Extractul de CICOARE scade pofta de DULCE și senzația de FOAME

Cicoarea crește în diferite zone ale lumii, fiind utilizată atât ca sursă de hrană pentru animale, cât și ca plantă medicinală.

Are o compoziție chimică bogată în nutrienți benefici sănătății, precum carbohidrați, proteine, fibre solubile, compuși fenolici bioactivi, vitamine și minerale. Foarte importanți sunt compușii fitochimici: inulina, cumarina, taninurile și flavonoidele monomerice.

Cicoare

Cicoarea – proprietăți și beneficii

Cicoare are calități nutritive, profilactice și terapeutice diverse: antiinflamatoare, anticancerigene, antimutagene, antivirale, antibacteriene, antifungice, antihelmintice, imunostimulatoare, antioxidante și anti-hepatotoxice.

Dovezile din studiile realizate pe animale și pe oameni susțin că fibrele din rădăcina de cicoare ajută la reglarea sațietății și suprimarea apetitului.

Potrivit unui studiu realizat de olandezi, publicat în British Journal of Nutrition, oligofructoza (o fibră bogată în carbohidrați) extrasă din rădăcina de cicoare poate reduce aportul de energie la persoanele sănătoase cu 10%, menținând sațietatea și foamea la niveluri normale.

Inulina extrasă din rădăcina de cicoare poate modula producția de peptide, având astfel un rol în controlul obezității și diabetului. Inulina fost asociată cu multe alte beneficii importante:

– inhibă dezvoltarea cancerului de colon (studii pe animale)
– are efecte imuno-modulatoare și imuno-regulatoare
– are efecte probiotice, benefice pentru flora intestinală
– reduce constipația
– scade riscul bolilor cardiovasculare
– scade colesterolul și glucoza
– reduce riscul de ateroscleroză
– mărește absorbția calciului și magneziului și mineralizarea osoasă la adolescenți

Capsule cu extract de rădăcină de cicoare

Cicoarea este comercializată astăzi îndeosebi ca un înlocuitor pentru cafeaua obișnuită. La magazinele naturiste se găsesc și capsule cu extract de rădăcină de cicoare, precum cele de la HERBAGETICA.

Acestea sunt recomandate ca adjuvant împotriva mai multor probleme:

– obezitate, bulimie, tulburări de apetit
– niveluri crescute de colesterol și trigliceride
– intoxicație cu alcool
– boli hepatice cauzate de otrăvire
– diabet de tip I și II
– alergii
– candidoze (digestive și vaginale)
– constipație, ulcer gastric, colită
– tahicardie
– detoxifiere

Academicianul Ovidiu Bojor remarca faptul că dacă cicoarea este consumată înainte de masă, produce un efect stimulator asupra apetitului.

Dacă însă este administrată în timpul mesei, inhibă secreția hormonului foamei (grelina) și mărește producția de leptină (hormon asociat cu sațietatea). În consecință, scade pofta de mâncare și reduce consumul de mâncare. Se poate administra câte 1 capsulă, de 3 ori pe zi.

Cumpără de aici:

Precauții și contraindicații

Persoanele cu diabet trebuie să se afle sub supravegherea medicului pe perioada consumului de cicoare, pentru ajustarea dozelor de insulină.

Surse bibliografice:

1. Dietary Fiber, Support Weight Management with Chicory Root Fiber: https://dietaryfiber.org/support-weight-management-with-chicory-root-fiber/

2. Michelle Knott. Chicory root fibre could trigger weight loss, finds new research: https://www.nutraingredients.com/Article/2011/07/11/Chicory-root-fibre-could-trigger-weight-loss-finds-new-research

3. Ifeoma Chinyelu Nwafor, Karabo Shale and Matthew Chilaka Achilonu. Chemical Composition and Nutritive Benefits of Chicory (Cichorium intybus) as an Ideal Complementary and/or Alternative Livestock Feed Supplement. Scientific World Journal. 2017: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5745685/

4. Burcu Öztürk, Meltem Serdaroğlu. A RISING STAR PREBIOTIC DIETARY FIBER: INULIN AND RECENT APPLICATIONS IN MEAT PRODUCTS. Ege University, Engineering Faculty, Food Engineering Department, Bornova/Izmir, Turkey: http://jfhs.scientificwebjournals.com/download/article-file/273341

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.