Smoothie anti-depresiv, din SPANAC și BANANĂ (rețetă video)

Acest smoothie conține două din cele mai eficiente alimente împotriva depresiei. Este absolut delicios. Banana poate transforma orice smoothie într-o băutură dulce, cremoasă și mult mai plăcută papilelor gustative.

Dacă nu ați mai încercat această rețetă până acum, veți descoperi că această combinație este absolut delicioasă și că spanacul poate fi mult mai ușor consumat în acest fel.

Smoothie de Spanac și Banană - Rețetă

Smoothie de Spanac și Banană – Rețetă

Smoothie anti-depresiv – rețetă

Ingrediente

• 1 mână de frunze de spanac
• 1 banană mare sau 1 ½ banane
• 100 ml de apă

Smoothie de Spanac și Banană - Rețetă

Smoothie de Spanac și Banană – Rețetă

Preparare

Spălați bine frunzele de spanac, stoarceți-le puțin de excesul de apă și puneți-le în blender. Adăugați jumătate de banană și puțină apă, cât să meargă blenderul. După ce spanacul s-a făcut pastă, adăugați și restul de banană și mixați până obțineți o băutură fină, cremoasă. Dacă este prea gros, mai adăugați puțină apă.

Smoothie de Spanac și Banană - Rețetă

Smoothie de Spanac și Banană – Rețetă

Beneficii

Spanacul și bananele sunt surse foarte bune de triptofan. Acest aminoacid ajută la creșterea nivelului de serotonină, un neurotransmițător care reglează dispoziția. Studiile clinice au arătat că nivelurile mici de serotonină sau triptofan sunt principala cauză a depresiei clinice.

Triptofanul nu se transformă direct în serotonină. El are nevoie de alți 2 nutrienți pentru a face asta: vitamina C și vitamina B6. Bananele sunt o sursă excelentă de triptofan și vitamina B6.

Smoothie de Spanac și Banană - Rețetă

Smoothie de Spanac și Banană – Rețetă

Experții spun de asemenea că pentru a ajuta triptofanul să treacă de bariera hematoencefalică, trebuie să-l luăm împreună cu ceva dulce, care să provoace o creștere bruscă a insulinei, precum un suc de fructe sau miere de albine. Pe lângă banană, în acest smoothie mai puteți adăuga o portocală sau puțin suc de lămâie (acestea sunt bogate în vitamina C).

Smoothie de Spanac și Banană - Rețetă

Smoothie de Spanac și Banană – Rețetă

Pe lângă triptofan, spanacul este de asemenea bogat în acid folic, un alt nutrient esențial pentru producția de serotonină din creier. Conține vitamina B1 – care ajută la transformarea glucozei în energie utilizabilă de creier, Omega-3 și antioxidanți – alți nutrienți asociați cu îmbunătățirea stării de spirit.

Smoothie de Spanac și Banană

Smoothie de Spanac și Banană

Studiile referitoare la proprietățile anti-depresive ale bananelor au obținut rezultate diferite. Unii spun că nimic nu este mai bun pentru alungarea depresiei decât consumul de banane, în timp ce alții susțin că aceste fructe nu pot trata depresia, însă ele conțin nutrienți importanți care pot sprijini organismul să lupte împotriva simptomelor depresive, precum lipsă de energie și insomnie.

Vezi și rețeta video:

Surse:
http://www.livestrong.com/article/164617-bananas-depression/
http://www.naturalnews.com/045073_Bananas_Depression_Constipation.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.