Rețetă pentru protejarea și îmbunătățirea vederii

Asemenea altor organe ale corpului, ochii au nevoie de anumiți nutrienți pentru a funcționa optim.

Teoretic, alimentele bogate în antioxidanți au capacitatea de a proteja și chiar îmbunătăți vederea.

Reteta pentru protejarea si imbunatatirea vederii

Reteta pentru protejarea si imbunatatirea vederii

Trebuie doar să știm care sunt cele mai bune alegeri și să le includem mai des în dietă.

Antioxidanții și compușii antiinflamatori din alimente sunt corelate cu un risc mai mic de cataractă, retinopatie diabetică și degenerescența maculară asociată cu vârsta.

Rețetă pentru protejarea și îmbunătățirea vederii

Ingrediente

  • 2 linguri de pulbere de afine
  • 2 linguri de pulbere de măceșe
  • 2 linguri de pulbere de cătină
  • 2 linguri de pulbere de fructe de soc

Mod de preparare

Pulberile de fructe pot fi cumpărate direct din magazinele naturiste sau online, sau pot fi făcute acasă, din fructe uscate. Fructele uscate se dau prin râșnița electrică de cafea și se macină fin.

Măcinați doar cât consumați în 3-5 zile, apoi faceți o nouă cantitate. Pudra obținută se păstrează într-un borcănel de sticlă. Borcanul se ține în frigider.

Mod de administrare

Se iau câte 2 linguri de pulbere, de 2 ori pe zi. Copii pot primi câte 2 lingurițe, de 2 ori pe zi.

Pudra se poate pune într-un pahar cu apă, suc sau ceai cald (nu fierbinte). Sau se poate adăuga în iaurt, miere etc.

Note și sugestii

Dacă nu puteți face rost de pudră de fructe sau fructe uscate, acestea pot fi înlocuite cu fructe proaspete.

Amestecați fructe de cătină, fructe de măceșe, fructe de soc și afine proaspete într-un borcan. Turnați peste ele miere și consumați maceratul zilnic.

Fructele de cătină pot fi înlocuite cu ulei de cătină.

Beneficii

Cătina este una din cele mai mari surse de vitamina A din natură. Această vitamină antioxidantă protejează și hrănește ochii. Totodată, are un efect regenerator la nivel ocular.

Cătina abundă în vitamine și antioxidanți care susțin vederea, precum A, C, D, F și K, B-uri și carotenoizi.

Asemenea fructelor de cătină, măceșele sunt o sursă bogată de vitamine. Acestea conțin vitaminele A, B1 și B2, C, K și PP. Au de asemenea bioflavonoide care protejează celulele de stresul oxidativ care duce la inflamații, boli cronice și îmbătrânire prematură.

Carotenoidele – luteina, zexantina și beta-carotenul protejează retina de razele UV și reduc riscul de boli oculare degenerative, precum cataracta și degenerescența maculară.

Afinele sunt deseori recomandate diabeticilor datorită conținutului bogat în antioxidanți. Aceste fructe ajută nu doar la controlul zahărului din sânge, ci și la prevenirea afecțiunilor oculare asociate cu diabetul.

Afinele cresc rezistența vaselor de sânge din spatele ochilor. Antocianinii lor sprijină structura colagenului de la nivelul retinei și îmbunătățesc vederea la persoanele cu glaucom. Totodată, scad tensiunea arterială crescută și inflamația și previn blocajele arteriale. Acești antioxidanți se găsesc și în alte fructe închise la culoare.

Fructele de soc au la rândul lor o concentrație mare de compuși antioxidanți. vitamina A și vitamina B6 pe care le conțin contribuie la reducerea riscului de glaucom și degenerescență maculară.

Articole similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte remedii naturale pentru ochi și verde:

Goji protejează ochii de îmbătrânire și boli degenerative 
6 plante pentru sănătatea ochilor – fitoterapeut Maria Pop
Faceți o cură cu afine pentru sănătatea ochilor, inimii și vaselor de sânge
Top 6 alimente pentru ochi

Surse articol:

1. Calivita, Tratamente naturiste pentru afecțiuni oculare: https://calivita.bio-sanatate.com/Remedii-naturale/tratamente-naturiste-afectiuni-oculare/
2. Selene Yeager, Stacey Colino, The top 10 best superfoods for your eyes, AARP: https://www.aarp.org/health/conditions-treatments/info-2019/superfoods-for-eyes.html
3. Mann Eye Institute, Eat your way to better vision: https://www.manneye.com/advice/eye-health-foods-austin/
4. The Center for Healing and Wellbeing, What are the benefits of elderberry nutritional supplements?: https://chwbonline.com/benefits-elderberry-nutritional-supplements/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.