Salata verde – somniferul fără efecte secundare din grădină

Bazat pe studii științifice

Știați că unele alimente ne pot ajuta să dormim mai bine? Kiwi, vișinele și salata verde sunt cele mai bune alegeri.

O porție de salată la cină nu este benefică doar pentru siluetă, ci și pentru sistemul nervos.

Salata verde - somniferul natural din gradina

Salata verde – somniferul natural din gradina: Drobotdean

Un studiu publicat în 2017 în jurnalul „Food Science and Biotechnology” a demonstrat că salata verde induce somnul.

SALATA VERDE – SOMNIFERUL DIN GRĂDINĂ

Salata verde (Lactuca sativa) mai este cunoscută și sub numele de „lăptucă”.

Această plantă de grădină poate fi unul din cele mai ieftine și delicioase somnifere naturale.

A fost folosită în acest scop încă din antichitate.

Locuitorii Imperiului Roman consumau preparate din salată verde pentru efectul lor sedativ și soporific.

Salata verde este utilizată de asemenea în anxietate și nevroză în medicina tradițională.

CONȚINE SUBSTANȚE CU EFECT HIPNOTIC ȘI SEDATIV

Studiile au arătat că în frunzele ei se găsesc substanțe cu acțiune hipnotică.

Acestea sunt lactucina și lactucopicrina, responsabile și pentru gustul ei ușor amărui.

Rezultatele testelor fiziologice și comportamentale pe animale au confirmat că salata verde are efecte sedative.

La broaștele râioase, extractul acestei plante a redus activitatea funcțională și nervoasă. Cu alte cuvinte, a facilitate instalarea somnului.

Un efect similar l-a produs salata romană în studiile pe șoareci și șobolani.

Aceasta a îmbunătățit somnul rozătoarelor care au consumat frunzele verzi.

Salata romană are un conținut mai mare de lactucină decât salata verde.

Fără îndoială, acest aliment favorizează somnul la animale. Dar cum rămâne cu noi, oamenii? Are același efect?

Se pare că da, potrivit unui studiu pilot apărut într-un jurnal internațional („International Journal of General Medicine”).

RECOMANDATĂ VÂRSTNICILOR ȘI FEMEILOR GRAVIDE CARE NU POT DORMI

Autorii au testat eficiența și siguranța semințelor de salată verde la persoanele cu insomnie. Unii din ei sufereau și de anxietate.

Cei 60 de participanți au fost împărțiți în două grupuri.

Un grup a primit capsule de 1.000 mg cu ulei extras din semințe de salată verde.

Celălalt grup a primit un placebo.

După o săptămână, 70% din participanții tratați cu ulei de semințe de salată verde au raportat o ameliorare considerabilă a insomniei.

Cercetătorii au concluzionat că acest supliment poate fi un bun adjuvant pentru persoanele cu tulburări de somn. Mai ales pentru vârstnicii cu dificultăți de somn și forme ușoare sau moderate de anxietate.

În plus, are un grad de siguranță ridicat.

Nu doar persoanele în vârstă sunt afectate de insomnie, ci și femeile gravide.

Pilulele de dormit nu sunt recomandate pe perioada sarcinii deoarece conțin substanțe ce pot afecta fătul sau mama.

Inclusiv medicamentul psiholepticul „Zolpidem” prescris în insomnia de sarcină are efecte adverse serioase.

Chiar și în acest caz poate fi mai bun un bol cu salată verde.

Un studiu dublu-orb apărut în 2018 în „Journal of Ethnopharmacology” susține această recomandare.

100 de tinere însărcinate care sufereau de insomnie au fost împărțite în două grupuri.

Unui grup i-au fost administrate capsule cu 1000 mg de semințe de salată verde (echivalentul a ¼ linguriță de semințe).

Celălalt grup a primit un placebo.

Studiul a durat 2 săptămâni.

Femeile din grupul tratat cu semințe de lăptucă au raportat o îmbunătățire notabilă a calității somnului comparativ cu placebo.

Nu au fost semnalate efecte secundare.

Surse articol:

1. Nutrition Facts, Natural dietary remedy for insomnia: https://www.youtube.com/watch?v=rlr_345YHDM&ab_channel=NutritionFacts.org
2. Kim HD, Hong KB, Noh DO, Suh HJ. Sleep-inducing effect of lettuce (Lactuca sativa) varieties on pentobarbital-induced sleep. Food Sci Biotechnol. 2017 May 29;26(3):807-814: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6049580/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.