Ceai din plante care susțin sistemul nervos (depresie, anxietate, insomnie)

Cu toții avem nevoie din când în când de o tonifiere a sistemului nervos.

The Herbal Academy ne propune o rețetă simplă, din 5 plante medicinale cu efect calmant și totodată stimulant.

Ceai din plante care sustin sistemul nervos (depresie, anxietate, insomnie)

Ceai din plante care sustin sistemul nervos (depresie, anxietate, insomnie)

Plantele medicinale sunt folosite de sute de ani pentru îmbunătățirea dispoziției. În special cele cu proprietăți sedative și tonice nervine.

Iarna este anotimpul în care multe persoane se confruntă cu o stare de spirit scăzută. Este sezonul depresiei sezoniere. Zilele sunt mai scurte, soarele nu prea își face apariția, iar temperaturile sunt destul de scăzute. Frigul, vremea mohorâtă și lipsa luminii ne predispun la tristețe și melancolie.

Citește și – Ceaiul care reduce stresul, anxietatea și tulburările gastrice cu substrat nervos

Plantele medicinale ne pot oferi un sprijin valoros în această perioadă a anului. Formula de ceai prezentată mai jos conține plante aromate, dulci, care ne ridică moralul.

Ceai din plante care susțin sistemul nervos – rețetă

Ingrediente

• 1 lingură de petale de trandafir
• 1 lingură de flori de mușețel
• 1 lingură de roiniță
• 1 lingură de tei
• 1 praf de cardamom măcinat

Mod de preparare

Combinați toate plantele și păstrați amestecul într-un borcănel. Pentru prepararea unui ceai, folosiți 1 lingură de amestec la o cană de apă clocotită.

Lăsați la infuzat 10-20 de minute, apoi strecurați. Ceaiul poate fi consumat mai ales în cursul serii.

Beneficiile plantelor din rețetă

Teiul este folosit în medicina tradițională din Europa de secole. Cele două specii utilizate în scop terapeutic sunt teiul pucios (Tilia cordata) și teiul cu frunza mare (Tilia platyphyllos). Sunt consemnate beneficiile lor în ceea ce privește anxietatea și nervozitatea.

Florile de tei sunt de asemenea recomandate în indigestii, aritmie, vărsături, tuse, răceală, febră, infecții, migrene, hipertensiune arterială, inflamații și spasme musculare. Au proprietăți antispasmodice, astringente, diuretice și sedative.

Trandafirul acționează asupra sistemului nervos prin efectele sale nervine, calmante și relaxante. Petalele de trandafir se adresează direct inimii, ajutând la reducerea încărcăturii emoționale și a tensiunii fizice.

Studiile au arătat că uleiul esențial de trandafir produce un efect liniștitor asupra emoțiilor, fiind util îndeosebi în depresie, apatie și tristețe. Este folosit în dureri de cap, insomnie, tensiune nervoasă și emoții asociate cu un stres crescut.

Citește și – Rozmarinul – o plantă valoroasă pentru sistemul nervos

Uleiul de trandafir reduce rata respirației, saturația oxigenului din sânge și tensiunea arterială sistolică. Aceste efecte indică o scădere a excitării autonome.

Aromaterapia cu ulei esențial de trandafir ar putea ajuta la reducerea depresiei și stresului.  Persoanele expuse la mirosul de trandafir se declară mai calme, mai relaxate și mai puțini agitate.

Trandafirul are de asemenea proprietăți astringente, răcoritoare și antiinflamatoare.

Roinița are de asemenea o istorie lungă în medicina populară. Încă din perioada Evului Mediu era folosită în Europa contra tulburărilor sistemului nervos.

Are proprietăți sedative, spasmolitice, antivirale și antibacteriene. În prezent, este folosită pentru reducerea stresului, anxietății, tulburărilor de somn și de digestie.

Un studiu a arătat că aromaterapia cu uleiul esențial de roiniță reduce agitația și mărește interacțiunile sociale la pacienții cu demență severă.

Aceste beneficii se datorează unor compuși speciali din roiniță: aldehide monoterpenoide, flavonoide, fenoli și glicozide monoterpenice.

Citește și – Alimente care cresc nivelul de neurotransmițători benefici pentru sistemul nervos

Un studiu pe persoane tinere a arătat că roinița îmbunătățește atenția, dar afectează memoria. Dozele mari au avut un efect sedativ. În doze mici, planta a indus o stare de calm.

Mușețelul este una din cele mai vechi plante medicinale. Efectul său principal este cel calmant. Acesta se datorează proprietăților sedative, anxiolitice și antidepresive ale compușilor săi, precum apigenina și polizaharidele.

Ceaiul de mușețel este folosit ca sedativ blând pentru calmarea nervilor și reducerea anxietății, isteriei, coșmarurilor și altor probleme de somn.

Surse articol:

1. The Herbal Academy, Linden love tea: https://www.instagram.com/p/CmRSFRqPzqt/
2. Mount Sinai, Linden: https://www.mountsinai.org/health-library/herb/linden
3. Herbal Reality, Rose: https://www.herbalreality.com/herb/rose/
4. Tapanee Hongratanaworakit, Relaxing Effect of Rose Oil on Humans, Natural Product Communications, 2009, Vol. 4, No. 2, pages 291 – 296: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/1934578X0900400226
5. Herbal Gram, Kennedy DO, Scholey A, Tildesley NTH, Perry EK, Wesnes KA. Modulation of mood and cognitive performance following acute administration of Melissa officinalis (lemon balm) Pharmocology, Biochemistry & Behavior. 2002; 72:953-964: https://www.herbalgram.org/resources/herbclip/issues/bin_225/review43367/
6. Pedro Felipe Pereira Chaves, Palloma de Almeida S. Hocayen, Jorge Luiz Dallazen, Maria Fernanda de Paula Werner, Marcello Iacomini, Roberto Andreatini, Lucimara M.C. Cordeiro, Chamomile tea: Source of a glucuronoxylan with antinociceptive, sedative and anxiolytic-like effects, International Journal of Biological Macromolecules, Volume 164, 2020, Pages 1675-1682, ISSN 0141-8130, https://doi.org/10.1016/j.ijbiomac.2020.08.039, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S014181302034126X

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.