Salată simplă de sfeclă și nuci, în stil grecesc

Nu doar rușilor le plac salatele din sfeclă, ci și grecilor.

Aceștia din urmă au propriile lor rețete, însă nu sunt cu mult diferite de versiunea rusească.

Salata simpla de sfecla

Imagine cu titlu sugestiv salata simpla de sfecla: Freepik.com

Salată de sfeclă în stil grecesc

În Grecia, sfecla se servește întreagă, atât rădăcina, cât și frunzele. Se fierb și se servesc deseori cu brânză feta și pâine.

Deseori, sfecla este acompaniată de celebrul sos de cartofi și usturoi care se numește „skordalia”.

În mod neașteptat, aceste mâncăruri sunt servite ca fel principal, și nu ca aperitiv sau garnitură.

Acesta este de altfel specificul bucătăriei mediteraneene: să începi orice masă cu legume.

Beneficiile consumului de sfeclă

Cu toate că este o legumă bogată în carbohidrați, sfecla are puține calorii.

În 100 de grame de sfeclă sunt doar 40 de calorii. În plus, conține multe fibre (7% din DZR) și mulți alți nutrienți benefici sănătății noastre.

Sfecla este o sursă bună de acid folic. Are cantități bune de fier, mangan și vitamina C, și doze medii de potasiu, cupru și magneziu.

Cei mai importanți compuși sunt însă antioxidanții. Frunzele de sfeclă furnizează mult mai multe carotenoide, flavonoide și vitamina A decât rădăcina.

Alimentele care conțin flavonoide ajută la reducerea riscului de cancer pulmonar și oral.

Betaina din sfeclă are efect cardioprotector. Favorizează scăderea tensiunii arteriale și a riscul de accidente vasculare cerebrale.

Betalaina este un alt pigment din sfeclă înzestrat cu proprietăți antioxidante și antiinflamatoare.

Din fericire, sfecla nu își pierde calitățile prin preparare ternică.

Dimpotrivă. Cercetătorii susțin că valoarea sa antioxidantă (în special polifenolii) crește prin gătire.

Salată simplă de sfeclă și nuci – rețetă grecească

Nr. de porții: 4
Durată totală de preparare: 45 de minute

Ingrediente

  • 500 g de sfeclă roșie
  • 1 mână de nuci
  • 2 linguri de ulei de măsline
  • 2 linguri de oțet roșu de vin
  • 1 cățel de usturoi

Mod de preparare

Spălați bine sfeclele și fierbeți-le în coajă. După 30-40 de minute testați-le să vedeți dacă miezul s-a înmuiat.

După ce se răcoresc puțin, le puteți decoji.

Puneți uleiul, oțetul și usturoiul într-un bolișor. Amestecați ingredientele.

Sfecla fiartă se taie în felii subțiri sau cubulețe, după preferință. Are însă un gust mai bun dacă o dați prin răzătoare.

Rețete similare

Salată de sfeclă cu morcov și nuci – tonică, imunitară, anti-anemică

4 rețete de salată din sfeclă roșie pe care trebuie să le notezi

Salată de sfeclă, morcov și țelină – o rețetă cu valoare terapeutică

Salată de sfeclă roșie crudă cu hrean

Așezați sfecla pe farfurii sau în boluri. Turnați sosul pregătit anterior.

Presărați deasupra miezul de nucă tocat grosier.

Note

Salata de sfeclă cu nuci poate fi servită ca atare. Este excelentă în zilele de post.

Altminteri, puteți adăuga puțină brânză feta (sau telemea) sfărâmată pe deasupra.

Salata de sfecla cu branza

Salata de sfecla cu branza: Wootton King

O altă sugestie este să puneți puțin iaurt în salată și să o amestecați.

Rușii obișnuiesc să adauge în salatele de sfeclă prune uscate.

Surse articol:

1. Elena Paravantes, Simple Greek Style Beet Salad, Olive Tomato: https://www.olivetomato.com/simple-greek-style-beet-salad/
2. Nutrition and You, Beets Nutrition Facts: https://www.nutrition-and-you.com/beets.html

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.