Salata de sfeclă roșie curăță tubul digestiv, elimină toxinele, tratează anemia

Articol documentat

Toate salatele de legume au efect curativ. Dar mai ales salata de sfeclă roșie. Are efect detoxifiant, tonic și anticancerigen.

Salata de sfecla rosie curata tubul digestiv, elimina toxinele, trateaza anemia

Salata de sfecla rosie curata tubul digestiv, elimina toxinele, trateaza anemia

Sfecla roșie este cunoscută pentru acțiunea binefăcătoare asupra sângelui și a sistemului cardiovascular. Însă are și alte beneficii.

Poate fi consumată în scop terapeutic în patologiile asociate cu inflamația și stresul oxidativ.

Sfecla roșie – compoziție chimică

Sfecla roșie conține proteine, carbohidrați, grăsimi, aminoacizi, acizi grași, vitamine, fibre și minerale (calciu, potasiu, fier, magneziu, fosfor, zinc).

Abundă în antioxidanți și fitonutrienți. Cele mai valoroase substanțe active sunt betalainele (betacianine, betaxantine, betanina, izobetanina), polifenolii, saponinele, fitosterolii și nitrații.

În ce boli ajută sfecla roșie

Acești compuși au un rol important în bolile cardiovasculare și cerebrovasculare, în cancere, diabet, afecțiunile respiratorii și renale.

Citește și – Sfecla roșie nu trebuie să lipsească de masa noastră în sezonul rece – dr. Cătălin Luca

Betalainele combat stresul oxidativ, prevenind astfel daunele la nivelul ADN-ului. Au demonstrat de asemenea o activitate antitumorală importantă.

Cancere și tumori

Sfecla roșie luptă împotriva cancerului prin mai multe mijloace:

→ împiedică înmulțirea celulelor maligne
→ inhibă angiogeneza (procesul de formare de noi vase de sânge)
→ induce apoptoza (moartea programată a celulelor canceroase)
→ induce autofagia (distrugerea celulelor maligne)

Boli cardiovasculare

Protejează împotriva afecțiunilor cardiovasculare. Nitrații sunt asociați cu scăderea tensiunii arteriale, a grăsimilor și a zahărului din sânge.

Acești compuși măresc peformanța fizică a atleților și reduc durerile musculare.

Anemie

Fierul sporește producția de globule roșii de sânge și crește nivelul hemoglobinei la persoanele anemice.

Sfecla atenuează oboseala fizică. Are efect regenerator asupra sistemului imunitar.

Detoxifiere

Salatele cu sfeclă crudă ajută la detoxifierea organismului, datorită fibrelor și mai ales celulozei.

Curăță în mod special tubul digestiv și sângele. Previne constipația, colonul iritabil și polipii.

Citește și – Cura cu salată de sfeclă roșie ajută la detoxifierea organismului – dr. Cătălin Luca

Sfecla favorizează dizolvarea pietrelor la rinichi sau bilă. Este benefică pentru ochi și vedere.

Salata de sfeclă roșie – rețetă

Este bine să știți că sfecla trebuie consumată cu tot cu coajă deoarece aici se găsesc cei mai mulți nutrienți.

Spălați bine rădăcina de sfeclă. Dați-o pe răzătoarea cu găuri mici sau mari, după preferință.

Dacă nu aveți voie de crudități, fierbeți sau coaceți sfecla în coajă, apoi dați-o prin răzătoare.

Adăugați puțin ulei de măsline, puțin suc de lămâie, un pic de sare și eventual 1 linguriță de miere.

Pentru a crește și mai mult valoarea nutrițională și terapeutică a salatei de sfeclă, adăugați și puțin hrean ras.

Hreanul acționează aici și ca conservant. Salata de sfeclă și hrean rezistă câteva săptămâni la frigider.

Citește și –  Salata de sfeclă roșie crudă – cu morcov, măr și ardei

De nu vă place gustul pământiu al sfeclei, o puteți combina cu morcov sau țelină rase.

Indicații terapeutice

Această salată este indicată în mod special persoanelor cu afecțiuni cardiovasculare și respiratorii și sportivilor.

→ răceală
→ bronșită
→ astm
→ anemie
→ balonare
→ tulburări digestive
→ hipertensiune arterială

Precauții și contraindicații

Doza maximă recomandă este de 100 g de sfeclă roșie pe zi.

Consumată în cantități mai mari, sfecla poate înrăutiți starea persoanelor cu ulcer sau colită.

Surse articol:

1. Mariana Borloveanu, Sfecla roșie, un remediu de preț împotriva anemiei și a toxinelor, Leacuri & Rețete Mănăstirești, Nr. 30, 10 octombrie – 10 decembrie 2019, Editura Lumea Credinței, pp. 23-26
2. Chen L, Zhu Y, Hu Z, Wu S, Jin C. Beetroot as a functional food with huge health benefits: Antioxidant, antitumor, physical function, and chronic metabolomics activity. Food Sci Nutr. 2021 Sep 9;9(11):6406-6420. doi: 10.1002/fsn3.2577. PMID: 34760270; PMCID: PMC8565237.
3. Clifford T, Howatson G, West DJ, Stevenson EJ. The potential benefits of red beetroot supplementation in health and disease. Nutrients. 2015 Apr 14;7(4):2801-22. doi: 10.3390/nu7042801. PMID: 25875121; PMCID: PMC4425174.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.