Semințele de cânepă sunt un ANTI-INFLAMATOR excepțional (studii)

Tot mai multe alimente au câștigat astăzi denumirea de “super-alimente”, datorită conținutului nutritiv și proprietăților terapeutice remarcabile. Semințele de cânepă au parte de foarte multă susține științifică în acest sens.

Semințe de Cânepă

Semințe de Cânepă

Dietele moderne și stilul de viață actual sunt principalii factori care declanșează inflamația cronică: dezechilibrul dintre acizii Omega-6 și Omega-3, stresul, odihna și somnul insuficiente, consumul frecvent de alcool, mediul toxic, abuzul de substanțe sau de medicamente.

Inflamațiile cronice produc cancer, boli de inimă, diabet, artrită sau reumatism 

Inflamațiile la care ne referim aici nu sunt acele inflamații acute care apar ca o umflătură fizică locală (la genunchi sau în altă zonă a corpului), ca un răspuns inflamator pe care corpul îl are la o leziune sau la o boală: fracturi, infecții bacteriene sau virale, arsuri solare, tăieturi minore sau escoriații.

Ne referim la inflamațiile cronice, care sunt un declanșator major al bolilor degenerative, precum cancer, boli de inimă, boli de oase sau diabet. Inflamațiile cronice afectează de asemenea funcția imunitară și vitalitatea organismului.

Inflamația cronică apare atunci când abilitatea corpului de a stopa răspunsul inflamator este slăbită. Corpul atacă țesuturile sănătoase în baza unui răspuns imun greșit, cauzând astfel artrită reumatoidă, sau leziuni la nivelul mucoasei intestinale și a arterelor.

Semințele de cânepă reduc inflamațiile cronice în mod natural

Cercetările recente sugerează că semințele de cânepă sunt cea mai eficientă strategie de a reduce inflamațiile cronice. Notorietatea semințelor de cânepă ca super-alimente se datorează conținutului mare de acid alfa-linolenic și acid gama linolenic. Nici o altă plantă comestibilă nu are un raport atât de perfect echilibrat de aminoacizi esențiali și acizi grași, într-o formă atât de digerabilă pentru consumul uman ca semințele de cânepă.

 Principala acțiune farmacologică a acestor acizi este de combatere a inflamațiilor cronice. Semințele de cânepă acționează ca un adevărat mecanism de apărare împotriva bolilor cronice și a efectelor îmbătrânirii premature. Reducerea consumului de uleiuri vegetale rafinat poate ajuta de asemenea la corectarea dezechilibrului dintre Omega-6 și Omega-3. Uleiul de cocos este una din cele mai bune alternative în acest sens.

Trebuie menționat de asemenea că atât uleiurile esențiale și proteina completă din semințele de cânepă sunt într-un echilibru perfect pentru alimentația omului.

Cum putem include semințele de cânepă în dietă

Doza de semințe de cânepă recomandată este de 1.5-3 linguri pe zi. Acestea pot fi consumate ca atare, presărate în iaurt, în bolul cu cereale și lapte de la micul-dejun, pe salate, amestecate în smoothie-uri și sucuri sau incluse în pâine, brioșe sau alte produse de panificație.

Semințele de cânepă au un gust foarte plăcut, asemănător semințelor de floarea-soarelui. Conțin foarte multe proteine, și sunt ideale pentru vegetarieni sau pentru perioadele de post din timpul anului.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

3 comentarii

  1. Se mai gasesc prin magazinele Plafar?

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.