Efectele binefăcătoare ale bananelor asupra sănătății

Articol documentat

Unii se miră când aud că alimente banale precum ceapa, cimbrul sau merele au beneficii pentru sănătate.

Nu este deloc surprinzător acest lucru, dat fiind că în compoziția lor se află fitonutrienți cu potențail terapeutic.

Efectele binefacatoare ale bananelor asupra sanatatii

Efectele binefacatoare ale bananelor asupra sanatatii

Doar alimentele vegetale, pe care le-a creat Dumnezeu, au proprietăți curative.

Nu putem spune același lucru despre produsele așa-zis alimentare care umplu magazinele și care au fost procesate sau chiar manipulate genetic.

Fructele nu fac parte din aceeași categorie cu legumele și nu au beneficii la fel de mari, din cauza conținutului de zahăr.

Cu toate acestea, au anumite calități care le recomandă în unele afecțiuni.

Ce nutrienți oferă bananele

Dacă ar fi să ne referim strict la banane, am descoperi că acestea conțin vitamine, minerale, fibre și antioxidanți.

Acești nutrienți induc senzația de sațietate. Ajută la scăderea colesterolului.

Aceste fructe au fost studiate pe efectele lor asupra sistemului gastrointestinal, metabolismului, controlului greutății corporale, complicațiilor renale și hepatice asociate cu diabetul.

Hrănitoare, consistente, energizante, practice și delicioase, sunt desertul sau gustarea perfectă la școală, la serviciu sau în călătorie.

Bananele conțin mult carbohidrați sub formă de amidon, zaharuri și fibre (pectine).

Au în plus proteine, acizi grași, carotenoide, minerale (potasiu, magneziu) și vitamine (C, B3, B6).

În banane se găsesc de asemenea compuși fenolici, precum acid cafeic, acid elagic, acid ferulic, taninuri, quercetină și kamepferol.

Acești antioxidanți au activități antiinflamatoare, antimicrobiene, antivirale, antidiabetice și antitumorale.

Conținutul de fitosterolibeta-sitosterol și campesterol le conferă efecte modulatoare asupra sistemului imunitar.

Acești compuși împiedică depunerile de colesterol și dezvoltarea tumorilor.

Bananele și sistemul nervos

Bananale se remarcă prin efectele lor calmante, care le recomandă în perioadele de stres.

Datorită potasiului, triptofanului și zaharurilor, bananele produc un efect sedativ în corp. De aceea sunt recomandate în stările de nervozitate, anxietate sau insomnie.

Consumul lor ajută la creșterea nivelului de serotonină din sânge, un neurotransmițător responsabil cu starea de bine și buna funcționare a creierului.

Bananele și microbiomul intestinal 

În ceea ce privește sănătatea intestinală, bananele ajută prin faptul că stimulează creșterea microbilor buni.

Este vorba despre speciile de Bifidobacterii. Ele combat diareea și inflamațiile intestinale.

Pe lângă faptul că susțin echilibrul florei intestinale, aceste bacterii protejează ADN-ul de mutații.

Totodată, aceste fructe ajută la reglarea sistemului imunitar.

Coapte sau verzi?

Bananele pot fi servite în două forme: coapte sau crude. Cele coapte sunt galbene sau ușor înnegrite. Cele crude sunt verzi.

Nu doar gustul diferă, ci și efectele lor.

Bananele mai puțin coapte au o cantitate mai mică de carbohidrați. Fibrele lor sunt benefice pentru colon.

Ajută la reducerea colesterolului și zahărului din sânge. De aceea sunt indicate în celor cu diabet sau  boli cardiovasculare.

Mai mult decât atât, ajută aciditatea stomacală, favorizează absorbția vitaminelor și producția de vitamine B.

Bananele care au ajuns la maturitate conțin mai multe zaharuri (rezultate din conversia amidonului). În această stare, fructele sunt mai dulci și mai puțin favorabile în diabet.

Cei care nu au diabet trebuie să știe că bananele coapte bine se digeră mai ușor.

Ambele tipuri de banane – galbene și verzi ajută în constipație, datorită conținutului de pectine.

Banane cu lapte

Consumul de lapte cu banane pasate ajută la reducerea stresului, nervozității și anxietății. Totodată, diminuează tahicardia.

Acest remediu are de asemenea acțiune diuretică. Efectul se datorează combinației de nutrienți din aceste două ingrediente, anume triptofanului, calciului, serotoninei, potasiului și frutozei.

Evitați amestecul de lapte cu banane dacă aveți intoleranță la lactoză sau diabet.

Bananele pot înlocui zahărul în rețete

Bananele coapte bine pot fi folosite pe post de îndulcitor în rețete, în locul zahărului. Mai ales în dulciurile de post.

Pot fi adăugate în compoziția de clătite, brioșe, biscuiți etc.

Unele persoane au alergie la banane și din păcate nu pot consuma aceste fructe binefăcătoare.

Rețete cu banane

Desert super-rapid din ciocolată și banane – doar 2 ingrediente

Sirop de banane și miere – curăță plămânii și oprește tusea

Tort de banane și ovăz – doar 3 ingrediente, fără zahăr!

Surse articol:

1. Singh B, Singh JP, Kaur A, Singh N. Bioactive compounds in banana and their associated health benefits – A review. Food Chem. 2016 Sep 1;206:1-11. doi: 10.1016/j.foodchem.2016.03.033. Epub 2016 Mar 11. PMID: 27041291: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27041291/
2. Falcomer AL, Riquette RFR, de Lima BR, Ginani VC, Zandonadi RP. Health Benefits of Green Banana Consumption: A Systematic Review. Nutrients. 2019 May 29;11(6):1222. doi: 10.3390/nu11061222. PMID: 31146437; PMCID: PMC6627159: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31146437/
3. Natural Life, Banana, properties, synergies and contraindications: https://www.naturallifeapp.com/natural_remedies/banana-properties-synergies-and-contraindications#section-3

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.