Profitați de sezonul DOVLEACULUI – acest fruct întărește IMUNITATEA și SISTEMUL NERVOS

Dovleacul este unul din cele mai sănătoase alimente pe care le putem include în dieta noastră pe parcursul sezonului rece.

Culoarea sa portocalie însuflețește atmosfera cenușie a toamnei, iar vitaminele pe care le conține revitalizează organismele obosite și slăbite.

Dovleac – Beneficii

De altfel, acest aliment este recomandat îndeosebi persoanelor care suferă de astenie de toamnă sau depresie. Datorită conținutului de beta-caroten, acesta susține funcția sistemului nervos și înlătură stările de apatie.

Dovleacul este un aliment care întărește imunitatea, previne infecțiile și bolile cronice prin faptul că protejează celulele organismului de daunele radicalilor liberi și reduce inflamația – una din cauzele principale ale bolilor de inimă, cancerului, artritei și diabetului de tip 2.

Este sărac în calorii și complet lipsit de colesterol sau grăsimi saturate. Este bogat în fibre, antioxidanți, minerale și vitamine. Nutriționiștii îl recomandă persoanelor care au probleme cu greutatea corporală sau cu colesterolul.

Alimentele bogate în fibre precum dovleacul dau sațietate și ajută la scăderea în greutate.

Fibrele sunt importante pentru digerarea alimentelor, absorbția nutrienților și prevenirea constipației. Și potasiul din dovleac susține sănătatea digestivă.

Dovleacul conține cantități mari de vitamina A, vitamina E și vitamina C. 100 g de dovleac acoperă 246% din doza zilnică recomandată de vitamina A. Aceasta este un antioxidant puternic de care avem nevoie pentru integritatea pielii și a mucoaselor.

Este esențial de asemenea pentru sănătatea ochilor, oaselor și dinților, și prevenirea unor tipuri de cancer, precum cel pulmonar și oral.

Vitamina A este un nutrient cu proprietăți anti-îmbătrânire. Acesta stimulează procesul de reînnoire a celulelor pielii și crește producția de colagen, necesar pentru o piele fină și tânără.

Alți antioxidanți puternici regăsiți în dovleac sunt criptoxantina, luteina și zeaxantina. Acest fruct este de asemenea o sursă bună de vitamine din grupul B, cupru, calciu, potasiu și fosfor.

Dovleacul este atât de versatil, încât poate fi incorporat în diverse rețete: plăcinte, clătite și alte produse gătite în casă, salate, supe-cremă, copt la cuptor singur sau cu alte legume, umplut și copt în cuptor, sub formă de smoothie, budincă, piure, creme etc.

___________________________________________________________________________________________________________

Surse:

1. Healthy Eating SF Gate, What Are the Health Benefits of Eating Pumpkin Puree? http://healthyeating.sfgate.com/health-benefits-eating-pumpkin-puree-4645.html

2. Nutrition and You, Pumpkin nutrition facts: https://www.nutrition-and-you.com/pumpkin.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.