BANANELE – mult mai HRĂNITOARE decât cartofii și mai ENERGIZANTE decât băuturile pentru sportivi

Bananele sunt considerate de nutriționiști mult mai nutritive decât cartofii. Au efecte digestive și efecte echilibrante asupra sistemului nervos.

Întrucât au o valoare energetică deosebit de mare, sunt indicate persoanelor astenice, anemice, și celor care desfășoară activități fizice sau intelectuale intense.

Banane

Banane

Un studiu recent (2012) a arătat că banalele sunt la fel de energizante ca o băutură specială pentru sportivi, bogată în minerale și carbohidrați. Cicliștii care au consumat câte o jumătate de banană la fiecare 15 minute, au avut niveluri mai mari de dopamină pe durata celor 3 ore de cursă. În plus, nivelul energiei s-a menținut constant și la o oră după cursă.

Bananele sunt apreciate de foarte mult timp în lumea sportului. Atleții le consumă pentru creșterea rezistenței corpului și pentru prevenirea crampelor musculare.

O sursă generoasă de potasiu, un mineral benefic pentru inimă

Secretul lor se datorează conținutului bogat în potasiu. O banană medie ne oferă peste 400 mg de potasiu, o cantitate extrem de generoasă. Acest mineral este deosebit de important pentru sănătatea sistemului cardiovascular. Potasiul ajută la menținerea tensiunii arteriale la un nivel normal și la buna funcționare a inimii.

Consumul regulat de banane poate ajuta la reducerea tensiunii arteriale mari și la protejarea împotriva aterosclerozei. Studiile au arătat că persoanele care consumă multe alimente bogate în potasiu, magneziu și fibre din cereale au un risc mult mai mic de accident vascular cerebral.

Un alt beneficiu asupra sănătății cardiovasculare al bananelor este blocarea absorbției colesterolului din alimente. Acest efect se datorează conținutului de steroli (sitosterol, campesterol și stigmasterol), un tip de grăsime cu o structură asemănătoare colesterolului.

Bananele sunt de asemenea catalogate ca surse foarte bune de fibre alimentare, îndeosebi fibre solubile, care ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare și la reglarea digestiei.

Conțin cantități mari de vitamina B6 și mangan, și cantități moderate de cupru, vitamina C, magneziu, fosfor, fier, zinc și biotină.

Precauții

Bananele trebuie consumate cu moderație de persoanele care suferă de afecțiuni pulmonare cu expectorații abundente, și de cei sensibili la răceli, amigdalite, faringite sau alergii.

_____________________________________________________________________________________________

Surse articol:
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=7
„Vindecare și Purificare Prin Alimentație și Post”, Liviu Gheorghe, Tudor Ilie, Mihai Minoiu și Călin Ianța

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.