Compresă cu brusture, turmeric și ghimbir pentru dureri de genunchi, mâini, încheieturi

Compresa cu brusture, turmeric și ghimbir pentru dureri de genunchi, mâini, încheieturi este un tratament simplu și eficient la care putem apela la nevoie.

Durerile de genunchi – de care multe persoane se plâng – pot fi cauzate de o boală articulară (artrită, artroză). Sau pot să apară în urma unui efort fizic intens sau prelungit.

Compresa cu brusture pentru dureri de genunchi

Compresa cu brusture pentru dureri de genunchi: Forest and Kim Starr

Compresă cu brusture și ghimbir – rețetă

Ingrediente

  • 4 frunze de brusture (sau varză)
  • 1 ou
  • 10 felii de rădăcină de ghimbir
  • 3 lingurițe rase de turmeric
  • 1 linguriță de miere de albine

Mod de preparare

Mai întâi veți face o pastă din bucățile de ghimbir, pulberea de turmeric, oul crud și mierea de albine.

Puneți toate aceste ingrediente într-un robot/blender și mixați până rezultă o pastă fină, omogenă.

Dacă aparatul nu merge bine și nu poate mărunți ingredientele, adăugați 1 linguriță de țuică naturală, spirt medicinal, vodcă sau alcool.

Rupeți o bucată de folie alimentară mare. Așezați pe ea frunzele de brusture alăturate.

Se folosesc câte două frunze pentru o compresă.

Turnați jumătate din cantitatea de pastă de ghimbir, turmeric și ou peste frunzele de brusture de la o compresă, și restul pe celelalte două frunze.

Întindeți pasta peste frunzele de brusture și aplicați compresa pe genunchi.

Înveliți zona cu o altă bucată de folie alimentară curată.

Fixați cu un bandaj și lăsați compresa să acționeze peste noapte.

Folosiți compresa cu brusture, turmeric și ghimbir și pe alte zone dureroase ale corpului: mâini, brațe, picioare, încheieturi, spate.

Acest tratament poate fi întrebuințat zilnic, sau minim de 3 ori pe săptămână. Este complet inofensiv.

În plus, ingredientele sunt ușor de procurat – mai puțin frunza de brusture dacă locuiți la oraș.

Rugați pe cineva din mediul rural să vă procure câteva frunze de brusture proaspăt pentru comprese.

Autoarea rețetei menționează că brusturele poate fi înlocuit și cu frunze de varză – accesibile tuturor.

Cum funcționează

Brusturele este unul din cele mai vechi leacuri pentru durerile reumatice sau articulare.

Este folosit de mai bine de 500 de ani ca antiinflamator.

Buncii noștri zdrobeau frunzele de brusture, le stropeau cu spirt medicinal sau le lăsau la macerat în alcool și le aplicau pe regiunile bolnave.

Este un tratament ideal pentru persoanele vârstnice care se confruntă cu dureri mari de oase sau articulații.

Un studiu din 2014 a arătat că rădăcina de brusture reduce inflamația la persoanele cu osteoartrită la genunchi.

Planta diminuează răspunsul inflamator la nivelul țesuturilor afectate.

Brusturele poate fi utilizat de persoanele cu dureri de oase inclusiv intern.

Se recomandă 2-3 căni de ceai de rădăcină de brusture pe zi.

Cura trebuie să dureze minim 40 de zile pentru efecte vizibile. Reduce inclusiv inflamația tractului digestiv.

Ceaiul se prepară dintr-o lingură de rădăcină de brusture uscată și mărunțită și 3-4 căni de apă. Se fierbe 10-20 minute, apoi se strecoară. Se poate păstra la frigider 2 zile.

Dacă folosiți rădăcină proaspătă, doza este de 3 linguri la 3-4 căni de apă.

Rădăcina poate fi aplicată extern la fel ca frunza de brusture. Se înmoaie în apă caldă, apoi se aplică pe zona dureroasă.

Fiind strâns înrudite, ghimbirul și turmericul împărtășesc proprietăți asemănătoare.

Ambele sunt antiinflamatoare puternice. Studiile au demonstrat că ajută la calmarea durerilor articulare.

Sunt utile în artrită, artroze, bolile reumatice în general.

Pot fi utilizate și pe cale internă, sub formă de ceai sau capsule.

Indienii au obiceiul să folosească ghimbirul și turmericul extern, fie din pulbere amestecată cu apă ca o pastă, fie din rădăcinile rase sau zdrobite și aplicate ca comprese.

Oul conține calciu și colagen, nutrienți care susțin sănătatea cartilajelor.

Surse articol:

1. În bucătărie la Zidana Uzakovna – Rețete Ușoare, Stop dureri de genunchi. Tratament făcut în casă pentru dureri de oase: https://www.youtube.com/watch?v=LG6B1T-rtPY&ab_channel=INBuc%C4%83t%C4%83rielaZidanaUzakovnaRe%C8%9Beteu%C8%99oare.
2. Jodi Avery, How to use burdock to help reduce pain from arthritis, Farm Homestead: https://farmhomestead.com/how-to-use-burdock-reduce-pain-from-arthritis/
3. Zawn Villines, Debra Rose Wilson, What to know about burdock root, Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/320035
4. Health Magazine.ae, 4 Ways to Use Burdock Root for Joint Pain Relief: https://www.healthmagazine.ae/featured/4-ways-to-use-burdock-root-for-joint-pain-relief/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.