MIGDALELE scad GRĂSIMEA din sânge și cea CORPORALĂ (studiu)

Asemenea altor fructe oleginoase, migdalele sunt deosebit de hrănitoare și benefice sănătății. În ciuda conținutului bogat în grăsimi, aceste fructe pot ajuta la scăderea colesterolului și a greutății corporale – efect semnalat și în cazul nucilor.

Migdalele sunt bogate în grăsimi mononesaturate, fibre, a-tocoferol, minerale (magneziu, cupru) și fitonutrienți.

Migdalele scad colesterolul

Cercetătorii coreeni au realizat un studiu în 2017 în care au evaluat efectele consumului de migdale la diferite ore din zi asupra compoziției corporale, a profilului lipidelor și a indicatorilor de inflamație.

Scopul a fost compararea efectul migdalelor consumate ca masă cu efectul migdalelor consumate ca gustare de-a lungul unei zilei.

Studiu 

Studiul a fost realizat pe persoane cu vârsta cuprinsă între 20 și 39 de ani. Participanții au fost împărțiți în mod aleatoriu în 3 grupuri.

Un grup au mâncat migdale înainte de masă, un grup a mâncat migdale ca gustare (56 g. înainte de masă sau între mese), iar grupul de control a primit un aliment bogat în carbohidrați. Evaluările au fost realizate la începutul studiului și apoi în săptămâna a 8-a și a 16-a.

Rezultatele au arătat că grupul care a mâncat migdale înainte de masă a avut parte de o reducere semnificativă a masei de grăsime corporală, a procentajului de grăsime corporală și a nivelurilor de grăsime viscerală după 8, respectiv 16 săptămâni, comparativ cu grupul de control.

Consumul de migdale ca gustare zilnică a produs o scădere a nivelurilor de colesterol total și colesterol LDL, comparativ cu grupul de control.

Ambele grupuri care au consumat migdale au avut beneficii importante. Compoziția lor nutrițională unică poate fi utilă în scăderea riscului de boli cardiovasculare, diabet, obezitate, inflamații și stres oxidativ.

Conținutul de grăsimi bune și de fibre este responsabil pentru efectul lor hipocolesterolemic.

Cumpără de aici:

Tot mai multe studii susțin că migdalele pot influența pozitiv riscul de boli degenerative cronice, îndeosebi la persoanele cu sindrom metabolic și diabet zaharat de tip 2.

Surse:
1. Soumik Kalita, Shweta Khandelwal, Jagmeet Madan, Himanshu Pandya, Boindala Sesikeran, and Kamala Krishnaswamy. Almonds and Cardiovascular Health: A Review. Nutrients. 2018: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5946253/
2. Kamil A, Chen CY. Health benefits of almonds beyond cholesterol reduction. Journal of Agricultural and Food Chemistry. 2012: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22296169
3. Yanan Liu, Hyo-Jeong Hwang, Hyesook Ryu, You-Suk Lee, Hyun-Sook Kim, and Hyunjin Park. The effects of daily intake timing of almond on the body composition and blood lipid profile of healthy adults. Nutr Res Pract. 2017: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5712498/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.