetinesc eliberarea acestuia.

De aceea verdețurile nu cresc semnificativ glicemia.

Lăptuca sau salata verde (100 g) = 14, 8
Busuiocul verde (10 frunze) = 1-2 calorii
Pătrunjelul (10 fire) = 4 calorii
Mărarul (50 g) = 21 calorii
Salata iceberg (57 g) = 8 calorii
Năsturelul (34 g) = 4 calorii
Rucola (100 g) = 25 calorii
Cicoarea roșie (100 g) = 22 calorii
Spanacul crud (100 g) = 23,2 calorii
Spanacul fiert (100 g) = 40 calorii
Andivele (100 g) = 17 calorii
Măcrișul (133 g) = 29 calorii
Leurda (50 g) = 30 calorii
Valeriana (100 g) = 19 calorii
Ardei gras (100) – 20 calorii

Chiropracticianul Sten Ekberg spune că dacă ar fi să împărțim zahărul la fibre, ne-ar da cu zero. De exemplu: salata romană = 0,6 calorii; rucola = 0,7 calorii.

LEGUMELE NON-AMIDONOASE

Legumele cu aproape zero calorii sunt non-amidonoasele:

Roșiile (100 g) = 19 calorii
Varza (100 g) = 24,6 calorii
Conopida (100 g) = 24,9 calorii
Vinete (100 g) = 24 calorii)
Zucchini (100 g) = 16,7 calorii
Broccoli (100 g) = 33,7 calorii
Sparanghel (100 g) = 20,3 calorii
Castraveții verzi (52 g) = 8 calorii
Castraveții murați (50 g) = 6 calorii
Ridicea (58 g) = 9,5 calorii
Apio (60 g) = 9,5 calorii
Dovlecelul (100 g) = 17 calorii

Dacă împărțim zahărul la fibre, în cazul cruciferelor obținem foarte puține calorii:

Sparanghelul = 0,6 calorii
Broccoli = 0,7 calorii
Apio = 1,1 calorii
Conopida = 1,2 calorii
Varza = 1,3 calorii

Acestea pot fi servite fără restricții, deoarece nu provoacă fluctuații ale zahărului din sânge.

FRUCTE

Dr. Ekberg spune că fructele au în general mult zahăr și nu trebuie incluse în aceeași categorie cu legumele. Iată totuși câteva alegeri bune:

Lămâia (50 g) = 14,5 calorii
Dovleac (100 g) = 26,1 calorii
Căpșuni (100 g) = 32 calorii
Afine (100 g) = 57,4 calorii
Zmeură (100 g) = 52,6 calorii

Dacă împărțim zahărul la fibre, ne dă:

Zmeura = 0,4 calorii
Coacăzele = 0,7 calorii
Căpșunile = 1,6 calorii
Afinele = 21 calorii

Merele, pepenele roșu, caisele nu se încadrează în categoria fructelor slab calorice.

Nu vă uitați doar la calorii!

Dr. Ekberg ne sfătuiește să nu ne axăm dieta doar pe alimente cu o densitate calorică redusă, chiar dacă vrem să slăbim.

Citește și – Câte calorii are un ou? Cel mai grozav aliment pentru slăbit

Nu putem trăi din nimic. Nu vă privați de calorii, deoarece corpul va avea de suferit.

Succesul pe termen lung este să consumați alimente de calitate, care dau sațietate, iar dieta trebuie să fie bine echilibrată.

Surse articol:

1. Amber Sayer, Zero calorie foods: the complete list of foods with no calories, Marathon Handbook: https://marathonhandbook.com/zero-calorie-foods/
2. Dr. Sten Ekberg, Top 10 alimente care au aproape 10 calorii: https://www.youtube.com/watch?v=MT-hGMnmg6U&ab_channel=Dr.StenEkberg

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[bws_google_captcha]