Strategii pentru reducerea senzației de FOAME și creșterea SAȚIETĂȚII

Aceste sfaturi se adresează în mod special persoanelor care vor să slăbească, dar cu siguranță pot fi urmate de toți cei care vor să se alimenteze într-un mod mai sănătos și inteligent.

Nu putem mânca orice, oricât și oricum dacă vrem să scădem în greutate, să ne menținem supli sau să ne conservăm sănătatea și longevitatea.

Cum reducem senzatia de foame

Obiceiurile noastre alimente trebuie supuse anumitor reguli. Dacă ne-am obișnuit să mâncăm neregulat, să facem excese sau din contră, să ne înfometăm mult timp, poate că este timpul să așezăm lucrurile într-un echilibru firesc și să dobândim așa mult dorita cumpătare.

Cum reducem senzația de foame

Aceste măsuri strategice, deși simple, pot face o diferență majoră în alimentația și în viața noastră. Probabil aveți deja convingerea că le cunoașteți și că nu este nimic nou. Însă dacă le veți pune în practică întocmai și veți respecta aceste recomandări, veți vedea cât de valoroase sunt.

• Mâncați regulat. Dacă sunteți obișnuiți să mâncați atunci când sunteți într-un punct maxim de înfometare, este mai puțin probabil să fiți atenți la ceea ce mâncați. Din contră, veți mânca la repezeală orice vă pică în mână. Recomandarea este să vă stabiliți un program de mese regulate pe zi pentru a mânca la anumite ore. Astfel veți face alegeri mai sănătoase în ceea ce privește alimentele și cu siguranță veți mânca mai puțin.

• Mâncați încet. Mestecarea îndelungată a alimentelor asigură în primul rând o digestie mai ușoară și un tranzit mai bun. Atunci când mâncați încet și mestecați bine mâncarea, veți atinge senzația de sațietate mai rapid și veți consuma mai puțin. Corpul are nevoie de maxim 20 de minute pentru a recunoaște că este sătul. Când simțiți impulsul de a mai pune o porție în farfurie, așteptați 10 minute să vedeți dacă tot vă mai e foame, pentru că e posibil să fie un semnal fals.

• Mâncați alimente voluminoase. Alimentele cu o cantitate mare de apă și fibre, precum legumele, fructele și cerealele integrale ajută la umplerea stomacului și la menținerea senzației de plenitudine, astfel încât nu veți mai fi predispuși la gustări nenecesare. Dacă veți combina legumele și cerealele integrale cu puține proteine și grăsime dietetică, veți obține o satisfacție și mai mare.

• Faceți o listă cu activități alternative. Când vă vine să mâncați ceva, întrebați-vă dacă vă este cu adevărat foame. Dacă răspunsul sincer este „nu”, mutați-vă atenția pe altceva și faceți altceva în loc să mâncați inutil. Păstrați o listă cu activități alternative la îndemână pentru a alege ceva de acolo atunci când aveți un apetit crescut pentru dulciuri sau alte gustări.

• Nu renunțați complet la alimentele care vă plac. Alimentele interzise sunt întotdeauna mai râvnite. În loc să scoateți cu totul din dietă alimentele care vă plac și să vă gândiți tot timpul la ele, mai bine consumați-le în cantități mai mici. Limitarea porțiilor este o strategie mai eficientă decât dietele de eliminare. Dacă nu reușiți să vă stăpâniți și să consumați câte puțin din ceea ce vă place dar nu face bine siluetei, nici sănătății, nu le mai țineți în casă, la vedere. Înlocuiți-le cu alternative cât mai apropiate, dar sănătoase.

Sfaturi finale

Rețineți că foamea este o senzație fiziologică normală, iar apetitul este o poftă. Foamea este o nevoie reală a organismului, iar apetitul este o dorință, care trebuie cercetată înainte de a i se da curs. 

Senzația de foame poate fi potolită prin anumite alimente și strategii alimentare, însă apetitul este mai greu de controlat. El trebuie supus voinței. Este important nu să reducem apetitul, ci să învățăm să îl ținem sub control. 

Nutriționiștii ne îndeamnă să ascultăm semnalele stomacului și să nu mâncăm atunci când nu ne este suficient de foame. Excesul alimentar nu duce numai la îngrășare și obezitate, ci și la alte boli grave, precum cele din sfera metabolică și cardiovasculară. În schimb, un consum redus de alimente a fost asociat în studii cu o rată mai mare de longevitate.

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Surse:

1. Eating Made Easy, „Hunger vs. Appetite: What’s the Difference?” https://eating-made-easy.com/hunger-vs-appetite-whats-the-difference/
2. Amy Toffelmire, „Appetite vs. hunger”, Medbroadcast: https://www.medbroadcast.com/channel/nutrition/diets-and-specific-foods/appetite-vs-hunger

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.