UNT de SUSAN cu MIERE, LĂMÂIE și GHIMBIR – tratament pentru lipsa de CALCIU (video)

Lipsa de calciu este una din cele mai frecvente probleme cu care se confruntă astăzi toate categoriile de vârstă, de la copii mici până la vârstnici.

Importanța acestui mineral în dietă se datorează faptului că este esențial pentru sănătatea oaselor, a dinților, a părului, pielii și unghiilor, precum și pentru sistemul nervos.

Pastă de Susan cu Miere

Studiile au asociat acest mineral cu protejarea celulelor colonului de substanțele cancerigene, prevenirea pierderii de masă osoasă (asociată cu menopauza sau artrita reumatoidă), combaterea migrenelor și a durerilor de cap și reducerea simptomelor sindromului premenstrual

Contrar opiniei generale, laptele de vacă nu este cea mai bună sursă de calciu, deoarece nu este bine metabolizat și utilizat de corp. În plus, acest produs poate avea cantități nesănătoase de hormoni și antibiotice.

Laptele disponibil astăzi în magazine este super-procesat și conține cantități mari de fosfor – care îi alterează forma și îl transformă într-un aliment acidic.

Putem evita numeroase probleme de sănătate datorate acidității excesive limitând cât mai mult alimentele care produc acid în corp: produsele procesate, lactatele din comerț, carnea procesată, zaharurile și cerealele rafinate, grăsimile procesate, precum și cafeaua.

Susan măcinat

Calciul poate fi găsite și în produsele vegetale, precum verdețuri, broccoli, fasole, migdale, smochine și semințe.

Semințele de susan sunt una din cele mai bune surse de calciu alcalin. O lingură de semințe de susan nedecorticat conține 88 mg de calciu.

Pe lângă calciu, susanul ne oferă și alte minerale importante pentru oase și dinți, precum cupru, magneziu și zinc.

Pateu din susan

Unt de susan – rețetă

Preparați acest unt în cantități mici, pentru a-l putea consuma imediat după preparare, deoarece dacă stă mai mult se amărăște. Aceasta este una din proprietățile neplăcute ale susanului măcinat.

De aceea este indicat să pregătiți pasta în momentul în care doriți să o consumați.

Se pot adăuga și alte ingrediente opționale, precum pudră de roșcove (pentru un gust „ciocolătos”, fulgi de cocos, pudră de scorțișoară sau nucșoară, curmale, stafide sau alte fructe uscate.

Ingrediente

• 3 linguri de susan măcinat
• 1 lingură de miere
• 1 lingură de suc de lămâie
• opțional: 1 vârf de cuțit de ghimbir măcinat

Unt de susan rețetă

Preparare

Ideal ar fi să folosiți susan integral, nedecojit. Puneți 2-3 linguri de semințe de susan crude în râșnița electrică de cafea și mixați câteva secunde. Trebuie să obțineți o pulbere moale, ca o făină.

Transferați susanul măcinat într-un bol și adăugați mierea de albine și sucul proaspăt stors de la lămâie. Adăugați și puțină pudră de ghimbir dacă vă doriți o aromă ușor picantă și un plus de beneficii.

Amestecați energic pentru o cât mai bună omogenizare a ingredientelor. Pasta finală trebuie să fie densă și cremoasă.

Se întinde pe felii de mere sau alte fructe, și se servește imediat.

Dacă mai rămâne, păstrați untul la frigider, într-un borcănel. Trebuie să știți însă că în circa o oră începe să devină amar la gust.

_________________________________________________________________________________________________________

Surse:

1. Elena Pridie, Rețete din Crudități Pentru Sănătate, Pentru viață, Pateu cu susan (1), Editura Sian Books, București, 2015, p. 100

2. Young and Raw, A Nutritionist’s Top 10 Sources of Plant-Based Calcium: http://www.youngandraw.com/a-nutritionists-top-10-sources-of-plant-based-calcium/

3. Save Our Bones, The Power Of The Sesame Seed: https://saveourbones.com/the-power-of-the-sesame-seed/

4. Global Healing Center, 11 Foods High in Calcium: https://www.globalhealingcenter.com/natural-health/foods-high-in-calcium/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.