Ronțăiți zilnic 1-2 MORCOVI pentru prevenirea RIDURILOR și a CANCERULUI

Pielea este un indicator neîndoielnic al stării noastre de sănătate internă. Ea reflectă totodată stadiul de îmbătrânire a organismului.

În egală măsură, se spune că frumusețea vine din interior, iar alimentația sănătoasă joacă un rol esențial în acest sens.

Morcov – riduri si cancer

Vitaminele și antioxidanții sunt cei mai importanți nutrienți pentru prevenirea îmbătrânirii pielii, îndeosebi vitaminele A, C și E (tocoferolii), carotenoidele și flavonoidele.

Există două tipuri de îmbătrânire a pielii. Primul se referă la un proces cronologic de îmbătrânire, care afectează deopotrivă pielea și organele interne.

Al doilea tip se referă la o îmbătrânire a pielii cauzată de factori externi și de influența mediului, precum expunerea excesivă la soare și razele ultraviolete, fumatul, poluarea, privarea organismului de somn și dieta săracă în nutrienți.

_________________________

Prevenția este cea mai bună măsură de combatere a îmbătrânirii premature a pielii. La acest capitol, antioxidanții au un rol decisiv. Acești compuși luptă împotriva radicalilor liberi care accelerează procesul natural de îmbătrânire a organismului și cauzează boli cronice și degenerative.

Studiile epidemiologice au arătat că există o legătură importantă între consumul de alimente bogate în flavonoide și incidența cancerului.

Un studiu realizat pe populația italiană a descoperit că un consum zilnic de ceai verde și un consum ridicat de legume (îndeosebi morcovi, fructe – mai ales citrice, legume crucifere și legume cu frunze) pot preveni melanomul cutanat.

_________________________

Este bine cunoscut faptul că morcovul este bogat în vitamine și antioxidanți care susțin sănătatea pielii. Botanistul James A. Duke recomandă un consum zilnic de 1-2 morcovi pentru prevenirea ridurilor.

Pe lângă vitamina A – al cărei deficit poate duce la uscarea și ridarea pielii, morcovii conțin mai mulți compuși care luptă împotriva cancerului:

– CAROTENOIDE:
o alfa-caroten
o beta-caroten
o luteină

– ACIZI HIDROXICINAMICI:
o acid cafeic
o acid cumaric
o acid ferulic

– ANTOCIANINI:
o cianidine
o malvidine

_________________________

Pe lângă consumul propriu-zis al morcovului se poate folosi și uleiul de morcov, cu aplicare externă.

Datorită conținutului bogat în vitamina A, acest ulei poate proteja pielea împotriva radiațiilor ultraviolete.

Botanistul James Duke mărturisește în cartea sa „Farmacia Verde” că uneori mixează în blender câțiva morcovi (probabil morcovi fierți) și aplică pasta obținută pe față. O lasă să acționeze 15-30 de minute, apoi o îndepărtează cu apă.

_________________________

Surse bibliografice:

1. The World’s Healthiest Foods, Carrots: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=21

2. Silke K. Schagen, Vasiliki A. Zampeli, Evgenia Makrantonaki and Christos C. Zouboulis, Discovering the link between nutrition and skin aging, Dermatoendocrinol. 2012: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3583891/

3. James A. Duke, Ridurile, Farmacia Verde, Editura All, București, 2009, p. 385

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.