100 de grame de zahăr (dintr-un litru de suc) scad cu 97% imunitatea

Cel mai mare dușman al imunității noastre este zahărul. Din acest motiv este bine ca atunci când suntem răciți sau bolnavi să evităm dulciurile.

Zahărul are doar repercusiuni negative asupra sănătății noastre. Deși ar trebui să îl folosim ca și condiment, cei mai mulți dintre noi îl servim zilnic, în cantități foarte mari.

100 g de zahar scad cu 97% raspunsul imunitar

100 g de zahar scad cu 97% raspunsul imunitar: Starline

Zahărul alimentează bolile

Majoritatea produselor alimentare ambalate din magazine au adaos de zahăr sau alți îndulcitori la fel de nocivi.

Datele din studiile epidemiologice sugerează că acest consum excesiv de zahăr din ultimele decenii a contribuit la creșterea ratelor de obezitate, diabet, ficat gras și boli cardiovasculare.

Citește și – 30% din bolile planetei sunt cauzate de zahărul rafinat – dr. Pavel Chirilă

Zahărul este o substanță foarte plăcută la gust, motiv pentru care dozele mari sau regulate pot crea comportamente adictive și mâncat compulsiv.

Mai mult decât atât, zahărul a fost asociat cu creșterea inflamației în corp și deprecierea imunității.

Zahărul reduce rezistența organismului la boli

Dr. Mihaela Bilic consideră că zahărul este un condiment și că trebuie tratat în consecință. Un condiment se folosește sporadic și în cantități mici, în niciun caz nu se consumă ca un aliment.

Dulciurile nu mai sunt astăzi servite doar ca desert, ci sunt consumate în orice moment al zilei, ca gustare sau chiar în locul mâncărurilor clasice.

„Nu era destul că zahărul îngrașă, îmbătrânește, face carii dentare și crește colesterolul în sânge. Acum aflăm că afectează grav rezistența organismului la boli”.

Băuturile răcoritoare scad imunitatea

Cea mai mare cantitate de zahăr se găsește în băuturile răcoritoare. Sucurile sunt cele mai periculoase produse bogate în zahăr, mai ales pentru generațiile tinere. Acestea au fost corelate cu steatoza heaptică non-alcoolică și cu diabetul la copii.

O cutie (doză) de suc are în jur de 30 de grame de zahăr, echivalentul a 7 lingurițe. Cercetătorii de la Universitatea Loma Linda au descoperit că această cantitate de zahăr paralizează practic funcția sistemului imunitar.

La doar 5 minute de la consum, sucul respectiv scade cu 35% apărarea imunitară. Cu alte cuvinte, timp de câteva ore bune după ce ai consumat o băutură răcoritoare ești mai expus la atacul patogenilor.

Zahărul scade semnificativ capacitatea celulelor albe de sânge de a înghiți microorganismele dăunătoare. Acest proces, numit „fagocitoză”, este vital pentru inițierea răspunsului imunitar adaptativ.

Dacă cineva bea un litru de suc, protecția la boli scade și mai mult. Cele 100 g de zahăr dintr-un litru de suc diminuează cu până la 97% răspunsul sistemului imunitar.

Zahărul îmbătrânește organismul 

Rațiunile pentru care consumăm zahăr nu sunt întemeiate din punct de vedere nutrițional. Zahărul nu ne aduce niciun folos. Dimpotrivă, ne sabotează maxim sănătatea.

„Zahărul rafinat nu conține nici nutrienți, nici oligoelemente, doar calorii goale”.

Pe lângă faptul că îngrașă și ne strică dinții, acest îndulcitor chimic oprește funcția sistemului de apărare al organismului.

Zahărul crește stresul oxidativ și favorizează apariția proceselor inflamatorii. Produce aciditate și crește nivelul de toxicitate al corpului.

Citește și – Zahărul este o toxină care ne otrăvește mitocondriile – dr. Robert Lustig

Slăbește imunitatea, țesuturile și celulele. Zahărul este dulce și ne face plăcere să-l consumăm, însă ne îmbătrânește mai repede. El are un efect de ruginire în corp, spune dr. Bilic.

Surse articol:

1. Alam YH, Kim R, Jang C. Metabolism and Health Impacts of Dietary Sugars. J Lipid Atheroscler. 2022 Jan;11(1):20-38. doi: 10.12997/jla.2022.11.1.20. Epub 2022 Jan 17. PMID: 35118020; PMCID: PMC8792817.
2. Dr. Mihaela Bilic: https://www.facebook.com/mihaela.bilic/posts/pfbid02Bvxkf3Wgj11rwDgiKfXn2TCZDU9FPMPviBHgx1rquQTWPtjDfcUNza8bKU6fTTL2l
3. British Society for Immunology, Phagocytosis: https://www.immunology.org/public-information/bitesized-immunology/systems-processes/phagocytosis
4. Ma X, Nan F, Liang H, Shu P, Fan X, Song X, Hou Y, Zhang D. Excessive intake of sugar: An accomplice of inflammation. Front Immunol. 2022 Aug 31;13:988481. doi: 10.3389/fimmu.2022.988481. PMID: 36119103; PMCID: PMC9471313.
5. Freeman CR, Zehra A, Ramirez V, Wiers CE, Volkow ND, Wang GJ. Impact of sugar on the body, brain, and behavior. Front Biosci (Landmark Ed). 2018 Jun 1;23(12):2255-2266. doi: 10.2741/4704. PMID: 29772560.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.