Suplimentele de OMEGA-3 reduc INFLAMAȚIA și ANXIETATEA la persoanele tinere și sănătoase

Studiile observaționale au asociat nivelurile scăzute de Omega-3 și nivelurile crescut de Omega-6 cu inflamații și depresie.

Studiul de față arată beneficiile suplimentelor de Omega-3 asupra unor studenți la medicină, în ceea ce privește reducerea nivelurilor de inflamații și anxietate.

Omega-3

Corpul nostru nu produce în mod eficient Omega-3, de aceea este necesar să îi luăm din alimentație. 

Studiile au arătat că acizii Omega-3 sunt importanți pentru buna dezvoltare a fătului, inclusiv dezvoltarea neuronală, retiniană și imunitară.

Aceștia pot afecta de asemenea diferite aspecte ale funcției cardiovasculare, inclusiv inflamațiile. Studiile au arătat însă că suplimentele cu Omega-3 nu reduc riscul bolilor de inimă. Totuși, persoanele care consumă fructe de mare de 1-4 ori pe săptămână au un risc mai mic de deces din cauza unei boli cardiace. 

Suplimentele de Omega-3 pot ajuta la ameliorarea simptomelor de artrită reumatoidă și încetinirea progresiei degenerescenței maculare. Au fost obținute rezultate bune în controlul greutății și funcția cognitivă la persoanele cu Alzheimer ușor.

_____________________________

STUDIU

În studiul de față, realizat la Institute for Behavioral Medicine Research din SUA, cercetătorii au investigat efectele administrării de Omega-3 asupra inflamației și simptomelor de depresie și anxietate la adulți tineri sănătoși.

La studiu au participat 68 de studenți la medicină. Probele de sânge le-au fost analizate în perioadele de stres, înaintea unui examen, și în condiții de ne-stres.

Studenții au primit fie capsule cu Omega-3 (2085 mg de acid eicosapentaenoic și 348 mg de acid docosahexanoic), fie capsule cu placebo.

Comparativ cu grupul placebo, studenții care au primit Omega-3 au avut o scădere de 14% a enzimelor pro-inflamatorii și o reducere a simptomelor de anxietate, nu însă și a celor de depresie. Absorbția suplimentelor diferă însă de la o persoană la alta.

 

Rezultatele acestui studiu sugerează că suplimentarea cu Omega-3 poate reduce inflamația și anxietatea inclusiv la persoanele tinere și sănătoase.

Este primul studiu care a demonstrat că Omega-3 au un beneficii potențiale anxiolitice la persoanele fără un diagnostic de anxietate.

Vezi și ALIMENTELE care conțin cele mai mari cantități de OMEGA-3

_____________________________

PRECAUȚII ȘI CONTRAINDICAȚII

Dacă luați medicamente care afectează coagularea sângelui sau sunteți alergic la pește, consultați medicul înainte de a lua suplimente cu Omega-3. Există rezultate conflictuale privind influența acizilor Omega-3 asupra riscului de cancer de prostată. 

Potrivit NIH (National Center for Complementary and Integrative Health), în majoritatea studiilor realizate pe suplimentele cu Omega-3, rezultatele sunt neconcluzive sau nu indică beneficii clare.

Cel mai bine este să obținem Omega-3 din  alimente.  Peștele și produsele din ulei de pește sunt cele mai bune surse naturale.

_____________________________

Surse:

1. Swanson D, Block R, Mousa SA, Omega-3 fatty acids EPA and DHA: health benefits throughout life, Advances in Nutrition, 2012: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22332096

2. Herbs Research Foundation, Omega-3 supplementation lowers inflammation and anxiety in medical students: A randomized controlled trial: http://www.herbs.org/herbnews/2011/08/omega-3-supplementation-lowers-inflammation-and-anxiety-in-medical-students-a-randomized-controlled-trial/

3. National Center for Complementary and Integrative Health, Omega-3 Supplements: In Depth: https://nccih.nih.gov/health/omega3/introduction.htm#hed2

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.