PERELE conțin compuși ANTIOXIDANȚI și ANTIINFLAMATORI care combate BOLI cronice și ÎMBĂTRÂNIREA prematură

Deși se numără printre cele mai banale fructe din lume, perele au un conținut nutrițional deosebit de bogat, fiind înzestrate cu beneficii mari pentru sănătate.

Aceste fructe sunt cultivate de peste 3.000 de ani. Civilizațiile străvechi le consumau pentru efectele lor pozitive la nivel digestiv, pentru reglarea tranzitului intestinal, pentru combaterea deshidratării și scăderea febrei.

Perele combat bolile cronice prin aportul de antioxidanți – compuși care protejează țesuturile, celulele și organele împotriva daunelor radicalilor liberi.

Sunt bogate în flavonoide cu proprietăți antiinflamatoare și polifenoli cu efecte anticancerigene și anti-îmbătrânire.

Datorită conținutului de fibre, perele ajută la scăderea colesterolului. consumul acestor fructe a fost asociat cu prevenirea constipației, a pietrelor la rinichi și a diabetului.

Perele sunt o surse bună de vitamina C, vitamina K, bor, acid folic, cupru și potasiu. Vitamina C este un antioxidant puternic care reduce stresul oxidativ, protejează ADN-ul, stopează mutația celulară, întărește sistemul imunitar și ajută la repararea țesuturilor.

Consumați perele cu tot cu coajă. Acestea conțin fitonutrienți importanți: polifenoli, acizi fenolici și flavonoide – antioxidanți care combat numeroase boli.

Studiile au arătat că persoanele supraponderale care au o dietă bogată în fibre din fructe și legume iau mai puțin în greutate. Perele sunt deopotrivă sățioase și hidratante.

Pectina din pere este o fibră care are efecte diuretice și laxative. Perele pot fi consumate sub formă de smoothie sau suc pentru reglarea tranzitului, prevenirea retenției de apă și reducerea balonării

Consumul de fructe în general fost asociat cu sănătatea colonului și cu rate mai mici de boli de inimă. Studiile epidemiologice au arătat că acestea scad riscul de accidente vasculare cerebrale și atacuri de cord.

Acest lucru se datorează prezenței de antioxidanți care mențin arterele curate, scad inflamațiile și previn stresul oxidativ.

Perele au un indice glicemic scăzut. Datorită fibrelor, acestea eliberează lent zahărul în fluxul sanguin și nu afectează nivelul glucozei.

Datorită conținutului de vitamina K și bor, perele sunt importante pentru sănătatea oaselor: menținerea densității osoase, prevenirea osteoporozei și tratarea unor afecțiuni inflamatorii, precum artrită.

Un avantaj adițional este că, spre deosebire de alte fructe, perele sunt hipoalergenice. Din acest motiv pot fi consumate în siguranță de persoanele cu probleme digestive, și folosite ca hrană pentru bebeluși.

____________________________________________________________________________________________________________

Sursă: Dr. Axe, Pear Nutrition – Surprising Immune & Antioxidant Benefits: https://draxe.com/pear-nutrition/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.