MAIONEZĂ dietetică, fără ulei – săracă în CALORII și de post

Femeile care țin cură de slăbire caută de obicei rețete dietetice, fiind dispuse să sacrifice gustul pentru a putea reduce aportul de calorii și elimina surplusul de kilograme.

Orice mâncare poate fi pregătită într-un mod dietetic, din ingrediente sărace în carbohidrați, grăsimi și calorii. Inclusiv maioneza poate fi transformată într-o rețetă potrivită pentru meniul unei persoane care vrea să slăbească, renunțând la ulei.

Maioneza vegetala fara ulei: thatwasvegan.com

Monica Badea are o variantă inedită de maioneză dietetică, obținută nu din ou, ci din amidon de porumb, fără ulei. Nu are un gust specific de maioneză, însă arată și se comportă ca o maioneză.

Despre amidonul de porumb

Amidonul de porumb nu este un aliment foarte hrănitor. Conține cantități mici de fosfor, calciu, fier, magneziu, potasiu și zinc. Este însă bogat în calorii. O lingură de amidon de porumb conține 30 de calorii, toate provenind din carbohidrați.

O lingură de amidon de porumb oferă 8 g de carbohidrați. Corpul are nevoie de acești macronutrienți în cantități mari, deoarece ei constituie o sursă bună de energie pentru funcțiile de bază ale corpului, precum ritmul inimii, respirația sau activitatea creierului.

Contrar așteptărilor, amidonul de porumb este mai mult decât un simplu agent de îngroșare pentru preparatele culinare. Pentru unele persoane, el poate avea beneficii importante. De pildă, amidonul ajută la controlul zahărului din sânge la pacienții cu diabet și boala cu depozitare de glicogen – o tulburare metabolică înnăscută.

Amidonul crud se digeră lent, oferind un flux stabil de glucoză, care poate ajuta la prevenirea hipoglicemiei, mai ales noaptea, în timpul somnului (hipoglicemie nocturnă).

Nu introduceți amidonul de porumb dinadins în dietă pentru a obține un control mai bun asupra glicemiei, decât dacă acest lucru v-a fost recomandat de medic.

Maioneză vegetală, fără ulei – rețetă

Ingrediente

• 3 linguri de amidon de porumb
• 150 ml de apă
• 2 linguri de muștar
• sare

Preparare

Puneți apa la fiert într-un ibric. Adăugați amidonul în ploaie, amestecând cu un tel pentru a evita formarea de cocoloașe. Se amestecă des și se lasă să se îngroașe.

După ce a căpătat o consistență groasă, se ia vasul de pe foc și se adaugă sare. După ce s-a răcorit, se pune muștarul și se omogenizează. Dacă vreți să-i dați o culoare mai aurie, asemănătoare maionezei din gălbenuș, adăugați un praf de turmeric.

Această maioneză poate fi folosită la salate, la sandviciuri, lipii umplute, la orice fel de rețetă care necesită maioneză.

100 g de din această maioneză vegetală conține doar 86 de calorii.

Surse:

1. Jill Corleone, What Are the Health Benefits of Cornstarch? https://www.livestrong.com/article/479831-what-are-the-health-benefits-of-cornstarch/
2. Monica Badea, Rețete Dietetice: https://www.facebook.com/Re%C8%9Bete-Dietetice-2124718291085516/?eid=ARBEYw-TuXH1XSzbSTT7Tg9povLYssudNB9oihS60RPdVtCkprheiniJIL-VFzBIXopTA2yzFh6pNhYh

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.