O mână de migdale pe zi reduce adâncimea ridurilor (studiu)

Bazat pe studii științifice

Vrei un ten tânăr, fără riduri și pete maronii? Mănâncă o mână de migdale pe zi!

Beneficiile consumului de migdale asupra pielii au fost demonstrate în premieră în câteva studii recente.

O mana de migdale pe zi reduce adancimea ridurilor

O mana de migdale pe zi reduce adancimea ridurilor: Drobotdean – www.freepik.com

Migdalele au devenit populare în ultimii ani datorită includerii lor în dietele low-carb.

Cei care urmează dieta ketogenică folosesc făina de migdale în locul făinii de grâu.

Două studii recente, publicate în 2021 au arătat că migdalele previn îmbătrânirea tenului și îl protejează de razele solare puternice.

Studiu I – migdalele reduc adâncimea ridurilor

Primul studiu pilot a fost publicat în jurnalul „Nutrients” și a arătat că migdalele reduc proeminența ridurilor.

Cercetarea a fost realizată pe 28 de femei post-menopauzale.

Participantele au fost împărțite în două grupuri. Un grup a consumat migdale ca gustare, circa 30 de grame, de 2 ori pe zi. Porția de migdale a însemnat 340 de calorii (20% din aportul total de calorii zilnice).

Celălalt grup a avut o gustare fără nuci – un baton de cereale, un baton cu granola sau covrigei. Aceste gustări au avut un conținut similar de calorii ca și migdalele.

Cercetătorii au efectuat teste de piele la începutul studiului și apoi periodic, la 4, 8 12 și 16 săptămâni.

La fiecare vizită, ridurile faciale au fost evaluate printr-o tehnică de imagistică facială de înaltă rezoluție.

Camerele de înaltă rezoluție permit vizualizarea adâncimii și severității ridurilor.

Raja Sivamani, medic dermatolog și autorul principal al studiului a menționat că scorul severității este un calcul care ia în considerare adâncimea și lungimea unui rid.

La finalul celor 16 săptămâni de studiu, analizele fotografice au arătat o îmbunătățire considerabilă a ridurilor la femeile care au mâncat migdale:

  • adâncimea ridurilor a scăzut cu 10%
  • severitatea ridurilor a scăzut cu 9%

Citește și – Migdale cu miere – un desert grecesc natural și sănătos!

Studiul II – migdalele reduc roșeața și iritarea pielii

Al doilea studiu, publicat în „Journal of Cosmetic Dermatology”, a arătat că migdalele protejează pielea de razele ultraviolete.

Atenuează atât ridurile, cât și petele maronii.

În cercetările anterioare, uleiul de migdale și extractele din coji de migdale se dovediseră eficiente în reducerea foto-îmbătrânirii cauzate de razele ultraviolete.

Oamenii de știință au vrut să vadă dacă și consumul intern de migdale are aceste efecte.

În acest scop, au recrutat 39 de femei cu vârsta cuprinsă între 18 și 45 de ani.

Femeile au fost împărțite în două grupuri. Un grup a primit 42 g de migdale pe zi, timp de 3 luni. Al doilea grup a primit un placebo.

La finalul intervenției, autorii au descoperit că aportul de migdale a avut o acțiune protectoare împotriva daunelor provocate de razele solare.

Au observat că pentru a induce eritemul (înroșirea pielii) la femeile care au consumat migdale, a fost nevoie de o expunere mai îndelungată la razele ultraviolete.

Acest lucru demonstrează că migdalele tonifică pielea și o face mai puțin susceptibilă la iritații, roșeață, riduri și alte probleme în urma expunerii la soare.

Citește și – Un avocado pe zi face tenul suplu și tânăr (studiu)

Efectele migdalelor asupra pielii

Nu este de mirare că migdalele susțin sănătatea pielii. Aceste semințe oleaginoase conțin diverși nutrienți care hrănesc și protejează epidema.

Sunt bogate în vitamina E, acizi grași esențiali, polifenoli, proteine, fibre și zinc.

Antioxidanții luptă împotriva stresului oxidativ, care poate vătăma moleculele din celule. Reduc inflamația, îmbătrânirea și bolile, inclusiv cancerul.

Cea mai mare cantitate de antioxidanți este concentrată în cojile maronii ale migdalelor.

O singură porție (30 g) de migdale acoperă 37% din doza zilnică recomandată de vitamina E. Acest antioxidant liposolubil protejează pielea de razele ultraviolete și ajută la albirea porțiunilor pătate.

Vitamina E a fost corelată de asemenea cu un risc mai mic de boli de inimă, cancer și Alzheimer.

Acidul linoleic din migdale previne uscarea pielii.

Consumul de migdale induce un grad mai mare de sațietate. Ajută la scăderea colesterolului și controlul zahărului din sânge.

Contribuie la reducerea tensiunii arteriale și a inflamației.

Vedem așadar, că migdalele nu sunt o alegere bună doar pentru piele, ci pentru întregul organism. Mai ales pentru femeile aflate în curs de îmbătrânire.

Citește și – Migdalele scad grăsimea din sânge și cea corporală (studiu)

Surse articol:

1. Natural Life App, Against wrinkles and dark skin spots… a portion of almonds: https://www.naturallifeapp.com/from_science/against-wrinkles-and-dark-skin-spots-a-portion-of-almonds
2. New Food Magazine, Study demonstrates functional skin benefits of almonds: https://www.newfoodmagazine.com/news/105093/study-demonstrates-functional-skin-benefits-of-almonds/
3. Joe Leech, 9 Evidence-bansed health benefits of almonds, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/9-proven-benefits-of-almonds#TOC_TITLE_HDR_11
4. Adrija Chakraborty, 5 Evidence-Based almond benefits for skin, Be Body Wise: https://bebodywise.com/blog/almond-benefits-for-skin/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.