NUCILE scad riscul bolilor de INIMĂ fără să afecteze GREUTATEA corporală

Legătura dintre consumul de nuci și sănătatea sistemului cardiovascular este bine documentată științific. Numeroase studii au arătat că persoanele cu cel mai mare aport de nuci au un risc mai mic de boli cardiace.

Primele studii realizate în acest domeniu arătaseră inițial că o porție de nuci pe zi reduce colesterolul numai după o lună. Studiile apărute ulterior au arătat că este nevoie doar de jumătate de porție pe zi pentru a obține efecte protectoare asupra inimii.

Nucile scad riscul de boli cardiovasculare

Având acces la datele din mai multe studii ample de cohortă, cercetătorii de la T.H. Chan School of Public Health de la Harvard au dorit să afle dacă nucile au beneficii și atunci când sunt consumate mai târziu în viață.

În acest sens, au analizat datele de la 34.222 de bărbați înrolați în studiul „Health Professionals Follow-up”, de la 77.957 de femei din studiul „Nurse’s Health” și de la 80.756 de femei din al doilea studiu „Nurse’s Health”.

Circa 200.000 de participanți au fost urmăriți pe o durată de aproximativ 17.2 ani. Consumatorii de nuci au fost evaluați la fiecare 4 ani. Folosind statistici sofisticate, cercetătorii au examinat modificările asupra sănătății cardiovasculare apărute în urma introducerii nucilor în dietă. Mai precis, a fost urmărit efectul nucilor asupra riscului de atac de cord sau deces din cauza unei boli de inimă coronariene sau a unui accident vascular cerebral (AVC).

Rezultatele au confirmat că inclusiv o schimbare mică în dietă, precum adaosul sau creșterea consumului de nuci, ar putea avea efecte benefice asupra sănătății inimii.

Pentru fiecare jumătate de porție de nuci adăugată în dieta zilnică, riscul de boli cardiovasculare a scăzut în următorii 4 ani cu 14%.

În cazul altor tipuri de nuci, precum arahide, riscul a scăzut doar cu 7 procente. Consumul regulat și consistent de nuci a scăzut semnificativ riscul de boli cardiovasculare, boli de inimă coronariene și accident vascular cerebral.

O porție de nuci înseamnă 28 de grame, iar jumătate de porție înseamnă 14 gr. În 28 g de nuci se găsesc circa 12-14 jumătăți de nuci, iar în 14 g circa 6-7 jumătăți de nuci.

Acest studiu este impresionant deoarece a arătat că inclusiv în doze atât de mici, nucile produc efecte benefice, pe termen lung.

O recenzie publicată în anul 2018 în Current Opinion in Clinical Nutrition & Metabolic Care a arătat că nucile conțin acid alfa-linoleic, un compus care protejează împotriva inflamațiilor și scade rata infarctului miocardic fatal prin combaterea aritmiei cardiace.

Totodată, fitosterolii din nuci au efecte hipocolesterolemiante. Fitomelatonina, polifenolii și metaboliții acestora (elagitaninuri și urolitine) din nuci au demonstrat efecte anticancerigene.

O meta-analiză apărută tot în anul 2018, în American Journal of Clinical Nurition, a arătat că incorporarea nucilor în dietă îmbunătățește profilul lipidelor (grăsimi) din sânge fără să afecteze în mod advers greutatea corporală sau presiunea arterială.

Cumpără de aici:

Surse:

1. Jacob Schor, Walnuts: The Big Question Answered, Natural Medicine Journal: https://www.naturalmedicinejournal.com/blog/walnuts-big-question-answered

2. Guasch-Ferré M, Li J, Hu FB, Salas-Salvadó J Tobias DK, Effects of walnut consumption on blood lipids and other cardiovascular risk factors: an updated meta-analysis and systematic review of controlled trials, American Journal of Clinical Nutrition: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29931130

3. Ros E, Izquierdo-Pulido M, Sala-Vila A, Beneficial effects of walnut consumption on human health: role of micronutrients, Current Opinion in Clinical Nutrition & Metabolic Care. 2018 Nov;21(6):498-504: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30199393

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.