7 compuși naturali care ajută la pierderea în greutate

Bazat pe studii științifice

Ne confruntăm cu o reală epidemie de obezitate. În Statele Unite ale Americii, 42% dintre adulți sunt obezi.

Consumul excesiv de produse alimentare procesate, dulciuri și făinoase rafinate, sedentarismul și poluanții au triplat rata obezității în ultima jumătate de secol.

7 compusi naturali care ajuta la slabit

7 compusi naturali care ajuta la slabit

Menținerea unei greutăți corporale normale este mai mult decât o chestiune de estetică.

Supraponderalitatea atrage după sine o serie de probleme de sănătate.

Studiile au asociat obezitatea cu un risc mai mare de boli cardiace și vasculare, diabet și cancer.

Când ai un surplus ponderal considerabil, trebuie să fii foarte atent la ce mănânci.

Efortul de a slăbi este foarte mare, iar rezultatele nu apare peste noapte.

Este nevoie de perseverență și de modificarea dietei și a stilului de viață pe termen lung.

Din strategia de slăbit nu trebuie să lipsească alimentele și ingredientele care ajută corpul să elimine kilogramele în plus.

Citește șiAlimente care stimulează corpul să ardă mai multe calorii

7 compuși naturali care ajută la slăbit

Cei de la Greenmedinfo au întocmit un top al celor mai eficienți compuși naturali pentru slăbit.

Acești compuși au două beneficii majore: susțin pierderea în greutate și dau mai multă energie.

Vitamina D

Cei mai mulți asociază vitamina D cu sănătatea oaselor și a sistemului imunitar.

Consumul acestei vitamine a crescut foarte mult în perioada pandemiei de COVID-19, datorită protecției pe care o oferă împotriva infecțiilor.

Studiile recente au arătat că acest micronutrient a fost asociat cu și scăderea în greutate.

Nivelurile optime de vitamina D contribuie la îmbunătățirea indicelui de masă glicemică.

În schimb, nivelurile scăzute de vitamina D pot duce la obezitate.

O meta-analiză apărută în anul 2015 a arătat că rata deficitului de vitamina D este cu 35% mai mare la persoanele obeze și cu 24% mai mare la cei supraponderali.

Într-un studiu realizat pe morbiditatea pacienților obezi, 96% dintre subiecți avea lipsă de vitamina D.

Unele dovezi indică faptul că deficitul de vitamina D poate fi cauzată de un metabolism slab al carhohidraților, cu diabet sau prediabet.

Ceaiul verde

O băutură foarte sănătoasă, din toate punctele de vedere, este ceaiul verde.

Pentru cei care vor să piardă în greutate, este ceaiul ideal. Mărește nivelul de energie și stimulează metabolismul.

Frunzele plantei de ceai verde sunt super-bogate în antioxidanți. Catechinele pe care le conțin sunt flavonoide cu un rol important în neutralizarea radicalilor liberi.

Studiile au arătat că acești antioxidanți stimulează arderea grăsimii corporale, atât în stare de activitate fizică, cât și în repaus.

Într-un studiu, participanții care au adăugat în dieta hipocalorică tablete cu extract de ceai verde au slăbit 14 kg în 3 luni.

Subiecții care au urmat doar o dietă hipocalorică, fără ceai verde, au slăbit doar 5 kg.

Un studiu din 2020 a arătat că la o doză de sub 500 mg de extract de ceai verde pe zi, timp de 4 săptămâni, poți beneficia de o scădere semnificativă a greutății corporale.

Polifenolii

La fel ca și catechinele, polifenolii sunt compuși antioxidanți care se găsesc în alimentele vegetale.

Aceștia ne protejează de boli și îmbătrânire.

Alimentele bogate în polifenoli previn bolile asociate cu obezitatea și totodată măresc speranța de viață.

O sursă excelentă de polifenoli sunt fructele citrice. Nu în mod întâmplător se recomandă celor care țin dietă să mănânce ½ grepfrut la masa de dimineață.

Într-un studiu pe bărbați supraponderali, cei care au consumat 900 mg de extract de polifenoli pe zi au scăzut în greutate, au avut parametri metabolici mai buni și au pierdut mai puțină masă musculară decât nonconsumatorii.

Fibrele

O altă categorie de substanțe din alimente care ajută la slăbit este cea a fibrelor.

Acestea se găsesc în fructe, legume, cereale integrale și leguminoase.

Fibrele solubile susțin un nivel optim al zahărului și colesterolului din sânge. Acestea se găsesc în fructe, nuci, fasole, linte sau ovăz.

Din dieta de slăbit trebuie înlăturate produsele alimentare procesate, care sunt golite de fibre.

Aportul scăzut de fibre poate duce la probleme cu greutatea, digestia (constipație) și cu colesterolul. Alte consecințe sunt riscul de boli intestinale sau cancer la colon.

Studiile au asociat consumul insuficient de fibre cu obezitatea abdominală.

Citește și – Plante medicinale și alimente care taie senzația de foame

Curcumina

Substanța principală din turmeric – curcumina – este unul din cei mai studiați compuși naturali la momentul de față.

Este pigmentul care dă rădăcinii de turmeric culoarea galbenă intensă.

Curcumina este un antioxidant puternic. Extractul de curcumină are efect antidiabetice. Ajută la reglarea zahărului din sânge și a greutății corporale.

Acționează printr-un mecanism inedit. Curcumina transformă grăsimea nocivă (albă) în grăsime bună (maro).

Grăsimea maro este un țesut adipos de culoare maro, responsabilă cu reglarea energiei. Acest tip de grăsime are un rol favorabil, anume acela de a proteja organele.

Ea descompune glucoza din sânge și moleculele de grăsime pentru a produce căldură și a menține o temperatură optimă în corp.

Potrivit unui studiu din 2020 pe femei tinere supraponderale, , 2 g de curcumină pe zi a redus greutatea corporală, indicele de masă corporală, circumferința taliei, procentul de grăsime corporală și tensiunea arterială sistolică.

Totodată, curcumina a atenuat anxietatea.

Suplimentele de curcumină sunt mai eficiente decât turmericul în sine, deoarece au o concentrație mai mare de curcuminoide.

Acidul alfa-lipoic

Un alt antioxidant natural care poate ajuta la pierderea în greutate este acidul alfa-lipoic.

Acesta se găsește în drojdie, în spanac, broccoli, cartofi și organele de animale.

Se găsește și sub formă de suplimente, fiind prescris persoanelor cu neuropatie diabetică.

O analiză cuprinzătoare din 2020 a arătat că acest acid reduce riscul de obezitate, inclusiv la copii.

La femeile supraponderale și obeze modulează răspunsul inflamator.

Resveratrolul

Acest compus are proprietăți antioxidante și antiinflamatoare. A fost asociat cu reglarea zahărului din sânge și implicit cu îmbunătățirea metabolismului carbohidraților și reglarea greutății corporale.

Resveratrolul se găsește în alimentele de culoare roșie și mov, în special în pielița și sâmburii de struguri.

Studiile au arătat că la fel ca și curcumina, resveratrolul transformă grăsimea albă în grăsime maro.

Este unul din cei mai valoroși compuși pentru prevenirea bolilor cardiovasculare.

Citește și Plante care stimulează arderile metabolice și ajută să slăbit

Traducere din: Greenmedinfo, What to eat for weight problems: https://www.greenmedinfo.com/blog/what-eat-weight-problems

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.