Untul este singurul aliment cu efect postbiotic, vindecător pentru organism – dr. Bilic

Cât de reconfortant este să îți spună cineva că alimentele tradiționale, pe care le consumăm de când lumea, sunt bune și nu rele.

Produsele lactate sunt un exemplu elocvent în acest sens.

Untul - singurul aliment posbiotic

Untul – singurul aliment postbiotic: jules

Pe cât de sănătoase sunt, pe atât de blamate, din cauza grăsimilor saturate pe care le conțin.

UNTUL – SINGURUL ALIMENT CU EFECT POSTBIOTIC 

Dr. Mihaela Bilic este printre puținii nutriționiști care îi încurajează pe români să bea lapte.

Acesta este un aliment foarte hrănitor. Conține aproape toți nutrienții necesari corpului, cu excepția fibrelor.

Puțini știu că laptele ne ajută să slăbim. Acesta intensifică arderile metabolice, datorită cantității mari de calciu pe care o conține.

Citește și – De ce este laptele un aliment miraculos – dr. Mihaela Bilic

O părere la fel de bună o are nutriționistul și despre unt.

„Untul este singurul aliment cu efect postbiotic”, spune dr. Bilic.

CE SUNT PROBIOTICELE ȘI PREBIOTICELE

Cu siguranță ați auzit până acum despre probiotice și prebiotice.

Probioticele sunt microorganisme care cresc populația de bacterii bune din intestin.

Probioticele se găsesc în unele alimente și băuturi. Din categoria lor fac parte produsele fermentate, bogate în culturi de bacterii vii, care susțin sănătatea intestinului, a creierului și a sistemului imunitar.

Acestea sunt comercializate și sub formă de capsule.

Prebioticele sunt compuși din alimente care hrănsc bacteriile intestinale benefice. Din această categorie fac parte fibrele.

CE SUNT POSTBIOTICELE?

Microbii intestinali descompun prebioticele printr-un proces de fermentare.

În urma acestui proces sunt generați diverși metaboliți sau sub-produși.

Probioticele se hrănesc cu prebiotice și produc postbiotice.

Postibioticele sunt produse finale sau „deșeuri” ale metabolismului bacterian.

Un exemplu de compus postbiotic este acidul buteric, care se găsește din belșug în unt.

Acesta este un acid gras cu lanț scurt care păstrează echilibrul și integritatea mucoasei intestinale.

Bacteriile benefice îl folosesc ca sursă de energie, pentru a crește și a se dezvolta.

Populațiile de bacterii intestinale pot fi manipulate cu ajutorul acidului butiric.

Cu cât mai bogată este flora intestinală, cu atât mai bine vom fi protejați împotriva bolilor.

CE PROPRIETĂȚI ȘI BENEFICII AU POSTBIOTICELE

Compușii postbiotici pot fi izolați și transformați în medicamente.

În unele studii pilot s-au folosit probiotice și postbiotice pentru întărirea imunității pacienților spitalizați.

Un sistem imunitar bun înseamnă un răspuns mai bun la tratament.

Postbioticele au proprietăți imunomodulatoare, antiinflamatoare, antioxidante, anticancerigene și antimicrobiene.

Citește și – Untul și untura au mai puține grăsimi și calorii decât uleiul! – dr. Mihaela Bilic

Studiile realizate până acum au arătat că acestea ajută la controlul alergiilor.

Unele din ele stimulează răspunsul sistemului imunitar și atenuează reacțiile alergice.

Pot fi utile în simptomele de rinită alergică și eczeme.

Un alt beneficiu al postbioticelor este că reduc problemele gastrointestinale.

Ameliorează constipația, diareea, colonul iritabil și colicile la bebeluși.

ALIMENTE CARE CRESC NUMĂRUL DE POSTBIOTICE DIN INTESTIN

Producția de postbiotice poate fi crescută prin consumul de alimente cu efect prebiotic:

• iaurtul, laptele bătut, kefirul
• brânza de vaci
• ovăzul
• semințele de in
• algele marine
• usturoiul
• murăturile

UNTUL NU CREȘTE RISCUL DE BOLI CARDIOVASCULARE

Studiile recente au arătat o asociere slabă sau neutră între consumul de unt și bolile cardiovasculare.

Așadar, mâncați unt fără frică, dar în doze mici.

Citește și – Untul topit nu crește colesterolul

O lingură de unt pe zi nu crește riscul de boli cardiovasculare, boli coronariene sau accidente vasculare cerebrale.

Untul a fost corelat în schimb cu un risc mai mic de diabet.

Surse articol:

1. Mihaela Bilic, Untul, singurul aliment cu efect postbiotic: https://www.youtube.com/watch?v=RXzuK-2pmUI&ab_channel=MihaelaBilic
2. Cleveland Clinic, What are postbiotics? https://health.clevelandclinic.org/postbiotics/
3. The Institute for Functional Medicine, Prebiotic foods for postbiotic abundance: https://www.ifm.org/news-insights/prebiotic-foods-postbiotic-abundance/
4. Bright Life, What are postbiotics? 5 Health benefits: https://www.brightlifeclinic.com/what-are-postbiotics-5-health-benefits/
5. Pimpin L, Wu JH, Haskelberg H, Del Gobbo L, Mozaffarian D. Is Butter Back? A Systematic Review and Meta-Analysis of Butter Consumption and Risk of Cardiovascular Disease, Diabetes, and Total Mortality. PLoS One. 2016 Jun 29;11(6):e0158118. doi: 10.1371/journal.pone.0158118. PMID: 27355649; PMCID: PMC4927102.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.